יהונתן היזמי והכלב קאי (צילום: אלבום פרטי)
יהונתן היזמי והכלב קאי (צילום: אלבום פרטי)

"כל יום התקשרתי למשפחה שלי לשאול אם אני חי"

לפני כשנתיים וחצי השתנו לעד חייו של יהונתן היזמי. במהלך עבודות להתקנת שעון מים הוא התחשמל בצורה קשה, ומאז הוא לא עובד וסובל מסיוטים תכופים ומחרדות הקשות. לעזרתו נחלצה זוהר מליאנקר, שפרסמה את סיפורו בדף הפייסבוק "לעולם לא תצעדי לבד מכבי חיפה" והחלה לגייס עבורו תרומות

פורסם בתאריך: 15.8.23 07:53

כשהיה יהונתן היזמי בן 25 היו לו תוכניות סדורות מאוד לגבי עתידו. הוא תכנן ללמוד בפקולטה למשפטים בקרית אונו, נרשם למכינה, וכדי לחסוך כסף לתקופת הלימודים עבד בהתקנת שעוני מים ובאינסטלציה בחברה פרטית. העתיד מבחינתו נצבע בוורוד, עד לאותו בוקר לפני כשנתיים וחצי שבו השתנו חייו לעד. 

"שתי דירות עשו קומבינה של חיבורי חשמל, ואני לא ידעתי את זה", הוא מספר על אותו יום ארור, "כמו תמיד עבדתי לפי נוהלי בטיחות, ולפני שהחלפתי את המונה, עוד לפני שנגעתי בברזלים, כבר היה חשמל. הגוף שלי קיבל זרם בעוצמה של בית שלם, ואיבדתי את ההכרה".

אמבולנס החיש את היזמי לבית החולים, שם אושפז במשך יומיים במחלקה לטיפול נמרץ לב, נע בין חיים למוות. כשהתעורר הוא הרגיש את הקצר בראשו, לא ידע מי הוא, היכן הוא ומה קרה. בשנייה אחת התהפכו חייו. "שכבתי בטיפול נמרץ עם סיוטים קשים ועם הזיות", הוא נזכר, "המשפחה שלי היתה סביבי והרגשתי כמו בתוך קבר. היה נדמה לי שהם עומדים מעלי, קוברים אותי. ניסיתי להגיד להם שאני חי, אבל לא הצלחתי לדבר. המראה הזה לא עוזב אותי. לקח לי הרבה זמן להתאושש. כל לילה הסיוט הזה חזר על עצמו, הייתי מתעורר ולא יודע אם אני חי או מת, וכל יום התקשרתי למשפחה שלי לשאול אם אני חי, עדיין חי".

בעקבות הסיוטים התכופים והחרדות הקשות ביקש היזמי להשתחרר מהאשפוז, ובית החולים נענה לבקשתו עם מעקב שנמשך עד היום. בתחילת הדרך המשפחה והסביבה תמכו וטיפלו בו, אבל בגלל שהוא סבל מחרדות קשות, מהתפרצויות זעם, מצעקות ומסיוטים הוא נשאר לבד. לסובבים אותו היה קשה לשאת את המצב.

מאז התאונה חווה היזמי שיתוק שינה, אי שליטה בסוגרים בלילות בגלל הסיוטים ופאניקה בשעות היום. דברים שהם טריוויאליים ופשוטים לאדם רגיל גורמים לו לקשיים כמו לעלות לרכב, להימצא במקומות הומי אדם או להכיר אנשים חדשים. הוא סובל מנפילות ומפרכוסים שתופסים אותו ללא הכנה מוקדמת, ואם אין לידו אף אחד, אין מי שישמור עליו מפני פגיעות ראש. הוא התמכר לכדורים פסיכיאטריים חזקים ומעוניין ללכת למכון גמילה.

שני רופאים תעסוקתיים קבעו שהיזמי אינו כשיר לעבודה ואינו יכול להתפרנס. הוא היה מוכר בביטוח לאומי כנכה 100 אחוז זמנית, אך הסיוע הופסק, וכיום הוא בתהליך לשוב להכרה כנכה. עד אז, אין לו שום מקור פרנסה והוא קרוב להיזרק מביתו השכור. את כל הכסף שהוא חסך ללימודים שילם היזמי לעורכי דין שיגישו בשמו תביעה וייקח שנים לסיימה, לרופאים, לתרופות, לטיפולים ולתשלומים שוטפים של החיים, עד שקרס.

סיפורו הקשה של היזמי, שהוא אוהד שרוף של מכבי חיפה, נחשף בדף הפייסבוק "לעולם לא תצעדי לבד מכבי חיפה" על ידי זוהר מליאנקר, שהיא היום המלאך ששומר עליו. "אחרי שבוע מזעזע למתמודדי פוסט טראומה ונפש, לאחר ששלושה מטובי בנינו שמו קץ לחייהם כשקולם לא נשמע אחרי שזעקו לעזרה, יהונתן היקר סובל גם הוא מפוסט טראומה אכזרית, מתמודד יום יום, דקה אחרי דקה עם סבל אכזרי בעקבות תאונה קשה שעבר", היא כתבה, "אני והמשפחה שלו זועקים לעם ישראל להירתם למענו – יהונתן צריך שיקום ארוך ומייסר, ואנחנו מעודדים אותו לבחור באמונה ולהילחם על חייו ולא לוותר".

 

יהונתן היזמי וזוהר מליאנקר בסלפי

יהונתן היזמי וזוהר מליאנקר בסלפי

 

 

מליאנקר: "בגלל מצבו הכלכלי יהונתן לא יכול לקנות מצרכים בסיסיים. את טיפת האוכל שיש לו הוא קונה בכסף של פיקדון בקבוקים שאוספים בשבילו. המצב הכלכלי והנפשי הביאו אותו למצב של אבדון, אבל בגלל צנעת הפרט לא ניתן לחשוף את זה. פניתי לעמותת גיוס מהלב כדי שיסייעו בגיוס כספים לתשלום שכירות וחשבונות, לקניית תרופות ואוכל, לתשלום לפגישות אצל רופאים. חשוב לציין שיהונתן עושה תהליך עם עצמו עד כמה שניתן – הוא לא רוצה להיות תלוי בכדורים, הוא רוצה לחזור לחיות. לכן הוא נרשם לשיקום יום בבית חולים לבריאות הנפש, אבל זה ייקח לפחות עוד חצי שנה כי יש רשימת המתנה".

את רק בת 23 ונראה שקשרת את גורלך בגורלו.

"הכרנו דרך הרשת החברתית, ואני לעולם לא אוותר עליו. אנחנו לא בני זוג עדיין, הוא לא שם. הוא לא מרגיש ראוי לזה אז פחות מדברים על כך, אבל ימים יגידו. כרגע חשוב לי שהוא יישאר איתנו בחיים, יחזור לעצמו כמה שהוא יכול, ואחר כך שאר הדברים. יהונתן גר במשך תקופה בקרית ביאליק, אבל הוא נאלץ לחזור לראש העין עם תכנון לשוב לצפון, ואז התאונה שינתה את הכל. בקרוב הוא יגיע להיפגש עם השחקנים במכבי חיפה ויספר להם על החלום שלו – להשתקם ולפתוח עמותה למען האחים שלו שסובלים מפוסט טראומה. כרגע המצב שלו הוא קריטי מהבחינה הנפשית, וכל עזרה תתקבל בברכה".

ויש קרן אור נוספת בחייו – קאי.

"הכלב קאי ניתן לו במתנה מבעלים של חוות כלבים ששמע על מצבו הקשה. קאי אמור להיות כלב טיפולי שמסייע ליהונתן להשתקם ולחזור לתפקד. חלק מהדברים שקאי יכול לעשות זה להגן על יהונתן כשהוא מפרכס, לשמור לו על המרחב האישי במקום הומה אדם ועוד, אך בשל העובדה שאין ליהונתן כסף, הוא לא יכול לאלף אותו, וגם עבור המטרה הזו אנחנו מגייסים כסף. הכשרה טיפולית לנפגעי פוסט טראומה עולה קרוב ל-100,000 שקל".

 

יהונתן היזמי באצטדיון סמי עופר (צילום: אלבום פרטי)

יהונתן היזמי באיצטדיון סמי עופר (צילום: אלבום פרטי)

 

העמותה המתמחה בגיוס המונים פתחה בקמפיין עבור היזמי שנפתח במשפט הלקוח משירו של יוש גרנות "לחזור לחיים ולראות את האור". בעמוד מסופר סיפורו האישי, מלווה בתמונות, דרכים להעברת התרומה ופירוט של העלויות שיעזרו להעמיד את היזמי על שתי רגליו. תאריך סיום הגיוס נקבע על ידי מנהלת העמותה נועה חריש ל-30 באוקטובר. 

וכך נכתב בדף שפתחה העמותה: "עלויות הטיפולים, הרופאים, אילוף קאי, המחיה הבסיסית והחזר חובות על השנתיים האחרונות האמירו לגובה של 418,000 שקל. עזרו לנו לעזור ליהונתן לחזור לחיים. לחזור ולהיות גבר צעיר בן 27 שחייו לפניו, לחזור לחיות, לצחוק, לעבוד, והחלום הכי גדול שלו שבזכותו הוא הסכים להיחשף – לעזור לעוד צעירים אשר סובלים מפוסט טראומה, מתביישים במצבם ונשארים לבד עם הכאב ועם הקשיים. מה שהורג זה הבושה. יהונתן רוצה לחזק ולהראות שלמרות הכל אפשר לספר, לשתף, לבקש עזרה ולחיות. אנחנו נסייע להם לסייע לו לחזור לחיים".

 

יהונתן היזמי וקאי (צילום אלבום פרטי)

יהונתן היזמי וקאי (צילום אלבום פרטי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר