ג'ורג' עסלי. "לא נולדנו לעבוד משמונה בבוקר עד שמונה בערב ולהיות רובוטים" (צילום: גיא שלמון)
ג'ורג' עסלי. "לא נולדנו לעבוד משמונה בבוקר עד שמונה בערב ולהיות רובוטים" (צילום: גיא שלמון)

ג'ורג' עסלי מנפץ סטריאוטיפים

לפני שני עשורים ויתר ג'ורג' עסלי, ערבי חיפאי, על משרה נוחה כיועץ השקעות בבנק, התגבר על התנגדותו של אביו ועבר לעסוק באהבתו האמיתית - אמנויות לחימה ויוגה. והוא ממש לא מצטער

פורסם בתאריך: 25.10.17 16:28

לפני 20 שנה עזב ג'ורג' עסלי משרה נוחה כיועץ השקעות כדי לעסוק במה שהוא אוהב באמת – ללמד אמנויות לחימה ויוגה. כיום, כשהוא בן 45 וכשמאחוריו  תארים בקראטה ובקיקבוקסינג, הוא יודע שבדרך הארוכה שהוא עבר הוא ניפץ לא מעט סטריאוטיפים. "אני מלמד אמנויות לחימה, קיקבוקסינג אירובי ויוגה האשטנגה, שזו יוגה דינמית כמו שמדונה עושה וזו אחת מתנועות היוגה הידועות בעולם שמשלבת כוח, גמישות ומדיטציה בתנועה", הוא מספר, "אני עוסק באמנויות לחימה כבר יותר מ-30 שנה. אני דאן 4 בקראטה, דאן 2 בקיקבוקסינג והתחריתי בארץ ובחו"ל".

מתי התחלת לעסוק באמנויות לחימה?

"מגיל 13 אני מתאמן אצל מורים בארץ ובחו"ל. תמיד הייתי ילד חזק, אבל מה שבאמת גרם לי לאהוב את זה היה כשאחי הגדול לקח אותי להדגמה של אמנויות לחימה וראיתי אמן לחימה יפני שהעיף אנשים. זה הגניב אותי והחלטתי שאני רוצה ללמוד אמנויות לחימה. מאז אני מתאמן. לפני כן שיחקתי כדורסל ועסקתי בעוד כמה ענפי ספורט, אבל כשנכנסתי לקראטה הבנתי שזהו זה ועזבתי את הכל".

 

עסלי. "כשנכנסתי לקראטה הבנתי שזהו זה ועזבתי את הכל" (צילום: גיא שלמון)

עסלי. "כשנכנסתי לקראטה הבנתי שזהו זה ועזבתי את הכל" (צילום: גיא שלמון)

 

ואיך הגעת מקראטה ליוגה?

"לפני הרבה שנים עשיתי תאונה עם האוטו וסבלתי מכאבי גב קשים שמנעו ממני להתאמן כמו שצריך. עברתי טיפולי בפיזיותרפיה וטיפולים אחרים אבל שום דבר לא עזר. חברים הציעו לי לנסות יוגה, אבל בהתחלה צחקתי עליהם. כשהכאבים לא פסקו אמרתי לעצמי שזה בכל זאת שווה ניסיון. בשיעורי היוגה הראשונים לא כל כך התחברתי לזה, ואז פגשתי מורה מקסים בקיסריה, התאמנתי אצלו במשך ארבע שנים ולמדתי את הטכניקה. מאז חלפו כבר 20 שנה. כיום אני מלמד בהולמס פלייס ובלייף אנד פיטנס בחיפה ובספייס בקרית אתא, ויש לי גם קבוצות פרטיות. בנוסף אני מסמיך מדריכים מטעם מכללת ווינגייט ומעביר שיעורים בכנסים ברחבי הארץ".

 

 

מה אתה אוהב ביוגה?

"הרבה אנשים חושבים שבשביל לעשות יוגה צריך להיות גמישים, אבל יוגה לא נועדה רק לאנשים גמישים, היא משלבת גם כוח. אני אוהב גם את הנסיעות. בקרוב אטוס לכנס יוגה בין לאומי ברומניה. אני המורה הראשון מישראל שמוזמן לכנס הזה שמגיעים אליו מורים מכל רחבי אירופה ואעביר בו כמה סדנאות. אני למעשה מייצג שם את ישראל. דבר נוסף שמסב לי גאווה הוא שמתאמנים שלי הפכו למאמנים בעצמם לאחר שהייתי סוג של מורה דרך עבורם".

 

 עסלי. "אני המורה הראשון מישראל שמוזמן לכנס הזה" (צילום: גיא שלמון)

עסלי. "אני המורה הראשון מישראל שמוזמן לכנס הזה" (צילום: גיא שלמון)

 

אתה גבר ערבי שמלמד יוגה. זה שובר כמה סטריאוטיפים.

"פה ושם יש דיבורים, אבל אני לא מקשיב להם. לפני 20 שנה הייתי גם יועץ השקעות בבנק ועזבתי הכל כדי לאמן. כולם אמרו לי 'זה לא יכול להיות, אתה עוזב קריירה בשביל לאמן?' והתשובה שלי היתה 'אני הולך לעשות מה שבא לי'. המעבר הזה לא היה קל. אבא שלי היה עובד מדינה כל חייו והוא לא אהב את זה שאני עוזב קריירה עם פנסיה טובה. אבל היום אני חי טוב וגם האחים שלי נכנסו לתחום והפכו למאמנים. בסופו של דבר הוא נתן לנו ללכת בדרך שבה בחרנו ואפילו תמך בנו".

איזה מסר אתה מבקש להעביר?

"אני חושב שלא נולדנו לעבוד משמונה בבוקר עד שמונה בערב ולהיות רובוטים. נועדנו לנצל את הפוטנציאל הפיזי שלנו בצורה טובה יותר".

 

עסלי. "מתאמנים שלי הפכו למאמנים בעצמם לאחר שהייתי סוג של מורה דרך עבורם" (צילום: גיא שלמון)

עסלי. "מתאמנים שלי הפכו למאמנים בעצמם לאחר שהייתי סוג של מורה דרך עבורם" (צילום: גיא שלמון)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יישר כוח שני מועלם כתבה מעולה
    כישרון כתיבה עולמי
    הלוואי והייתי כותה כמוך

  2. עומר

    למדתי אצל גורג בחוג בטכניון לפני 10 שנים.
    מאז לא פגשתי מורה כמוהו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר