אלכס אוליס בעזה
אלכס אוליס בעזה

"על זה שאני בשליחות המדינה אתם גובים ממני ריבית והצמדה?"

אלכס אוליס הוא הבעלים של חדר הבריחה questline בנשר. מאז 7 באוקטובר הוא מגויס בחזית הדרום, ובשבוע שעבר, כשיצא להתרעננות קצרה, הוא נדהם לגלות מכתב התראה מעיריית נשר על אי תשלום ארנונה לעסק בחודשים אוקטובר ונובמבר: "כל מה שביקשתי זה איזו הנחה או הקפאת תשלום". העירייה: "אין בסמכותנו לבטל תשלומי ארנונה"

פורסם בתאריך: 7.1.24 11:34

בימי שגרה מתייצב אלכס אוליס בכל יום בעסק שלו – חדר הבריחה questline – בנשר. אלא שמאז 7 באוקטובר הוא מגויס בחזית הדרום ביחידה מובחרת. בשבוע שעבר, כשאוליס יצא להתרעננות של 48 שעות, הוא גילה להפתעתו מכתב התראה מעיריית נשר בגין אי תשלום ארנונה לעסק בחודשים אוקטובר ונובמבר.

"אני נמצא בגבול עזה", הוא מספר, "גויסתי למילואים ב-7 באוקטובר, ב-9:30 הוקפצתי מהבית לגזרה הדרומית, וב-12:30 כבר הייתי בתוך בארי. מאז אני בחזית הדרום. בשבוע שעבר חזרתי הביתה ליומיים, וגיליתי מכתב נחמד בדואר – מכתב אדום, התראה אחרונה. ניפחו את הסיפור ועשו ממני עבריין על זה שלא שילמתי את הארנונה לחודשים אוקטובר-נובמבר. פניתי לעירייה ואמרתי להם 'חברים, כל הזמן הזה אני במילואים, העסק בקושי פעיל. כל מה שאפשר לבטל באוקטובר ביטלתי, בנובמבר אף אחד לא מגיע וגם אני לא שם. שני עובדים יצאו למילואים ביחד איתי, את כל שאר העובדים הוצאתי לחל"ת, והעסק היה סגור. אני לא מבקש שתבטלו, אבל טיפת התחשבות – תפחיתו קצת, תנו איזושהי הנחה'. באה העירייה ואומרת לי 'יקירי, תפנה לממשלה כי אין איזושהי הקלה מוניציפלית שאנחנו יכולים לתת לך'. כל עירייה מקבלת הנחיות מהמדינה, והמדינה שוכחת שיש לה אנשי מילואים".

הסכום שבגינו קיבל אוליס את מכתב ההתראה הוא 5,700 שקל. "בעירייה אמרו שאין הקלה למילואימניקים מהממשלה", הוא אומר, "הייתי בטוח שמגיע משהו למילואימניקים. ואז הסתבר לי דבר מגוחך – למילואימניקים מגיעה הנחה של חמישה אחוזים, אבל לא בצו חירום. אם היו קוראים לי למילואים רגילים, הייתי מקבל הנחה של חמישה אחוזים, אבל בגלל שאני מגויס בצו חירום לא מגיע לי כלום. כל מה שביקשתי מהעירייה זה לקבל איזו הנחה או לפחות להקפיא את התשלום, והתשובה היתה שלילית".

לדבריו, אחד מסגני ראש העיר פנה אליו בעניין, אך לא הצליח לסייע. "הוא התקשר ואמר 'תשמע, אני רוצה לעזור לך'", מספר אוליס, "הוא בא בהצעה עוד יותר מגוחכת מהמכתב שקיבלתי. הוא אמר לי שלא יטילו עלי עיקול אבל שאני אשלם ריבית והצמדה ושאני יכול לפרוש את זה לתשלומים. אמרתי 'זה בדיוק מה שיכול לעשות גם אזרח רגיל, אז איפה פה העזרה?'. שאלתי עד מתי יחייבו אותי בריבית ובהצמדה, והוא ענה 'עד שתביא צ'קים'. אמרתי לו שאני בעזה, שאני לא יודע מתי אצא מכאן ושאני לא נמצא בעסק. על זה שאני בשליחות של המדינה אתם גובים ממני ריבית והצמדה?".

 

 

בעקבות פוסט שפורסם בפייסבוק, רבים ברשת קוראים להגיע לחדר הבריחה של אוליס שחזר לפעול בנובמבר, אך במתכונת מצומצמת מאוד. "המקום פתוח אבל אין כמעט עבודה", הוא אומר בעצב, "חדרי בריחה זה כיף, ואנחנו לא נמצאים בתקופה של כיף. פחות אנשים מגיעים, כך שאין הכנסות. לפני המלחמה היו לי בין שלושה לשבעה משחקים ביום, הגעתי למצב של שניים-שלושה משחקים בשבוע, שאחד מהם הוא תרומה שלי למילואימניקים. ממילואימניקים אני לא גובה אגורה, ויהי מה".

מעיריית נשר נמסר בתגובה: "העירייה פועלת בהתאם לחוקים ולהנחיות הממשלה ומשרד הפנים לשעת חירום. אין בסמכותנו לבטל תשלומי ארנונה, גם למשרתי המילואים שאותם אנו מוקירים מכל. לפני כשלושה חודשים הצטרפה העירייה לדרישה של השלטון המקומי לתת הנחות ופטורים מארנונה למשרתי מילואים ולבעלי עסקים. לצערנו, למרות הבטחות של משרדי הממשלה ומסיבת עיתונאים שבה הוכרז על הטבות למשרתי המילואים, עד היום המדינה לא התקינה תקנות או הקצתה כספים עבורם. העירייה מוציאה תזכורת לתשלום על מנת להימנע מיצירת חובות שנצברו עוד לפני אוקטובר 2023. ככל שההטבות תלויות בנו, העירייה פעלה באופן מיידי, הכפילה את המלגות לסטודנטים משרתי מילואים ומעניקה 25 אחוז הנחה בארנונה למגורים למשרתי מילואים תושבי העיר. אנו קוראים למדינת ישראל להפעיל תקנות שיאפשרו לרשות המקומית לקיים הנחות לבעלי עסקים המשרתים כלוחמים".

רוצים לעזור לאוליס? קווסטליין – מתחם חדרי בריחה, דרך בר יהודה 195, נשר. טל': 054-7275667.

 

חדר הבריחה קווסטליין (צילום: אלכס אוליס)

חדר הבריחה קווסטליין (צילום: אלכס אוליס)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדינת הגנבים, זורקמם הכל על האזרחים .ואזרחים פראיירים. לכל אחד יש ועלות ובתים ומשכורת שמנות ואזרחים בקושי משלמים מיסים ונשארים עניים

  2. חולי נפש פה

    מדינה של גנבים, כל המוסדות פה מתים על "הרצחת וגם ירשת"

  3. שלום

    עריות יקרות כל מילואימניק אוטומטית לבטל מיסים ארנונה ככה עוזרים להם מה יעזור להם לחשוב על הבית והפרנסה בשביל זה אתם קיימים אתם נלחמים בעורף בשביל מי שנלחם בחזית

  4. בוקר טוב

    הכתבה לא מוצדקת. עיירית נשר תמיד עוזרת לתושבים שלה והולכת לטובת התושבים. אני לא אומרת שלא מגיע לו הסדר אבל לא מלכלכים סתם בלי לבדוק.

  5. נועה

    הפקרה הפקרה הפקרה
    הופקרנו
    ובושה לעיריית נשר. מה זה השטויות האלה שאין בסמכותכם לבטל. צריכים שהממשלה תגיד לכם לבטל?? אם היה מקורב לצלחת היו מבטלים בשנייה. צוות בצע, חוסר לב, שחיתות וגועל נופש.

  6. רון

    עיריית נשר לא עוזרת אתה פונה אליהם הם אף פעם לא עוזרים ועוד באים ומחפשים אותך על שטיות….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר