העבודות לשיפוץ מרכז הכרמל (צילום: שושן מנולה)
העבודות לשיפוץ מרכז הכרמל (צילום: שושן מנולה)

להפגין אהבה במרכז הכרמל

פורסם בתאריך: 10.6.17 17:18

תקופת שיפוצים ועבודות תשתית ופיתוח אינה דבר קל. השדרה הראשית במרכז הכרמל מלאה אבק, פיגומים, כלי רכב שפורקים סחורה, עומסי תנועה ועוד סוגים רבים של מועקה. הראשונים להיפגע מכך הם העסקים הקטנים, אשר חשים ראשונים את הפגיעה ביכולת לשוטט רגלית בשדרה.
במציאות מתוקנת היינו מצפים שאותם העסקים ייהנו מארנונה מופחתת מהטבות וממענקים לאורך תקופת השיפוץ אשר ימזערו את הנזקים הכלכליים שאותם הם חווים. אבל כרגע מהלך כזה אינו נראה באופק, ובהיעדר אפשרות כזאת נותרים התושבים כמשענת לעסקים.

וכך, עלינו כתושבי העיר מוטלת האחריות להמשך שגשוגם. מאיתנו נדרשת ערבות הדדית ברמה הבסיסית ביותר. מתוך מודעות לכך שמצבו של האזור הזה אינו מזהיר בגלל עבודות הפיתוח והשיפוצים, עלינו להתאחד ולצאת להפגין אהבה באותו אזור. ברור לי כחיפאי שיהיו רבים שיתקשו לוותר במהירות על האצבע המאשימה ועל הפרצוף הכועס אל מול הדחפורים, המסלולים הצרים והגדרות שאינם מאפשרים חניה ועצירה בצד הכביש, אך במקביל לכעסים, פשוט צאו.
מתי בפעם האחרונה אכלתם חומוס בברדיצ’ב או עצרתם להמבורגר ברובן? מתי בפעם האחרונה באתם לחזק למרות שאין חניה, למרות שיש אבק ולמרות שאולי באזור אחר יותר נוח?

זו כלל לא שאלה של נוחות אלא של אחריות. האם אנחנו אנשי פוסטים, שחזקים בלבכות על המצב ברשתות החברתיות, או שאנחנו אנשי מעשה שמבינים שבידינו יכולת לשנות ולהשפיע על עתידם של עסקים קטנים בעיר?
אני לא נכנס לכם לכיס, חלילה, אבל אם פעם בשבוע תחליטו להתפנק במסעדה או בקפה, עשו זאת במרכז הכרמל. אם בא לכם לנסות מספרה חדשה, יש כמה כאלה במרכז הכרמל שישמחו לארח אתכם.
גם אם תחליטו שלא בא לכם להוציא כסף מהארנק, לעצם האהבה והנוכחות שלכם יש כוח. עגלות ילדים, אנשים מסתובבים ורוח חיים הם דבר קריטי בשדרה שעוברת שיפוץ.

לסיכום, אחי ואחיותי החיפאים, זה הזמן לגלות פטריוטיזם כלפי העיר המדהימה שלנו, לגלות אחריות ואכפתיות כלפי הסובב אותנו. אל תפרקו כעסים על המקלדת או סביב שולחן שישי, אלא צאו להפגין אהבה בגופכם ותאמצו את המשפט “אין הדבר תלוי אלא בי”. תתחילו אתם בקביעת היציאות, הקניות והפגישות שלכם במרכז הכרמל, והאמינו לי – זה יעשה פלאים, ואליכם יצטרפו עוד רבים.

הכותב הוא מייסד ומנהל הבנק החברתי החיפאי ומייסד ויו”ר עמותת חודש טוב

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר