הסקייט פארק בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
הסקייט פארק בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

שבחי מחלקת הספורט

פורסם בתאריך: 17.6.17 20:24

לפני כשנה לקחתי על עצמי תפקיד ששינה את חיי – מנכ”ל אגודת מכבי חיפה כרמל. למי שלא יודע, מכבי חיפה היא לא רק מועדון כדורגל וקבוצת כדורסל. לאגודה יש ענפים רבים – אתלטיקה קלה, התעמלות מכשירים, שחייה, כדור מים, ג’ודו, סיף ואפילו שחמט. בענפים אלה לוקחים חלק יותר מ־2,000 ספורטאים, רובם בני נוער וצעירים.
כשהתחלתי למלא את התפקיד תיאמתי כמה פגישות, שאחת מהן היתה עם מנהל אגף הספורט בעירייה. לפני הפגישה גיששתי קצת ושמעתי דעות לכאן ולכאן על המחלקה. היו שאמרו דברים טובים והיו שהביעו ביקורת. היו אף כאלה שטענו שהמחלקה מיותרת ולא נחוצה.
כאגודת הספורט הגדולה ביותר בעיר אנחנו זקוקים לעבודה שוטפת מול העירייה. אי תפקוד שלה עלול ליצור בעיות בקיום אירועים, ואפילו נזק להתפתחות הספורטאים הצעירים. לכן מחלקת ספורט עירונית טובה ומתפקדת היא חיונית.

בתום שנה בתפקיד אני מרגיש כשיר להביע גם את דעתי על המחלקה, שהתגלתה כיעילה מעבר לציפיותי. האירועים והפעילויות שבהם היא מטפלת מתחלפים בקצב מסחרר. מספר אירועי הספורט שמתקיימים בעיר הוא בלתי נתפש, והם מתקיימים כמעט ללא תקלות. לא מזמן קיימנו במשותף את גביע חיפה – תחרות השחייה הגדולה בישראל, הכרוכה בלוגיסטיקה רבה ובכאב ראש ניכר – והאמת היא שלא יכולתי לקוות לשותף יעיל ממחלקת הספורט של העירייה.

אולי מספר האירועים הרב גורם לכך שהמחלקה הזו הגיעה לדרגת מיומנות גבוהה כל כך, אבל לא משנה מה הסיבה – היא מצליחה להוציא אל הפועל אירועים מדהימים כמו מרוץ המדרגות וכמו צאו לרוץ – אירוע מדהים שכולל ספורט ותרומה לקהילה, שבו השתתפו 6,000 ספורטאים ונתרמו יותר ממיליון שקל – ועוד לא הזכרנו את מכביית הנוער שמתקיימת השנה בחיפה ושבמהלכה יתארחו בעיר כ־2,000 ספורטאים צעירים מרחבי העולם. דבר כזה עוד לא נראה בחיפה. אלה יהיו שבועיים מלאים בתיירים שמגיעים להתחרות כאן, ועל הדרך ללמוד על העיר ולהכיר אותה.

העירייה משקיעה גם במתקני ספורט חדשים כמו הסקייט פארק ומתחם וורקאאוט חדש שיתחיל לפעול בשבוע הבא בחוף הים. למרות שחסרים לנו בעיר מתקנים כמו בריכת שחייה אולימפית עירונית ואולם התעמלות, עדיין רואים שהעירייה מנסה להגיע לתושב באמצעות הספורט.
צוות המחלקה וראשיה מכירים כל ספורטאי בעיר, כל הישג וכל מחלקה או ענף חדש שמוקם. אני לא מכיר צוות שמכיר את הפרטים הקטנים ברמה הזאת. הם זמינים בכל שעה, גם בשעות לא שגרתיות, ויודעים לתת מענה ופתרונות בנמרצות ובדרך כלל בחיוך. אולי זו הסיבה שהמחלקה זכתה בפרס שרת התרבות והספורט על קידום הספורט בעיר.
מעבר לסיפוק האדיר שיש לי מהתפקיד, למדתי באמצעותו כמה דברים חדשים. אחד מהם הוא שלא כדאי לגבש דעה מוקדמת בהסתמך על טענות שליליות. דבר נוסף הוא שכאשר עובדים ביחד הכל אפשרי.

הכותב הוא מנכ”ל אגודת מכבי חיפה ומנכ”ל החברה לנדל”ן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר