עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)
עו"ד פאחר ביאדסי (צילום: דוברות העירייה)

אסור לעגל פינות

פורסם בתאריך: 12.9.22 12:10

לסאגת המינוי, עיכוב המינוי והסרת המועמדות של עו"ד פאחר ביאדסי לתפקיד מנכ"ל העירייה אין דבר וחצי דבר עם היותו ערבי, כמו גם עם היותו מועמד מטעמה של ראש העיר. מנכ"ל העירייה הוא משרת אמון, והאוחז במשרה זו הוא מטבע הדברים איש אמונו של ראש העיר. כל מה שנדרש כדי לאשר את הבחירה הוא התאמתו של המועמד לתפקידו מבחינת קורות חייו, השכלתו, ניסיונו וכד'. איני מכיר אישית את עו"ד ביאדסי ואין לי כל ספק כי לו היה בסופו של דבר מתמנה לתפקיד הרם, הוא היה מקדיש את מלוא מרצו וכישוריו לטובת התפקיד ולטובת העיר.

אלא שעם כל הכבוד לרצון טוב, להתמדה ואף לכישורים, יש כתמים בעברו של ביאדסי שאסור, פשוט אסור, היה להתעלם מהם. העובדה כי הוא הושעה פעמיים בעבר מעיסוק בעריכת דין בשל עבירות אתיקה בלתי לגיטימיות והעובדה שהוא הוכרז בעבר כפושט רגל היו צריכות להדליק נורה אדומה בוהקת בפני חברי ועדת הכשירות למינויי בכירים. אף אם אין בהרשעותיו היבט פלילי, עורך דין שהושעה מעיסוק בעריכת דין כמוהו כמהנדס או רופא שנשלל רישיונם לעסוק בתחומם או אדריכל שנשללה תעודתו. גם אם לפרק זמן מוגבל, זהו כתם עכור בעברו אשר חייבים היו לפסול אותו מלכהן בכל תפקיד ציבורי בכיר, בטח ובטח מנכ"ל עירייה. טענתו במכתב הסרת המועמדות ששלח השבוע לעינת קליש רותם, ולפיה המניע להשבת שמו לבחינה נוספת של הוועדה הוא גזעני, מוטב היה כי לא היתה נאמרת כלל.

 

 

לא בשל היותו ערבי הושעה עו"ד ביאדסי מעיסוק בעריכת דין אלא בשל כשלים בהתנהלותו, ולא בשל היותה אשה מקוממת עליה קליש רותם את הביקורת הרבה אלא בשל התנהלותה. מיומה הראשון בתפקיד היא הפגינה חוסר הבנה מהותי בכל הנוגע למינויי בכירים בעירייה. פעם אחר פעם היא נקטה העדפה שיטתית של מקורבים ופעילים לתפקידי מפתח, אף אם אינם כשירים להם, ופעם אחר פעם נחלה כישלון במינויים. במקרים אחרים, שבהם היא בחרה אנשים ראויים וטובים ללא כתמים בעברם, אופן התנהלותה מולם ויחסה אליהם הובילו אותם להתפטרות מהירה, לרוב תוך חודשים אחדים בלבד. ויש מקרים נוספים שבהם האופוזיציה, שהפכה לרוב במועצת העיר, הדיחה את אותם בכירים משיקולי תקציב או לאחר שלא מצאה תכלית בעבודתם.

כך או כך, אלו הם מוניטין דלים למדי בכל הנוגע ליכולת שיפוט אנושית של ראש העיר וביכולתה להניע תהליכים ולהוביל מנהיגות. קידום מקורבים ופעילים נאמנים הוא מעשה יפה ברמה האנושית, אך השירות הציבורי אינו חברה פרטית, ויש בו קריטריונים ברורים ותנאים שאי אפשר להתעלם מהם. אסור לעגל פינות, אסור לקצר תהליכים, אסור לתת הנחות.

יושר, יושרה וניקיון כפיים אינם לוקסוס. הם תנאי הכרחי לכל משרה ציבורית, והם חשובים הרבה יותר מנאמנות לראש.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר