צילום: RnDmS/depositphotos.com
צילום: RnDmS/depositphotos.com

אדון הסליחות

פורסם בתאריך: 4.10.22 07:23

ימי התשובה שבהם אנו אוחזים מביאים בכנפיהם רוח של חשבון נפש שעיקרו בניתוח לקחי העבר וייעודו ליצירת חזון ודרכי פעולה לעתיד. גם אני ככל עמך ישראל מוצא עצמי בימים אלו מהרהר במחשבות על העבר ובתוכניות לעתיד, שמהן מצאתי כראויים לחלוק עמכם.

אפתח בשאלה מעניינת על סדר הימים הנוראים שאותם אנו פותחים בימי ראש השנה, ואשר עיקר עבודתם הוא בהמלכת ה' עלינו וכמו שכתוב "אמרו לפני מלכויות כדי שתמליכוני עליכם", ומסיימים ביום כיפור, יום סליחה ומחילה על העוונות שנכשלנו בהם.

למתבונן נראה כי מן הראוי היה להפוך את הסדר, להקדים את יום הכיפורים לפני ימי ראש השנה ולהקדיש תחילה יום מיוחד לבקשת סליחה ומחילה על העוונות, ורק לאחר מכן נוכל להתייצב לפני הקב"ה נקיים מכל עוון וראויים לעמוד לפניו ולהמליכו עלינו.

ענו על כך בעלי המוסר במשפט נוקב כדרכם, וכך אמרו: "כדי לבקש סליחה צריך אתה לדעת קודם לכן ממי אתה הולך לבקש אותה".
כך מובן למעשה כי לא ייתכן לעמוד לפני מלך העולם ולבקש את סליחתו קודם שנבין ונכיר בו כמלך. לכן עלינו לעמוד תחילה ולייחד את ימי ראש השנה למלכות ה', ורק כך תיסלל דרכנו לתשובה ולתיקון דרכינו בעבודת יום הכיפורים.

 

 

בתפקידי האחרונים בשירות הציבורי הייתי אמון על מילוי צרכי הדת בארצנו הקדושה. הייתי והנני חדור שליחות ורצון כן לתקן, לייעל ולשפר את המערכת, אך כניסתי לתפקיד הנוכחי כיו"ר המועצה הדתית בחיפה היוותה מעין "ראש השנה" אישי לשליחות שאותה אני רוצה ליישם, ופתחה עבורי צוהר לעבודת השטח – מה שקשה לחוש מתפקידי המטה. כך זכיתי לפגוש באופן בלתי אמצעי את צרכי "האזרח הקטן" שנדרש לשירותי הדת, לראות את הצרכים ברמת המיקרו ולאתר את המכשולים הקיימים, ורק כך לחבר בין הרצונות הגדולים למציאות בפועל.

כשליח ציבור, את חשבון הנפש שלי אני חייב גם לציבור, ומתוך שמחה זהירה אני יכול היום לסכם שנה מלאה בלימוד, במיפוי הצרכים השונים, בהפקת לקחים וביישום של שורת צעדי התייעלות ושיפור בצרכי הדת בעיר.

יחד עם העשייה הברוכה אני מכיר בכך כי כל אסדרה מטבעה עשויה לעורר אי נוחות משינוי ההרגלים והמצב הישן והמוכר על מגרעותיו. אני כאן כדי לומר כי אני ער לאיזונים הנדרשים תוך כדי העשייה ומאמין כי רק בכוחות משותפים נוכל להגשים חזון ועתיד טוב יותר לכולנו. כולי תפילה כי עד ליום הכיפורים הבא אוכל לשתף אתכם בעוד ועוד צעדים מעשיים שיישמנו בשטח ולהנגיש עבורכם את כלל צרכי הדת באופן המיטבי ביותר.

* הכותב הוא יו"ר המועצה הדתית בחיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר