צילום: Jacques Descloitres, MODIS Rapid Response Team, NASA GSFC, via Wikimedia Commons
צילום: Jacques Descloitres, MODIS Rapid Response Team, NASA GSFC, via Wikimedia Commons

סליחה משתי האהבות הגדולות שלי

פורסם בתאריך: 4.10.22 07:25

סליחה? ממי אני צריך לבקש סליחה? הרי אם פגעתי במישהו בכוונה כנראה שהגיע לו, ואם פגעתי במישהו ללא כוונה כנראה שלא היתה לי כל כוונה.

למרות זאת, אני רוצה לבקש סליחה משתי אהבות גדולות שלי – מהעיר חיפה וממדינת ישראל. משתיהן אני מבקש סליחה ומחילה.

מחיפה עירי אני מבקש סליחה על ששתקתי. חודשים רבים לא פעלתי לעצור את ההזנחה הפושעת, את טירוף המערכות, את המחדל המתמשך ואת הצמד חמד המנהל את העיר בחובבנות ומוליך את חיפה לעברי פי פחת. לא הגבתי ברשתות, לא נפגשתי עם מועמדים, לא הצטרפתי לקמפיינים, לא הסכמתי לקבל תפקיד משמעותי שהוצע לי למהלך שינוי עתידי, חודשים רבים לא עשיתי דבר למען חיפה. רק יצרתי בה אמנות.

 

 

מישראל מדינתי האהובה אני מבקש סליחה ומחילה על כך שלא פעלתי בכל הדרכים והאפשרויות העומדות לפני כדי לנסות ולהציל אותה מהמדרון שבו היא נמצאת. מהאלימות הגואה, מהשנאה המבעבעת, מהזלזול בחיי אדם, מהפוליטיקאים, מהמאכרים, מהקומבינות, מעוכרי ישראל, מיוקר המחיה, מהאטימות, מההשתמטות, מהקלות הבלתי נסבלת של הסכמה שבשתיקה עם פשעים ומחדלים, מניצול מיני של קטינות על ידי "סלבריטאים", מבריחת אסירים ומסרסור מיני בחיילות.

ויכולתי, אני יודע שיכולתי. יכולתי להשפיע, להרים קמפיין כזה או אחר, לעשות למען חיפה וישראל, אבל זה כמה חודשים החלטתי לעשות רק עבור עצמי.

אז סליחה ותודה. סליחה שפעלתי רק למען עצמי, ותודה ללוחמי צה"ל, השב"כ והמוסד, שאך ורק בזכותם אני יכול לשתות אספרסו קטן במזרח התיכון.

* הכותב הוא אמן בינלאומי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר