צילום: מיכה בריקמן
צילום: מיכה בריקמן

סליחה, יונה

פורסם בתאריך: 4.10.22 07:28

באחד מימי החופש הגדול לקחתי את דניאלה נכדתי לנסיעת כיף ברכבלית. זו היתה הפעם הראשונה לשתינו, וזו היתה גם חוויה נהדרת של צפייה ממרומי ההר על תוואי הדרך מפסגת הכרמל לתחתיות הצ'קפוסט. חלפנו מעל מבני הטכניון, מצוקי ההר, נוה שאנן ומורדותיה. אפילו ראינו את נחל סעדיה מבצבץ לפני שהגענו לתחנה. חשתי גאווה על כך שיש לנו אמצעי תחבורה ציבורית ייחודי כזה, נוסף על הכרמלית.

הרכבלית זכתה בעת הקמתה להשמצות מצד עינת קליש רותם ולדרישה לבטלה. לשמחתנו, היא פועלת ומתבררת ככלי תחבורה אטרקטיבי עם פוטנציאל תיירות מדהים אשר הפך את האוניברסיטה המבודדת לאתר תיירות נגיש. לקיומה  של הרכבלית אחראי ראש העיר הקודם יונה יהב. לא התאפקתי. חשתי צורך לספר לו על הטיול המקסים ולהודות לו על שפעל להקמתה. שלחתי לו ווטסאפ, והוא שמח לשמוע על כך.

יהב עלה בזיכרוני גם כשצפיתי במשחק ליגת האלופות בין מכבי חיפה לפריז סן ז'רמן. התרגשתי לראות את צילומי הרחפן שהציגו מראה עירוני מרהיב של האיצטדיון ואורות חיפה. המחמאות שהאיצטדיון מקבל מגורמים מקצועיים מחו"ל מציב אותו בשורה הראשונה של האיצטדיונים בעולם, וכל משחק בו הוא חגיגה.

הקמת איצטדיון סמי עופר היתה רוויה בכעסים ובמטענים קשים וצודקים. זכורה המחאה המקורית של הקופים הירוקים – דגל פריסה ענק עם דמותו של סמי עופר מוריד אפר סיגר על חיפה. אמרו שהוא יהיה פיל לבן וחסר ערך. המציאות הוכיחה את ההיפך.

כשאני מגיעה לעיר התחתית ורואה את הווייב העוצמתי שבה, את המסעדות ובתי הקפה מלאים במבלים, את התחדשות המבנים הוותיקים, את מגדלי המגורים ההולכים ונבנים ואת המהפך העצום שעבר על האזור שננטש, דעך ונראה כאילו סופו נחרץ, אני מתרגשת. זה לא מובן מאליו בעיני. כל אלו ועוד נשארו לנו בירושה מהשלטון העירוני הקודם.

 

 

הייתי ממובילי "רק לא יהב" ולמען קליש רותם. האמנתי לה כשהיא הציגה עצמה כמומחית לשיקום ערים תעשייתיות ובעלת ידע וניסיון בינלאומיים. לא שכחתי ואיני מתעלמת מהדברים הפחות טובים של יהב – היהירות, היחס הסלחני לבז"ן ולעופר, הבית ברחוב חיים והמאבק על שיקום רחוב הלל – אבל גם את המהפך בגישתו שהוביל לסילוק מיכל האמוניה, את שיתופי הפעולה המצוינים עם מועצת הדר, את שיקומי הרחובות ואת הקמת הגנים והמתחמים ציבוריים. כולנו פוגשים בעיר את מה שנשאר מתקופת כהונתו, למרות שהיה "רק" פוליטיקאי ולא מומחה לשיקום ערים עם תואר דוקטור משווייץ. הוא עשה את העבודה והשאיר אחריו פרויקטים נהדרים המסבים לנו שמחה וגאווה.

לכן אני רוצה לבקש סליחה מיהב וממי שעבדו עמו, וגם לומר תודה על הטוב שנשאר מתקופתו.

אנו נמצאים שנה לפני בחירות מוניציפליות. בקרוב יצוצו מועמדים שיבטיחו לנו את כל מה שאנו חולמים לעצמנו ולעיר. אנו חייבים להבין שאין דמות מושלמת. אין עשייה חפה מטעויות, אין מומחיות מוחלטת ואין ביטחון בכך שכל מה שאנו חולמים אכן יתקיים. אבל אנו כן צריכים לבדוק אם האדם שמולנו מציג ניסיון אמיתי וקבלות הנכונים לחיפה, יכולת הקשבה לשטח, הבנה מהי חובתו ותפקידו כנבחר ציבור ואם הוא יודע לתקן בזמן אמת. חזון אמיתי, יכולת ביצועית וחשיבה כוללת ארוכת טווח וברת קיימא. יכולת פוליטית וכל מה שנבחר ציבור אמיתי חייב שיהיה לו בבואו למשרה כה חשובה בעיר גדולה כמו חיפה.

אני מקווה שכולנו השכלנו מהכישלון בבחירה בקליש רותם ושנדע לדרוש קבלות והוכחות ממי שירוצו לראשות העיר. נבחר ציבור צריך לשרת את התושבים ולא את עצמו. הפעם חובתנו לבחור באחריות ובשיקולים זהירים ובוגרים. למען עצמנו. למען חיפה.

* הכותבת היא פעילה חברתית

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. נולדתי בחיפה לפני מעל 60 שנה

    אכן מגיע סליחה ליונה יהב מהרבה תושבים בעיר חיפה (אני אישית תמכתי ובחרתי בו….), איש רב פעלים! מקווה שהעונש קליש יעבור מהר מאיתנו. גמר חתימה טובה וצום קל!

  2. שושי

    מעניין כולם רוצים ליראות רק מה שבא להם ומיתעלמיים מנקודה מאוד מסויימת כי הילידיים בתיי זיקוק והמיפעליים שבאזור התעשיה של ק.חיים ביזכות כספיי הארנונה שכול המופעלים האלה משלמיים חיפה לו היתה מיתקדמת ביכלל ומה עשו ראשי ערים .הקודמיים וגם ראשת העיר הזו הקיימת שנהם ואני מאמינה גם אלה שיבואו כולם עושים את אותה טעות מזניחים את ק.חיים שמואל לו מקדמיים לו מטפחים הכול מיתפורר הביניינים הרחובות מסריחים גן שעשועים נורמלי איין אז למה שהעבירו בא או בקודם למה פשוט אתם כולכם רודפי הבצע והשחיטוט למה אתם רוצים את ק.חיים שמואל אתם מושיטים כולכם אוליי אם ניפנה לבית מישפט .נישתירר מימכם מה אתם אומרים?????

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר בתרדמת עמוקה כבר 4 שנים.
    הפכה להיות עיר רפאים. מקווה באמת שהפנמת איזה נזק עצום היה להחליף את יונה. מודה ועוזב ירוחם

  4. אייל

    כמי שמבקר בעיר חיפה לא מעט ואינני בעל כל אנטרס פוליטי בעירכם חייב להגיד לך שאפו על הסליחה והתודה ושבכלל כמבקר שגר בעיר אחרת אני ממש חושב שיונה יהב היה ראש עיר מדהים ואולי כדאי שירוץ שובאני זוכר שהגעתי לפסטיבל הסרטים ונהניתי אך לא נהמיתי לראות את הבנינים הגבוהים שוברי קו הרקיע ולא קשורים לבנייה המקומית שהתחשבה ביערות ושהרסו בקרבת מקום את מראה שדרות מוריה בהמשך התאכזבתי לגלות את הגבלות החנייה בקרבת החופים ואת סימוני הסרטים על מוטות ברזל המונעים כניסה למיי הים התיכון בקרבת המים משל היו החופים של אביהם של המצילים והעיריה והלה אפוטרופסים של חיינו וילדנו במקום לסמן היכן יש מציל ומומלץ לרחוץ אסרו לרחוץ בכל שאר רצועת החוף ממש דבילי ואני מניח שגם לא חוקי אבל זה לא קרה בתקופת יונה יהב יאלה שיחזור

  5. מירב

    רק שתדעו שיונה יהב פעל בגזענות כלפיי החרדים ולא הסכים לתת לאחד מבתי הספר בחיפה מקום ללמוד ילדים שלומדים משמונה בבוקר עד שתים או חמש ללא
    אפשרות ללמוד נורמלי כשאני הייתי עולה במדרגות אל הגג שמה למדנו בקרואן קטן שנכנסים לשם לפחות 11 ילדים בשביל ללמוד היינו 21 בנות על הגג ואם היינו צריכות שירותים היינו צריכות לרדת עד למטה הייתי באותם השנים בכיתות א' ו ב' אני לא אומרת שקאליש היא משהו טוב אבל תדמיינו שבכיתה ד' היו נכנסות לתוך הכיתה חתולות ג'וקים עכברים וריססנו תאמינו לי למדנו במחסן של הבית ספר כי לא היה מקום ללמוד והיינו מפגינות נגד יונה יהב והוא התעלם הייתה פעם אחת שאחת מהמורות נפלה במדרגות היא הייתה בבית חולים במשך חצי שנה כי הייתה זקנה אותו היום היא לא שתתה מספיק מים כאב לה הראש והיא נפלה בגלל אחת המדרגות שמה והמדרגה לא הייתה תקינה כבר כמה פעמים נפלו אך ראש העיר לא הגיב אני זוכרת שהייתי בת שמונה ועליתי את כל המדרגות ראיתי ילד אם כסא גלגלים האבא סחב אותו והאמא סחבה את הכסא הגלגלים וכל זה רק בגלל יונה יהב לא עשה שום טוב אני יכולה לספר על עוד 101 ספורים אל כמה פעמים שאנשים נפגעו חצר לא הייתה לנו היה לנו את הגג ששמה היינו מצירות קלאס בכדור לא יכולנו לשחק בגלל שתמיד היה עף מהגג שהייתי בכיתה ג' כבר היינו בקומה התחתית שלא נצטרך לעלות שוב ולרדת ושמה הייתה לנו חצר? נראה לכם במסדרון בגודל של בית בעל שישה חדרי שינה ורוב המסדרון היה השירותים היינו בהפסקות נכנסות לגנים שהיו לידינו ועדיין שמה היה לנו הפסקה אחת שמה כל שאר ההפסקות נשארנו בכיתה כי ידענו שאין מקום לשחק בלי להידחף מבנות אחרות שרוצות לשחק.וכל פעם הורים ילדים ומורים היו פונים לראש העיר לשעבר שלא הקשיב לטענות המוצדקות וזה נכון שקאליש לא בדיוק עשתה שינוי גדול ואני לא בעדה אבל לפחות היא מצאה איזה פתרון שלא פתר הכול ושמה לנו קראוונים ליד בית הספר והשכנים שם סובלים מהרעש שבתי הספר עושים אבל לפחות עכשיו אני יכולה ללכת במקום אם אוויר במקום שהחלון שמה לא מוביל למסדרון שירותים יותר גדולים אז להגיד שיונה יהב היה יותר טוב זו טעות ואם כבר הוא חייב לי ועוד הרבה תלמידים סליחה לא להפך!!!!

  6. אברשה

    סליחה יהב שהפקרנו את העיר לקליש שמיום היבחרה הדבר היחיד שמשגשג זה החזירים….

  7. תושב חיפה ותיק

    הגיע הזמן להחזיר את יונה יהב לתפקידו ולנסות לשקם את כל הבלאגן שקליש הרסה בארבע שנים בלבד. רק יונה יהב עם מספיק רקורד ואני מאמין שגם למד מטעויות העבר. עכשיו צריך להחזיר אותו במהרה ולא להאמין לכל מי שמנסים למכור לוקשים כמו קליש נזק בזמנו

  8. פלוני פלוני

    מירב, מה כתבת מגילת רות?! , הרי ברור לכולם של גברת קליש אין נסיון בכלום

  9. רונה

    יונה יהב אדם עם יכולת עשייה מןכחת מדהימה. אני בחרתי בו וצפיתי בדאגה עצומה בנזק הנוראי שיצרה קליש. לדעתי הוא היחיד שיוכל להוביל את חיפה לבנייה והתחדשות . חייבים לבחור בו שוב. אל לנו להסתכן ולבחור במישהו ללא הוכחות עשייה אמיתיות. לדעתי אין מועמדים כאלו בשטח.

  10. איכס

    סליחה מהכשלון 15 שנה והרכבלית המטופשת שעומדת ריקה כשגילה וחבריה לא לוקחים בחופש נכדים לנסיעה סתמית בה
    הרכבלית המטופשת בזבזה מאות מליוני שקלים והתחבורה הציבורית בחיפה כושלת
    די לחנופה לראש עיר כושל שהרס את העיר עוד הרבה יותר מקליש והשאיר עיי חורבות.

  11. עד כמה מכור האתר?

    הכותבת מציינת שהיא פעילה חברתית, אך לא מציינת אם הצביעה ליהב או לקליש. אפשר רק לדמיין את התשובה לנוכח הטור השטותי והמיותר הזה.
    השאלה אינה על הטור, אלא על האתר.
    קליש התראיינה בכלכליסט ודיברה על הגבינה שהיא הזיזה, ונדמה שיש כמה אנשי תקשורת שהזיזו להם את הגבינה, ובעיקר את התקציבים, אז מה לא עושים שנה לפני כדי שקליש לא תישאר כאן 5 שנים נוספות.

    תיהיו אמיצים ותנסו להביא גם את הדברים הטובים שעשתה במהלך ארבע השנים האחרונות.

    איזון, זו מילת מפתח בתקשורת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר