זירת האירוע בכפר ביאליק (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בכפר ביאליק (צילום: דוברות המשטרה)

על המנהלים לחזור לנהל

"קו ישיר עובר בין דקירת המנהל והעלייה המהירה במספר אירועי הדקירה בבתי ספר ובאזורי בילוי של הנוער לבין האלימות כלפי הצוותים הרפואיים בבתי החולים ונהגי התחבורה הציבורית - איבדנו את היכולת לשמור על כבוד משרתי הציבור שלנו". מנדי רבינוביץ' טוען שמדיניות ההכלה של משרד החינוך פשטה את הרגל

פורסם בתאריך: 8.11.22 12:16

דקירתו של מנהל בית ספר יעדים בכפר ביאליק, על ידי תלמידו היא רק קצה הקרחון של בעיה חינוכית רדיקלית שיש לקרוא לה סוף סוף בשמה – היעדר סמכות של מנהלים לממש את אחריותם על שלום תלמידיהם, מוריהם ואף עצמם. המסר הכללי מכך לציבור הוא חמור יותר – אם אין לאנשי החינוך הסמכות לשמור על מוגנותם של באי בית ספרם, מדוע שבכלל נקשיב לעמדתם החינוכית בנושאים אחרים?

קו ישיר עובר בין דקירת המנהל והעלייה המהירה במספר אירועי הדקירה בבתי ספר ובאזורי בילוי של הנוער לבין האלימות כלפי הצוותים הרפואיים בבתי החולים ונהגי התחבורה הציבורית, הבוז לשוטרים ואובדן המשילות בדרום הפרוע – איבדנו את היכולת לשמור על כבוד משרתי הציבור שלנו. המצב ההזוי שבו גם בני משפחתם של מנהלי בתי ספר אינם יכולים להיות בטוחים שיחזרו שלמים לביתם חייב להיעצר.

מדיניות ההכלה בכל מחיר שנוקט משרד החינוך בשנים האחרונות פשטה את הרגל. את מחירה משלמת היום החברה הישראלית ואלו שמשגרים אליה את בוגריהם, כלומר מנהלי בתי הספר, שאינם אוחזים בכלי ההרתעתי המרכזי מול אירועי אלימות חמורים – הפסקת התחנכות. חד וחלק. במקום זאת הם מטורטרים לאינסוף ועדות ובירורים עם מפקחים ועם מומחים לסוגיהם, וכשהם מחליטים להפסיק התחנכות מועברת ההכרעה בערעור למנהל המחוז, כשהם כלל אינם מורשים לשבת בדיון על פי חוק זכויות התלמיד השערורייתי, שמוטב שכלל לא היה בא כלל לעולם.

 

 

אנו קרובים יותר מתמיד ליום שבו מנהלים ומורים יחששו להעיר לתלמידים מחשש לחייהם. כבר עתה מורים ומנהלים מצוינים אינם רוצים להגיע למערכת שבה מעמדם הוא כה פגוע ואשר בה הם אינם נספרים בכל תחום כמעט. כבר היום יודעים כל ילד והורה בישראל – מימד ההרתעה אינו קיים, ועם המסר הזה יוצאים נערים אלימים ממערכת החינוך וממשיכים אותה במערכות הזוגיות, בעבודה ובמרחב הציבורי.

מדיניות ההכלה ואי ההנשרה הפכה לגולם שקם על יוצרו – בשם זכות הילד אנו מקפחים את זכותה של סביבתו למוגנות מלאה. מנהל בית הספר נתבע לקיים "אקלים חינוכי מיטבי" אך מונעים ממנו כלי עבודה חיוני – הידיעה של כל מי שיעז לזהם ולהרוס את האקלים כי יורחק מהזירה לאלתר.

משימתו המרכזית והראשונה של שר החינוך הבא היא לשקם את מעמדם הפגוע של מנהלי בתי הספר, ובראש ובראשונה להחזיר אליהם את הסמכויות הנדרשות מהם כדי למלא את תפקידם – החל מהרחקת תלמידים מסוכנים ועד לאוטונומיה רבה בקליטת מורים, בעיצוב תוכניות לימודים, במדידה ובהערכה.

יש לנו מורים ומנהלים מצוינים, כל מה שצריך הוא רק לסמוך עליהם.

 

הכותב הוא מנהל סניף בית בירם של בית הספר הריאלי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר