זירת ירי בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת ירי בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

אשליית הביטחון האישי

פורסם בתאריך: 27.11.22 10:01

הרבה מעבר ל"כן או לא ביבי", הבחירות הארציות האחרונות הוכרעו על סוגיה מורכבת והרת גורל פי כמה וכמה מאדם כזה או אחר – הביטחון האישי של תושבי ישראל. תושבי הדרום והגליל מרגישים זה זמן רב כאילו הקרקע נשמטת מתחת לרגליהם, כל דאלים גבר, והפשע משתלם. התוצאות הדהדו באופן ברור מאוד את הרצון של התושבים בפריפריה להשיב את תחושת הביטחון והסדר לחייהם.

ובתוך כל הרעש על המתרחש סביב, אולי כדאי שנעצור ונשאל גם אנחנו, בכנות מתבקשת – האם המצב שונה באזורנו? עם איזו תחושת ביטחון אנחנו מסתובבים בחיפה? זה לא שהקרקע נשמטת אט אט מתחת לרגלינו. שנים כבר אין לנו מתחת לרגליים קרקע אלא רק חבל דק של אשליית ביטחון, שגם הוא הולך ופוקע מהעומס.

מעבר למקרי האלימות המזעזעים של התקופה האחרונה – התקיפה בשוק תלפיות (והאדישות של המשטרה לעניין), מעשה האונס המזוויע באשה מבוגרת, ההתעללות באדם חסר בית בהדר ועוד מקרים רבים מספור – המשילות באזור חיפה תמיד היתה רופפת, במקרה הטוב.

ממש מתחת לאפה של המשטרה, ליטרלי, ברחוב אח"י אילת בקרית חיים מתנהל שנים ארוכות מנגנון פרוטקשן ותיק ומשומן באין מפריע. זה קורה מן הסתם בעוד לא מעט מקומות באזור, אבל זו ספציפית היא דוגמה סימבולית ממש לעד כמה חסרי אונים גורמי האכיפה מול גורמי הפשיעה המקומיים. החברים בדרום מתלוננים על הפרוטקשן לבדואים? בעלי העסקים בחיפה יכולים לייעץ להם בעיקר להתרגל ולהיכנע, כי זה מה שהם רגילים לעשות שנים. אין הרי מישהו שבאמת יכול לעזור להם, לא בדרום וגם לא אצלנו.

 

 

ומה עם תחנות הסמים והזנות ברחוב ברזילי? הסמטאות החשוכות בעיר התחתית, שהן האויב הכי גדול של כל בחורה שעובדת בהן? ועל מרוצי המכוניות, החראקות, הדאווינים והנפצים כבר דנו בעבר.

זו בעיה חוצת מגזרים, מכה ממשית ונגע שמכרסם בנו כבר שנים ארוכות. אפילו מעצרי סרק – דלת מסתובבת סטייל "השוטר אזולאי" – כבר לא עושים כאן. כבר שנים ארוכות שרובנו אפילו לא טורחים לנסות לחייג 100 כשמשהו רע מתרחש סביבנו, כי מה הטעם.

מכיוון שאין לי ציפיות כלשהן מהנהגת העיר הנוכחית, אני מצפה ומייחל שראש העיר הבא של חיפה יכיר קודם כל בבעיה באופן פומבי, ויקדיש משאבים ותשומת לב על מנת להשיב את המשילות לאזור כולן.

או שאולי פשוט, בשם כולנו, יזעק לעזרה. כי אם לא כאן, אולי למישהו בירושלים יהיה סוף סוף באמת אכפת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה דביר

    תוך שנים מעטות חיפה הפכה למקום עם ביטחון אישי ירוד. כל ערב חרקות במרכז הכרמל, בלב חיפה. אזרחים כבר לא טורחים להזעיק את המשטרה. המשטרה יודעת ולא עטה כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר