עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן,דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן,דוברות עיריית חיפה)

חיפה בצומת הכרעה: בריאות, נדל"ן ומה שביניהם

על תמ"א 75 ("עטיפה צבעונית ויפה של תוכנית המסתירה אסונות חדשים העומדים להיכנס למפרץ חיפה") ועל הישגי השנה החולפת בחינוך, בקליטת העלייה, בהתחדשות העירונית, בפיתוח ובקהילה • ראש העיר עינת קליש רותם מסכמת את שנת 2022

פורסם בתאריך: 29.12.22 11:41

התבקשתי לכתוב את סיכום השנה מנקודת מבטי כראש עיריית חיפה. מיד אפרט כמה מההישגים שאני חתומה עליהם, ביחד עם אנשי לשכתי, המנהלים ועובדי העירייה, אבל תחילה חשוב לי לספר לכם כמה עובדות שחשוב מאוד שתכירו, ואתחיל ממפרץ חיפה.

שני דברים אעיד על עצמי: א. לא באתי לפוליטיקה בשביל שיאהבו אותי. ב. העובדה שאנשי מוסדות התכנון תוקפים אותי בכזאת עוצמה מעידה שאני עושה את עבודתי כראוי.

אחרי עשרות שנים של ראשי עיר בחיפה שנכנעו לתכתיבי הממשל והעדיפו שקט תעשייתי ו"לא רצו לריב", אני לא אהסס להביע עמדתי, גם אם היא אינה פופולרית, כל עוד זה נדרש כדי להגן על החיים שלכם ועל הבית שלכם, שילך וייפגע ככל שתוקם עיר הדלקים החדשה במפרץ חיפה (תמ"א 75).

ממש עם כניסתי לתפקיד נשאלתי על ידי גורמים שונים בממשלה אם אסכים להקמת נמל הדלקים החדש בנמל המפרץ. התשובה היתה ברורה: לא. הוספתי שגם אדרוש להבין שהנטל, הסכנות והסיכונים מתחלקים באופן שווה בכל אזורי הארץ. חיפה שילמה מחיר כבר במשך 80 שנה בשביל כל המדינה. לא אסכים להנציח אותה כקורבן.

למי שלא מעודכן, ממשלת ישראל רוצה להקים בחיפה את נמל הדלקים החדש, שיוכל לייבא, לאחסן ולהכניס לעיר שלנו תזקיקי דלק בכמות הגדולה פי שישה מהקיים. לידו יוקם רציף כימיקלים, שיביא לחיפה חומרים מסוכנים פי שלושה מהכמות הנוכחית. זוכרים את מיכל האמוניה? על השטח שלו יוקמו מיכלים חדשים עם חומרים שאתם ממש לא רוצים ליד הבית. על התוכנית הזו (שנקראת תת"ל 118) אף אחד לא מדבר.

בשלוש השנים האחרונות התחילו מוסדות התכנון לזרות חול בעיני הציבור החיפאי, והם משקיעים בזה הרבה כסף, משאבים וזמן. לחול המזוהם הזה קוראים תמ"א 75, והיום אני מבינה היטב – מדובר בעטיפה צבעונית ויפה של תוכנית להקמת יותר מ-100,000 יחידות דיור, אשר מסתירה אסונות חדשים העומדים להיכנס למפרץ חיפה. תמ"א 75 לא רק שתנציח את תעשיית הפטרוכימיה במפרץ, אלא אף תגדיל את מצבורי תזקיקי הדלק, הגפ"מ (גז בישול) והחומרים המסוכנים שיעברו דרך המפרץ ויאוחסנו בו.

המנטרה "סוגרים את בז"ן", בלי תאריך ובלי שלבים, היא מגוחכת במיוחד לאור הפרסומים האחרונים של בז"ן, ולפיהם "משאית המימן יוצאת לדרך". בדף הפייסבוק שלהם מלפני כשבועיים אף מצוין: "עוד צעד בטרנספורמציה של בז"ן בפעילות הדלקים והפולימרים בישראל". מישהו כאן מסונכרן עם בז"ן? כי נראה שהם לא הולכים לשום מקום.

מי יבוא לגור בעיר החדשה נאות הדלקים בשביל דירה במחיר מציאה? מי יסכים לגדל את הילדים שלו על אדמה מלאת רעל? הקרקעות יישארו מזוהמות לדורות קדימה כי יידרש תקציב אדיר לניקיון של כל קרקעות המפרץ (לא רק של מתחם בז"ן). גרוע מכך, מה יקרה כששכונות העוני והחולי החדשות יתאכלסו בדיירים חדשים? האם ברור לכם שכל ערך הנדל"ן הסובב את מטרופולין חיפה יירד?

רק אני אלחם למענכם ולמען הבריאות של משפחותיכם, רק אני אשמור על הנכסים שלכם ועל ערך הבית שלכם שיילך וייפגע, ואעשה הכל כדי להגן על עירנו האהובה.

 

 

ועכשיו, כפי שהבטחתי, כמה מהישגי השנה החולפת, על קצה המזלג:

נתחיל בחינוך. גם השנה נרשמה עלייה מרשימה בשיעור התלמידים הזכאים לבגרות (87.4 אחוז מתלמידי העיר  שיעור גבוה מאוד ביחס לממוצע הארצי ובכלל). קידמנו גם לא מעט תוכניות לימוד מתקדמות שערים אחרות מבקשות להעתיק מאיתנו.

יותר מ-10,000 עולים חדשים מכל העולם בחרו לחיות בחיפה, וזה בגלל הכוח שלנו לקלוט עלייה.

אנחנו ממשיכים להוביל במספר היתרי הבנייה שניתנו במיזמי התחדשות עירונית. קצת סבלנות והשכונות הוותיקות יהפכו ליפות והאיכותיות בישראל.

בשנתיים האחרונות עשרות חברות סטארט אפ, שבהן אנו תומכים, התמקמו בעיר התחתית והפכו את העיר למרכז שוקק חיים. בזכות פרויקט האינבנטק, שאותו יזמנו ואשר אליו הזרמנו 25 מיליון שקל, חברות ההזנק שיושבות בעיר התחתית גייסו כבר יותר מ-250 מיליון שקל, והיד עוד נטויה. זה לא היה קורה בלי הסיוע והדחיפה שלי ושל ממלא מקומי נחשון צוק.

הקמנו שבעה גני משחקים, פארקי נינג'ה ופארקים לרווחת התושבים.

הכפלנו את הסיוע הכספי לאגודות ספורט חיפאיות והענקנו מענקים לספורטאים מצטיינים שמייצגים את העיר ואת המדינה בכבוד בתחרויות בינלאומיות בענפים שונים ומגוונים. חשוב לנו שבחיפה יגדלו אלופים.

שיתוף הפעולה ההדוק שלנו עם מכבי חיפה הוביל לחתימה על הסכם להקמת מוזיאון הכדורגל הראשון בישראל, שהעבודה עליו נמצאת בעיצומה ובהחלט יש למה לחכות. זו תהיה אטרקציה של ממש לחיפאים ולמבקרים הרבים שמגיעים לעיר.

אפרופו תיירות, בחודשי הקיץ עמד שיעור התפוסה בבתי המלון בעיר על 81 אחוז – הגבוה אי פעם ומהגבוהים בארץ.

פתחנו בריכה עירונית ציבורית חדשה, גלי חיפה, שמציעה לכולכם מחירי כניסה מוזלים ובמחיר שווה לכל כיס.

אנחנו מקדמים ביתר שאת תוכנית לסלילת כבישים בעשר השכונות הכלואות בחיפה (אלה שיש להן רק כניסה/יציאה אחת) שייטיבו עם איכות חיי התושבים, אבל לפני הכל יבטיחו את ביטחונם בשריפות או באירועי ביטחון חלילה. שלא נצטרך. אני מדברת על ורדיה וכבאביר, שהמימוש כבר בדרך, וכמובן גם על רמת אלמוגי, סביוני דניה, כרמליה, אחוזה ורמת בגין, דניה, ויז'ניץ ובעתיד גם רמת שמיר.

המלאכה עוד רבה. גם העירייה עצמה חייבת להמשיך להתייעל ולשפר את השירות שאנחנו נותנים לכם, תושבי חיפה. אני נחושה לעשות שינוי עמוק גם בנושא זה.

אני מאחלת לכולנו שנה אזרחית בריאה וטובה, שנה של הרבה אנרגיות חלופיות טבעיות וטובות, כדי להמשיך לדאוג ולפעול לטובת חיפה ותושביה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

26 תגובות
  1. חיפאי

    תודה עינת. ראש העיר הטובה, המקצועית והישרה ביותר שהייתה לחיפה מאז גוראל. איתך לאורך כל הדרך.

  2. נירית, מהכרמל

    ראש עיר תותחית. אף אחד לא ידע מה עומק הרקבון והסרחון שנמצא בעיריית חיפה, עד שהיא הגיעה. נחושה, הגונה ואמיצה. תודה עינת.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש עיר מצויינת. התברכנו. אנחנו יודעים היטב מי עובד עבורנו ומי עבור בעלי אינטרסים כלכליים שחלבו את העיר. והחמוצים? לא חשוב …

  4. משה קליין

    ראש עיר מצויינת. התברכנו !! עובדת עבורנו, שלא כמו מתנגדיה !

  5. ריקי

    אני ואני ואני ואני. ארבע שנים של הרס. רשימת "הישגים" שכל ראש עיר מתחיל היה עושה בשבוע.
    עבריינים מורשעים מקומם בכלא!

  6. גלי

    יונה יהב השאיר אחריו עיר לא מתפקדת, על סף קריסה. לעינת קליש יש הרבה עבודה לשקם את כל מה שהוזנח בחיפה 15 שנים.

  7. חיפהיפה

    שאפו קליש רותם, תמשיכי להילחם למען תושבי חיפה בכל התחומים!

  8. אלטון ג'ון

    כמובן כל התגובות בעד קאליש על ידי הקומנדו שכבר לא יכול להאכיל את התושבים בסיפורי פוג'י, כבר יודעים מי היא!!! קאליש הביתה ויפה שעה אחת קודם!!!!!

  9. אריה

    חברה – כולם גם קליש לא רוצים שתדעו: כ-1600 דירות בנאות פרס בחיפה במחיר מליון ורבע ש"ח בלבד פתוחות להרשמה להגרלה עד 08.01.2023 באתר "דירה בהנחה" באתר של משרז השיכון. שליש מהן עומדות להגרלה בין תושבי חיפה בלבד. אינשאללה ירסקו את מחירי הדירות בחיפה וטירה.

  10. ענברי

    המעריצה הגדולה של קליש היא קליש עצמה. יהירה ומשבחת את עצמה במקום לנסות לתקן את הטעויות שעשתה. בעוד פחות משנה בחירות, וראש העיר החדש יצטרך לתקן את מחדליה של קליש

  11. איך כלבו לא מתביישים לפרסם תעמולת בחירות שכזו?

    נותנים למועמדת שכשלה בניהול העיר לספר על עצמה.
    מה עם שאלות קשות? כלום. אחרת בטח לא הייתה מסכימה להתראיין.

  12. הנה סיכום פשוט בשלש מילים: את כשלון טוטאלי

    מפעילה את המגיבים העלובים שלה
    בבחירות יתברר שלא קיבלה מעל 10% וגם זה רק המגזר ששיחדה פה וגם הוא כבר לא סובל אותה. כושלת סדרתית

  13. יונתן

    ראש עיר תותחית!
    חיפה עוברת מהפיכה בזכותה ויש גם את התוכניות התחדשות עירונית שחיפה המובילה מכל הערים בארץ, תיקון עמוק של תקציבי הערייה שהיו מבוזבזים ועוד המון נכסי עירייה שעינת החזירה לטובת התושבים והיו מוחכרים במחירים מגוכחים. יישר כח שנזכה לעוד הרבה קדנציות בהובלתך.

  14. הצילו! קומנדו המקלדת של צוק וקליש שוב בפעולה!

    איך יודעים שהבחירות לרשות העיר מתקרבות? קומנדו המקלדת של צוק וקליש פתח במתקפה פרועה. דרושה ועדת בדיקה שתבחן אם המימון של כל הטרולים והבוטים שקליש מפעילה לא בא מכספי המיסים שמשלמים תושבי חיפה.

  15. שנה אזרחית חדשה: זמן לחילופי שלטון בחיפה

    אחד העיתונים בארה״ב פירסם השבוע מאמר דיעה לסיכום השנה תחת הכותרת: ״2022 היא השנה שבה כולנו התעייפנו מנרקיסיסטים״. בין השמות הבולטים ברשימה: דונלד טראמפ, אילון מאסק, קניה ווסט, ומייגן מרקל. לכל הדעות, גלריה מכובדת של שמות. מכובדת אמנם, אבל לא שלמה. אם כותבת המאמר היתה גרה בחיפה, לא בלתי סביר להניח שעינת קליש היתה זוכה למקום של כבוד ברשימה. כי אחרי ארבע שנים, גם לנו החיפאים, נמאס מעינת קליש המנותקת, היהירה, חסרת המודעות העצמית, והכל כך מרוכזת בעצמה. בארבע שנות שלטונה, קליש הוכיחה פעם אחר פעם שתושבי חיפה לא באמת מעניינים אותה, ושיותר משהיא אוהבת את חיפה, היא אוהבת את עצמה – את תחושת הכוח, הכבוד, הכסף והשררה. אם קליש היתה באמת אוהבת את חיפה, ואם טובת העיר היתה לנגד עיניה, היא כבר מזמן היתה מודה בכשלונה ומפנה את מקומה. במקום זאת, היא נצמדת ביתר שאת לכסאה, ואגב כך ממשיכה לגרום נזק גדול, בחלקו בלתי הפיך, לחיפה.

  16. ואלה שמות

    מגיבי הקומנדו:
    גולן (עקיצה לשרית?)
    משה (״בריסטה״ וינוקור?) וקליין (״השפוטה״ ימית?)
    גלי (״שפת ביבים״ סגל?)
    חיפהיפה (פרפרזה על אתר הפרופגנדה של עיריית חיפה?)
    ניר (״עוד בריסטה״ שובר?)
    יאללה! לכו כולכם הביתה ואל תשכחו לקחת איתכם את קליש ואת צוק ממלא מקומה! די! הרעלתם מספיק את האוויר (ואת האווירה) בחיפה!

  17. דון דן

    עינת שלום רב.הייתי בכנסים שלך והבטחת הבטחות רבות.מהארנונה ועד חופי הים.כלום אבל כלום לא בוצע.אחד הדברים שבאמת ביצעת הכפלת את כמות הפקחים.למה??ומי?? כל מי שיתמודד מולך יזכה להחליף אותך.על תדהדרי בנוצות.כי העיר חזרה 40 שנים אחורה

  18. מרצלו מסטרויני

    עינת שלום רב.הייתי בכנסים שלך והבטחת הבטחות רבות.מהארנונה ועד חופי הים.כלום אבל כלום לא בוצע.אחד הדברים שבאמת ביצעת הכפלת את כמות הפקחים.למה??ומי?? כל מי שיתמודד מולך יזכה להחליף אותך.על תדהדרי בנוצות.כי העיר חזרה 40 שנים אחורה

  19. הדס

    לא הבנתי מכל המגיבים והמשמיצים במה נכשלה ?השוואה לקודמיה. המחדל היחיד שאני רואה – מכת החזירים. אנא האירו את עיני. אני לא רואה שום חיפאי/ת בעל שיעור קומה שאינו עסקן ומקושר לטייקונים מקומיים ותוצרת חוץ שיכול באמת להזיז דברים בעיר השוקעת הזו. את מי תציעו?

  20. חיפאי מודאג

    עינת קליש היא כשלון. שום דבר לא זז, פרוייקטים שבאים לקדם פינוי בינוי של שכונות תקועים, העיר מלוכלכת מאד אבל הארנונה יקרה. הבטיחה הרים וגבעות ולא יישמה שום דבר… בינתיים רק חזירי הבר משגשגים פה. היא בן אדם קטן עם פה גדול שעפה על עצמה כאילו היא המשיח. עצם זה שהיא המציאה מילה חדשה ראשת עיר ולא ראש עיר מעיד על שתן שעלה לה לראש ועל מה בדיוק עפה על עצמה? סורי אבל מילה כזאת ראשת עיר, ראש עיר זה גם זכר וגם נקבה כמו שדוקטור זה גם זכר וגם נקבה וסנאטור זה גם זכר וגם נקבה. בן אדם שיגידו דוקטרס או סנאטורת יהפוך את עצמו למושא ללעג… לא עשתה כלום חוץ מלהתכסח עם כולם. קליש היא טווס ללא נוצות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר