נועה דרוקר
נועה דרוקר

השִיק של השוּק

על הפסיפס האנושי של המקום הכי שווה בעיר, הקולינריה המשובחת, הדוכנים השופעים, המסיבות והאווירה

פורסם בתאריך: 30.12.22 01:34

תלפיות. השכונה העברית הראשונה של חיפה, בעלת היסטוריה מראשית המאה הקודמת, וניכר שכוחה עדיין במותניה, והשיא עוד לפניה.

במהלך השנה החולפת עבר השוק תהליך התחדשות, שיקום והתאמה למאה ה-21 תוך שמירה על ערכי שימור המבנים, האווירה והקסם הייחודי לרחובותיו. טיול בתלפיות יחשוף בפניכם ניחוחות וטעמים חובקי עולם באווירה אותנטית ומחירים הגיוניים המחוברים למציאות שלנו. ושום מילה על סכסוכים ופוליטיקה שגם מזה יש שם.

שוק תלפיות נחלק לשניים: חלקו המקורה, שבו תוכלו למצוא פירות וירקות איכותיים ועונתיים, דגים טריים, תבלינים ובשר, וחלקו החיצוני, ברחוב סירקין, שגם בו פזורים זה לצד זה דוכני ירקות ופירות, מעדניות אירופיות, מאפיות בוטיק ועוד.

בהמשך הרחוב תמצאו מסעדות לכל חך וכיס, המציעות מאכלים מכל קצות הגלובוס לצד תרבות תוססת ועכשווית. המסעדות נותנות מענה לכל הבאים בשערי השוק ממגוון עדות, גילאים ומגדרים. בתפריט – מאכלים טוניסאיים, מרוקאיים, עיראקיים, אשכנזיים יהודיים, מזרח אירופיים, ארגנטיניים, הודיים, ערביים, יווניים, צמחוניים, טבעוניים וחומוס לצד מטבח פיין. ובל נשכח את מבשלת הבירה המצוינת, שבה אני נהנית מדי שבוע לקבל את השבת באווירת רחוב ססגונית וריחנית עם בירה צוננת ומזאטים מפנקים. המלצה חמה. קחו לכם את הזמן, פנו מקום בבטן, חברו לסיור מקומי ולכו לטעום את השוק המופלא הזה. אל תפסחו על כלום.

 

 

בימי שישי, על הגג המקסים בסירקין 21, מתקיימות מסיבות כיפיות המתאימות למשפחות וצעירים עם בר תוסס ודוכנים של יצירה חיפאית בשילוב מוזיקה משובחת והנוף המדהים של מפרץ חיפה. האמינו לי קשה להישאר אדיש לאווירה הזו.

לשוק תלפיות יש קסם ייחודי בזכות הפסיפס האנושי המרכיב אותו, הקולינריה העדכנית, המשובחת ונטולת היומרות, הדוכנים השופעים כל השנה והריח המיוחד שמעיד שמשהו טוב מתבשל פה.

כבר כמה שנים שהשוק נמצא בהתפתחות בלתי פוסקת, וכיום הוא מהווה מוקד בילוי עבור כל מי שמגיע לבקר בעיר הכרמל. תלפיות הוא דוגמה ומופת לדו קיום ולצדק חברתי. פשוט מקום שאין בו שום צורך להתחנף לאף אחד, מקום שצומח בצורה טבעית מלמטה למקום הכי שווה בחיפה. ממש כמו סיר של תבשיל טוב, לאט ובטוח.


הכותבת היא בשלנית, בעלת "חוויה אורבנית" – סיורים וסדנאות בישול

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר