גילה לבני זמיר (צילום: יעל גבריאלי)
גילה לבני זמיר (צילום: יעל גבריאלי)

מודל פוליטי חסר תקדים

על השנה האחרונה לשלטונה של עינת קליש רותם, מחיר היוהרה ובזבוז הקרדיט החד פעמי

פורסם בתאריך: 30.12.22 01:37

בשנה שנותרה לקיומה של הנהגתה הנוכחית של עיריית חיפה, אנו חוזים במודל פוליטי חסר תקדים: לשכה ותארים ריקים מתוכן אמיתי, כשבפועל מי שמנהלת את העירייה זוהי קואליציית השינוי בראשותן של חברות המועצה: מ"מ ראש העירייה ויו"ר ועדת כספים סופי נקש ועו"ד שרית גולן-שטיינברג.

המציאות, שבה מועצת העיר הפכה לרוב אופוזיציוני מול קואליציית שלטון מצומצמת ושבירה, אינה מצב נורמלי ובריא, אולם זו הדרך היחידה לנהל את העירייה במצבה הנוכחי. למרות תוארה, עינת קליש רותם אינה באמת פוליטיקאית. כדמות פוליטית מצופה ממנה לקשור קשרי תועלת למען קידום חיפה, לייצר קואליציות בעיר ומחוצה לה, להיות גורם מחבר המתעלה מעל דעותיו הפוליטיות וחיבותיו האישיות. בפועל, אנו חוזים בדמות אשר הגיעה לריב, להסתכסך, לבעוט לכל עבר, לאיים בחגורת הקראטה השחורה שלה, ובעיקר להטיח האשמות כדי להציג עצמה כקורבן וכצחה וטהורה. אולם הרבב דבק בה מכל עבר עוד מריצתה לראשות. הקרדיט שקיבלה לאור הבטחותיה היה עצום, אולם היא לא פרעה את השטר ובזבזה את הקרדיט עד תומו.

 

 

כצופה מן הצד, ראיתי כיצד חברות וחברי מועצת העיר, חלקם כאלו שהיו עימה בקואליציה, איבדו כל אמון בכושר שיפוטה וסדר היום שלה. הם התאחדו לכוח אחראי המתעלם מחילוקי דעות פוליטיות וחברתיות עמוקות הקיימות בין הסיעות השונות, וכך מצאו עצמן, בין היתר, גם מרצ והבית היהודי פועלים למען העיר, כשעל המהלך מנצחות שתי נשים חזקות שהציבור לא מכיר אותן דיו. הן פועלות בענייניות וללא יח"צ עצמי לקידום סדר יום עירוני לטובת התושבים. מה שקליש רותם ובני בריתה המצומצמים לא מסוגלים לעשות, עושה קואליציית השינוי בהתנדבות, בשקיפות ובהקשבה מלאה לשטח ולתושבים.

קליש רותם ממעטת יותר ויותר להגיע לישיבות מועצת עיר. ממילא היא תלויה ברוב המהווה לה אופוזיציה ולולא תמיכתו בהצעות השונות, ברור לה שהיא תצא כשידה על התחתונה, כל עוד היא תלויה בשותפיה הספורים. בהגיעה לפתיחות ואירועים היא נושאת נאומי בחירות מנותקים מהמציאות הידועה לציבור הנוכח בהם. נותר רק לאחל לעצמנו מועמדת או מועמד ראויים ונכונים ובחירה בוגרת וחכמה בבחירות הקרובות לראשות העירייה.


הכותבת היא יועצת תקשורת ופעילה חיפאית

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר