עידן צצי צדוק (צילום: מיכה בריקמן)
עידן צצי צדוק (צילום: מיכה בריקמן)

ותודה לך, קורונה

על חיי הלילה ותרבות הבילויים בחיפה בעידן הפוסט קורונה, התפקיד של הרשתות החברתיות ומכבי אחת שהעירה את העיר

פורסם בתאריך: 30.12.22 01:47

יש שיגידו שהשנה שחלפה הוכיחה שהכל אפשרי, ובפורים 2022 קמנו לחיים מעפרו של פורים 2019, שנראה לנו כמו הסוף.

חיפה רבתי עברה שינוי בתפיסת הבילוי ומותגים שכל כך התגעגענו אליהם חזרו לחיים. הטרמינל חזר אלינו לאחר 10 שנים, כשהתאחד עם לא פחות מהנמסיס, האולטרסאונד, במהלך שגם זקני חיפה (הצעירים כבר לא פה) לא האמינו שיקרה. בערב אחד החזרנו 3,000 איש למקום עליו הם חלמו, והערב הזה היה הניצחון העצום של עם ישראל על הקורונה. חיסלנו רשמית את אויב המסיבות, והפורים הזה היה הכי גדול בעשור האחרון; שלוש שנים שהתנקזו באושר של חג אחד; ניצחנו את המן הקורונאי עם הרבה תחפושות ואלכוהול, ומשם 2022 פשוט הפכה להיות השנה של חיי הלילה במחוז חיפה.

בגזרת המועדונים. האולטרה, הלופט, המרפסת, הלובי והמוריסון חזרו בכל הכוח, פתאום אפשר לרקוד והכל פתוח, אנשים פורקים כל עול, ובני 40 פלוס מוצאים את עצמם שוכבים שבורים לצד בני 18 שמקיאים את הוודקה ואת ארוחת הערב של אימא.

גם בגזרת הפאבים המצב נראה כמו זריחתה של חיפה – מהשוק הטורקי דרך תלפיות ואפילו הבראון והדיוק מתחילים להרגיש כמו פעם.

בנוסף, מועדון הביט, בצניעות ובקסם שלו, הביא לנו תרבות בילויים שעד היום הייתה נחלתם הבלעדית של התל אביבים – קומדי, תרבות ומשהו שהיה מאוד חסר לנו.

תקראו לי משוגע, אבל מרגיש לי כאילו הקורונה הייתה מה שהעיר הזאת צריכה כדי להתעורר, ואתם בטח שואלים את עצמכם איך כל זה קורה? באופן כללי אפשר לומר שההתחברות לרשתות הובילה את אנשי הלילה להשתמש בהן להיות היח"צ החדש. היום אי אפשר להזמין כרטיס למסיבה בלי פרופיל פייסטגרם. הפרסום כולו והיח"צ הוא 99 אחוז בסושיאל, ומהניסיון שלי? הוא פשוט מוכר ומוציא אנשים מהבית.

 

 

בשקט בשקט העיר הזאת גם המציאה קונספט בילוי ראשוני מסוגו בעולם ה-ELSEWHERE! מוזיאון הלילה של חיפה נשען על הרשתות והמציא קונספט, המשלב את הרשתות החברתיות והוציא אלפים מהבית לתרבות בילוי שלא הכרנו עד היום. זה הרבה יותר ממסיבה, הרבה יותר ממועדון ושונה מכל מוזיאון אחר; רעיון חיפאי שהביא לנו מנכ"ל בומבלה שכבר מבוקש בכל העולם והכל בפרסום בסושיאל מדיה בלבד.

ובל נשכח את האחות הקטנה נשר, שראש העיר שם (שבעצמו היה איש חיי לילה מוכר בטרמינל) הביא לקדמת הבמה הופעות מרשימות, ערבי סטנד-אפ ועיר בירה שהשאירה את כל הצפון פעור פה. שאפו ענק לראש העיר רועי לוי ולמנכ"ל צחי שומרוני שנתנו לחיי הלילה בצפון דחיפה מרשימה ופייט ענק עם ניצחון קטן על האחות הגדולה.

נכון, לא הכל ורוד. ובכל זאת, ההרגשה היא שמשהו משתנה ושחיפה מתחילה לצאת מהגולם ולחזור להיות העיר שאנשים נוסעים מהמרכז לבלות בה; שיש מה לעשות פה ולא רק בסופי שבוע.

כמה מילים טובות גם לאתו"ס על פסטיבל סרטים שגרם לתיירות הלילה להגיע לעיר ולהישאר פה לבירה אחרי הסרט ועל הדרך להפוך את טיילת לואי למשהו מיוחד שלא היה לנו הרבה זמן.

ולא נשכח את מכבי שגרמה לעיר הזאת לצאת פעם אחר פעם ולמלא את כל הפאבים, המסעדות, הקרנות הענק של אתו"ס ברוממה, גן האם וקרית חיים, וכמובן 30 אלף שממלאים את אבי רן בכל משחק.

חיפה לא ראתה לילות כאלו מאז ג'ובאני ופרלייה.

2022 הייתה אחלה שנה לחיי הלילה החיפאים-צפוניים.

2023, תתכונני, יש ממך ציפיות!

שנה אזרחית טובה, תהיו טובים ואמן שיהיה לכולנו הכי טוב.

שלכם, צצי


הכותב הוא שותף בליין הטרמינל-אולטרסאונד, בעל משרד פרסום דיגיטלי social media is us

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר