תנו לישון בשקט (צילום: AllaSerebrina/depositphotos.com)
תנו לישון בשקט (צילום: AllaSerebrina/depositphotos.com)

כלום לא קורה פה

פורסם בתאריך: 15.1.23 15:58

מדי שבוע אני מתבקש על ידי העורך לשתף את מחשבותיי ואת תחושותיי בנוגע לעירנו האהובה. לעתים מתמזל מזלי ונופלת בחיקי שערורייה תורנית שממנה אפשר להפיק טור, פעם בשנה אפילו מתרחש אירוע משמח במיוחד שגורם לפרץ השראה קצר. אבל בשבועות כתיקונם, עצם חיפוש הנושא הוא אתגר לא פשוט בפני עצמו.

חברים, כולם יודעים זאת, וצריך לומר את האמת נכוחה: חיפה זו עיר משעממת רצח. וכמאמר השיר של הצדיק אביתר – "כלום לא קורה פה". החרדים התעצבנו על השאטלים? היה, עבר, דופדף. חראקות בשפרינצק? ממש לא ייחודי לנו. פשע? כנ"ל. חזירי בר? חדשות ישנות.

אז כן, יש אופרת סבון מתמשכת בבניין העירייה, אבל בחייאת, כמה כבר אפשר להתעסק בזה, בטח בטור שבועי? דנו והפכנו וטחנו וניתחנו, המצב קטסטרופלי שם, לא צריך להמשיך ולקדוח את זה בכל הזדמנות לראש העייף של הציבור. אנשים הרי לא חיים בתוך בניין העירייה, ושערורייתי ככל שיהיה, מארג ההתרחשויות שם לא באמת נוגע, בדרך כלל, בחיי היום יום של התושבים.

תל אביב כולה רחש ובחש, עכברים מחפירות מהרכבת הקלה ובניינים צצים בכל פינה, ירושלים זו הקלחת הכי רותחת בשביל החלב, ואצלנו? פוך ותה מול הטלוויזיה, מצקצקים מול החדשות וסוגרים בסטה ב-22:00. מטרופולין עצום, בירת חבל ארץ, עם קצב התרחשויות של מושב במועצה מקומית גזר. נדרשת התיישרות של כל מאורות השמים כדי לחלץ אירוע מעניין כלשהו מהעיר הזאת.

 

 

עכשיו, בואו נשאל את עצמנו – האם המצב הזה הוא בהכרח כל כך גרוע? השעמום בדרך כלל מוזכר בקונוטציה שלילית, אבל כמאמר המשפט ביידיש "נו ניוז איז גוד ניוז", אולי העובדה שכלום לא קורה כאן באופן כל כך מהדהד היא דווקא עדות לשלווה יחסית?

עיר בקצב אחר, רגוע יותר. כזה שלא מושך צעירים בוערים, אבל בהחלט קוסם לחתיארים מותשים. עיר שינה, במובן הטוב של המילה. אלא אם אתם גרים ברחוב ברזילי, נניח, ואז אתם מתעוררים מדי פעם מיריות, אבל אתם מבינים למה אני מתכוון.

אולי לא צריך להילחם בשעמום אלא לקבל אותו כחלק מתבנית הנוף והאופי של העיר הזו? לצד פיתוח של חיי לילה והגברת קצב במקומות מסוימים, שווה לאמץ, לטפח ולפתח את השעמום החיפאי, את קצב הצב של העיר, כגורם משיכה לכל אלו שקצה נפשם במירוצי העכברים של גוש דן ושל כרכים סואנים אחרים.

מבחינתי לפחות, שרק ימשיך להיות מעניין, שמח וסוער בסמי עופר כל השנה, כל שנה. לגבי השאר, תנו לישון בשקט.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר