ליאת ולדמן (צילום: גלעד רדט)
ליאת ולדמן (צילום: גלעד רדט)

מאוהבת בלהיות אימא

"מתוך מקום שלם ורצון ברור, כולל הבנה מלאה במה הדברים כרוכים, בחרתי לעשות מסלול של הורות יחידנית. וכך יצא שאנחנו משפחה של בנות. בנות ולדמן. מתפקדות כצוות. יחידה אחת“

פורסם בתאריך: 6.3.23 00:21

אישה בשבילי זה הכל. אימא, אינטואיציה, עשייה, לביאה, רגש, עדינות, נחישות, פאן, משענת, שומרת סוד, חלוקת קשב, עוזרת.

מאז שאני זוכרת את עצמי, מעולם לא דיברו אליי אגדות כמו סינדרלה או שלגייה. גם חלום השמלה הלבנה היה רחוק מליבי, וכאן מגיע הטוויסט בעלילה – התובנה שאפשר אחרת ולא בהכרח פחות טוב הגיעה בגיל צעיר מאוד.

מיד עם סיום לימודי הצורפות בבצלאל בירושלים, חזרתי לחיפה שבה גדלתי על מנת לפתוח את העסק שלי. באותה תקופה, שנת 2001, הייתי אישה יחידה בעסקים ברדיוס מאוד גדול של רחובות העיר התחתית. זה היה מוזר לכולם חוץ מלי עצמי.

למעשה מעולם לא הייתי שכירה. באופן מיידי הסתמכתי אך ורק על עצמי. למרות ועל אף תקופות קשות, האמנתי והתמדתי בחזון שהיה ברור לי באופן אישי, ולכן גם הסביבה זרמה.

 

 

את האהבה הגדולה לחיפה אני משקפת לאנשים שמצטרפים לסיורים שאני מדריכה בעיר התחתית. זאת סגירת מעגל מהימים בהם פתחתי את הסטודיו ברחוב יפו, כשהיו בו בעיקר חנויות של עסקים ותיקים, ועד שהפך לאזור הטרנדי של היום – מלא בבוטיקים, סדנאות אמנים וקולינריה מפותחת.

המון דברים קרו במהלך 20 השנים שאני פועלת פה ומצפה להתפתחויות שמצפות לי ב-20 הבאות.

בסטודיו אני מעצבת קולקציות שיוצאות מהראש וכאלו שנולדות כתוצאה ממחקר מעמיק שאני עושה. בנוסף, בסטודיו אני גם מלמדת צורפות, וזאת הדרך שלי להעביר את הידע שלי הלאה ולא לשמור אותו רק לעצמי.

תובנה אחרת אותה למדתי היא לעשות מסלול של הורות יחידנית, מתוך מקום שלם ורצון ברור כולל הבנה מלאה במה הדברים כרוכים.

ההחלטה התקבלה והמרחק ממנה ועד הלידה היה קצר מאוד. התאהבתי בלהיות אימא. זה ללא ספק הייעוד שלי בחיים. איש חכם, שהוא גם חבר ילדות ובן יחיד, אמר לי מיד אחרי הלידה הראשונה ״יאללה עוד אחת/ד, שיהיה לה אח או אחות". וכך יצא שאנחנו משפחה של בנות. בנות ולדמן. מתפקדות כצוות. יחידה אחת.

אם יש משהו שאני מאוד גאה בו ויכולה בלב שלם להמליץ עליו זה לעשות שיחה משפחתית כל לילה לפני השינה. שם כל אחת אומרת לשנייה את אשר על ליבה, לטוב ולפחות טוב. כך הדברים נשמעים ומדוברים. זה מלמד שיח, תובנות והבנות.

כששאלתי אותן מה זה יום האישה בשבילן? הן לא היו צריכות אפילו שנייה בשביל לענות את התשובה שאני כה שמחה שהיא ממש מובנת מאליה עבורן: "בשבילנו יום האישה זאת אימא (ליאת) שהביאה אותנו לעולם!".

מיקה כיתה ג׳.

רונה כיתה א׳.


הכותבת היא אימא יחידנית ומעצבת תכשיטים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר