עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מה שווה מועצת העיר אם אני לא שולטת בה?

פורסם בתאריך: 2.5.23 12:56

כמה מביננו מוכנים להיכנס לתוך הפוליטיקה העירונית ולפעול ללא תמורה כספית על חשבון זמננו הפרטי, להשתתף בישיבות מליאה ארוכות ומייגעות ובוועדות, לעסוק בפניות ציבור ולעמוד מול בקורת ציבורית? למרות שהתפקיד הוא סיזיפי וכפוי טובה, החיידק הפוליטי והאכפתיות האישית (כך אני רוצה להאמין) בוערים בלא מעט אנשים שמתמודדים על תפקיד זה וממלאים אותו באיכות כזו או אחרת.

חברי מועצת העיר אשר זכו באמון הציבור פועלים כרגולטורים ושומרים על האינטרס הציבורי כדי שמי שמרכז בידיו את הכוח הגדול ביותר לא יהפוך את העירייה למשאב פרטי עבור האינטרסים שלו ולא ישכח את מחויבותו לפעול למען הציבור. מכיוון שהם חיים בחיפה, הם רוצים עיר טובה לתושביה ולעצמם.

האזנתי לריאיון של הצמד עינת קליש רותם ונחשון צוק ברדיו חיפה. אין חדש תחת השמש. לדעתה של קליש רותם היא ראש עיר מושלמת. מומחים וארגונים שונים מגיעים מקצוות תבל כדי להבין את הפלא הגדול של טיפולה בבעיית החזירים ובסוגיות אחרות. רק אנו, תושבי העיר הכסילים, כמו בבגדי המלך החדשים, לא מצליחים לראות את הפלא הנשגב, את ההצלחה הפנומנלית, את חוכמתה בניהול המוצלח ביותר מאז שחיפה הוקמה, ובקיצור – גם כשהילד הקטן צועק לה "המלכה עירומה!" היא אומרת לו "לך תחליף משקפיים ואל תבלבל את השכל. הכל בסדר, אני לובשת פראדה אם לא שמת לב".

השניים אף סיפרו כיצד הם מתכוונים לפעול בקדנציה הבאה של קליש רותם, מכיוון שלדעתם מדובר בזכייה בטוחה אשר מונחת בכיסה בהליכה לאחור. ראש העיר טענה שהיא חזתה מקדמא דנא את המועצה הלעומתית ושהיא לא מתרגשת ממנה. היא כנראה רגילה להסתכסך עם כל העולם ואשתו, או שנקודת המוצא שלה בחיים היא ששונאים אותה כי היא מעצבנת את אויביה מרוב גאונות והצלחה. בכל מקרה, בכוונתה לפעול מראש כדי שלא יישנה המקרה שבו הקואליציה השלטונית תנטוש אותה שוב והיא תיוותר עם קומץ תומכים זעום ועם חוסר משילות במועצת העיר.

 

 

כדי שלא להיקלע למצב מביך שכזה, שבו האופוזיציה היא הרוב והיא זו שמנהלת את העיר, קליש רותם סיפרה למראייניה שכאשר היא תיבחר שוב באוקטובר, היא וצוק יקימו סיעות חסות של חיים בחיפה. סגנה, שלדעתה הוא מנהיג כריזמטי ומגנט מנדטים, יקים סיעה ויעמוד בראשה. מעבר לכך, סיעת חיים בחיפה כבר מקימה גוש פוליטי של סיעות חסות, ואלו יביסו בבחירות את הסיעות הקיימות אשר תימחקנה מהמועצה. במצב כזה, סבורה קליש רותם, היא תוכל בנקל להבטיח את שליטתה במועצה ולהפתיע אותנו במימוש תוכניותיה הגאוניות, בתוכניות הסודיות של מינהלת 2030 המפורקת ושאר ירקות שרק חסמב"ה של חיים בחיפה יודעים על אודותם.

אני מודה שטרם שמעתי על סטרטאפ פוליטי מוניציפלי כזה: מועצת עיר שהיא מותג פרטי של ראש העיר אשר תתמוך לדבריה ב"אג'נדות קרובות". למעשה, קליש רותם אומרת בגלוי שהיא מתכוונת להקים אסופה של מצביעים אוטומטיים, יסמנים, שירקדו לחליל שלה ושל צוק וישחקו אותה בכאילו דמוקרטיה עירונית.

אם חיפה היתה פעם אדומה והפכה לשמחתנו צבעונית כמו דגל הגאווה, הרי שקליש רותם שואפת להחזיר אותה להיות אדומה ברוח סטאלין, כאשר היא מתכננת לחסל את מועצת העיר שנבחרה על ידי הציבור. מה הטעם במועצת עיר אם היא אינה שולטת בה? אז יאללה, דיקטטורה.

באופן פרדוקסלי, קליש רותם סיפרה בריאיון שהיא הולכת להפגנות נגד ההפיכה המשטרית. מטרת ההפגנות היא לקדם את המושגים "דמוקרטיה" ו"עריצות הרוב" ואת משמעות הציות העיוור למנהיג יחיד העושה במדינה כבשלו. מבולבלים? זה לא אתם. זה היא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. ניר

    גילה לבני זמיר תרגעי – חלומך הגדול לא יקרה, את לעולם לא תהיי חברת מועצה.

  2. ירון ב

    גילה – המיזוגניות והקינאה לעינת נוטפת ממך בכל פוסט שלך, עוד מהיום שבו הבנת שהיא לא תכניס אותך למעגל הקררוב אליה.
    פאטתית.

  3. מתי

    אני לא מודאג משאיפות דר קליש זה פשוט לא יקרה . . אין לה מודעות וחבל .

  4. מופלטה לרעה

    קליש תירשם כתאונה מצערת בהיסטוריה של חיפה. שנים ייקח לתקן את אשר הרסה. היא חיה בעולם משלה.

  5. מירי

    איזו חוצפה ללכת לקדנציה נוספת.הרסה כל חלקה טובה בעיר,אין חינוך , אין נקיון,לא נראה לי שפגשה מישהו לבקשתו אף לא הרתה את זיו פניה בשכונות.הגערה שלילת שום ארועים משמעותיים., אין תיירים הרדימה את העיר מחדש לכי חשלום תמצאי משהו אחר לעשות ושחחרי את העיר ממך

  6. שרה מכרמליה

    כל חיפה איתך, עינת. רוצי לקדנציה שניה, אנחנו נצביע לך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר