שדרות בן גוריון שוממות
שדרות בן גוריון שוממות

הניתוח הצליח, החולה מת

פורסם בתאריך: 10.8.23 10:01

פרק נוסף במצעד השלומיאליות שנקרא תהליך קבלת ההחלטות בעיריית חיפה נרשם בסוף השבוע, והפעם: הורגים את בן גוריון. אין הכוונה כמובן למנהיג המיתולוגי, אלא לעורק הראשי שלאורכו נפרשת המושבה הגרמנית.

על מנת לעצור את תופעת השבאב שמגיעים מכפרי האזור אל המושבה מדי סופ"ש כדי לחרוש אותה במכוניותיהם המשופרות במופעי חראקות מרעישים ומטופשים, הוחלט על פתרון גורף וכוללני – סגירת כל ציר התנועה לכלי רכב בשעות הלילה לאורך כל סוף השבוע. כצפוי, וכמאמר הקלישאה הרלוונטית – הניתוח הצליח אבל החולה מת. לא רק הרכבים המשופרים לא הגיעו לסיבוב הדאווין הקבוע, אלא אף אחד לא הגיע, והשקט המקווה נקנה במחיר הלא זעום בכלל של פדיון סוף השבוע של בתי העסק בשדרה.

זה לא שסגירת המקטע הספציפי הזה בסופי שבוע היא רעיון רע בהכרח, ממש לא, היא אולי אפילו רעיון טוב. זאת בתנאי שמתלוות לפעולת הסגירה כמה פעולות נוספות, אשר יהפכו את הסגירה לכזו שכולם מרוויחים ממנה. בעלי העסקים אף הציעו להציב דוכנים ולדאוג לאטרקציות, ממש להפוך את הכביש למדרחוב. שוב, רעיון לא רע, אבל הבעיה אינה במידת האטרקטיביות של המושבה אלא יותר בדרכי ההגעה ובעיקר בחנייה.

 

 

לא צריך להיות מומחה בעל שם ואפילו לא אדריכל עם התמחות בתכנון ערים כדי להבין שאם סוגרים עורק תחבורה מרכזי לתנועת כלי רכב, נוצרת מצוקת חנייה מוגברת שגורמת למבלים הרצויים של ימי חמישי, שישי ושבת בערב לחשוב על אלטרנטיבות נוחות יותר. המושבה, למי שצריך תזכורת, גם כך לא בדיוק נהנית מיתרה נדיבה של מקומות חנייה. למה לא לייצר מערך של שאטלים מחניונים סמוכים, נניח, כדי לעקוף את המגבלה לנוחיות כולם?

מעבר לכך, הבעיה מתרכזת בסופו של דבר במקטע כביש מסוים. למה ללכת לכיוון פתרון דרסטי כל כך אם אפשר להציב כוחות שיטור ומצלמות בנקודות אסטרטגיות לאורך הכביש, לעצור את מי שחורג מגבולות הטעם הטוב ולהעניש או לקנוס בהתאם?

פתרונות יש ודאי עוד בשפע, והבעיה כאן היא שהעירייה הלכה מלכתחילה אל הפתרון הגורף והאגרסיבי, בלי לחשוב ובלי להתחשב. הכוונה אמנם היתה טובה, אבל איכות הביצוע וההחלטה האופייניות כל כך לעירייה ולעומדת בראשה הפכו מצב רע לגרוע.

זה לא דבר רע שמחליטים לטפל בבעיה ולהעניק לה משקל ותקציב, אבל אם כבר אנחנו בתנופת פתגמים ואמרות מפורסמות, נדמה שאין אמרה המתאימה יותר לסכם את הנושא הזה מאשר "סוף מעשה במחשבה תחילה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עוזי ינמלא

    אוי נו באמת… ממש דיעה מושכלת.. עובדה שזה עבד טוב בחגיגות הכריסמס אז רצו ליישם זאת שוב.
    במקום להצביע על בעיה בצורה עוקצנית אולי תחווה דיעה איך כן היה צריך לעשות זאת?

  2. דוד

    שאטלים?! הצחקת! לפחות אל תציע משהו שכולנו יודעים שלא יהיה בו שימוש מי יסע בשאטלים??

  3. מספיק תודה לאל עוד חודשיים - היא עפה. עציוני הצילו

    כמו הרעיונות ההזויים על פארק מנגלים בנוה דוד, חוף הכלבים השומם ומלא הסלעים בבת גלים
    זאת ראש עיר שלא מסוגלת לעשות כלום תזכורת היא גם הורשעה בתחום עיסוקה כאדריכלית בהרשעה חמורה!!!
    פשוט אין לה יכולות ביצוע ארגון וניהול, זה מאד ברור. שום דבר לא נעשה בשיתוף התושבים וכל התוצאות גרועות

  4. אחד העם

    סוף סוף יש שקט בלילות, אין קולות של פיצוצי אגזוז ומנועים משופרים. התינוקות ישנים בשלווה. תודה לכם על ההחלטה המעולה הזו לסגור את הציר.

  5. רואים שזאת פייק תגובה

    "אחד העם" יש רעש תופת מהמסעדות עצמן
    על מה אתה מדבר אתה בכלל חי שם או שזו תגובה שכתבו ממטה הבחירות של קליש?

  6. חוסר עניין

    ואיפה התגובה הרשמית- או ששכחו להגיב או שזה עוד ישראבלוף(טריקים-בלופים-טרלוללים–רק-בשביל-מטרה-סמוייה-אפילו-שהקרב-אבוד-אבל-בשקט-שלא-ידעו)?

  7. חוסר עניין

    ואיפה התגובה הרשמית- או ששכחו להגיב או שזה עוד ישראבלוף(טריקים-בלופים-טרלוללים-רק-בשביל-מטרה-סמוייה-אפילו-שהקרב-אבוד-אבל-בשקט-שלא-ידעו)?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר