בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הפיל סגול השיער שבחדר

פורסם בתאריך: 10.12.23 10:32

השבוע נעסוק ברשותכם בפיל סגול השיער שבפינת החדר (במובן המטאפורי, לא מתוך שמנופוביה, חלילה). מדובר כמובן על עתידו הפוליטי הבלתי קיים של אחד, בנימין נתניהו.

אני יוצא מנקודת הנחה שאתם לא חסידי קונספירציות מושבעים ולחלופין חברים בכת המאמינים בנתניהו כמשיח צדקנו, להלן ביביסטים. אם אתם אכן שייכים לאחת מקבוצות אלו אינני מתכוון לבזבז עליכם טיעון כלשהו. אין לי באמת מה לומר לכם, למעט איחולי רפואת גוף ובעיקר נפש.

לגבי השאר, נוכל להסכים שהשאלה בנוגע לעזיבתו את כס ראש הממשלה בעקבות המלחמה אינה שאלה של "אם" אלא שאלה של "מתי". כן כן, אני יודע – הכישלון בעיקרו היה צבאי ומודיעיני, וביחד עם נתניהו ייאלצו לשלם בכיסאם ובמעמדם גם רבים ממפקדי הצבא. זה בסדר, אשמה ואחריות הן לא משחק סכום אפס, ולצערנו, באסון שעבר עלינו יש מספיק אשמה לחלוק עבור כווולם.

בכל אופן, אסכולת הקריאה להתפטרות של נתניהו נחלקת באופן גס לשניים: אלו, דוגמת יאיר לפיד, שקוראים להתפטרותו המיידית ולהחלפתו בנציג ליכוד אחר, תחת ממשלה אחרת; ואלו הקוראים להתפטרותו רק בתום המלחמה.

לכל צד יש את הטיעונים המשכנעים שלו. די להתבונן בהתנהלות הפוליטית של נתניהו, בניסיון שימור הקואליציה שלו בכל מחיר, בהודעות ההזויות בטוויטר ובמופעי האימים במסיבות העיתונאים, שלא לדבר על הכוח שאדיר שהוא ממשיך לשים בידיו של אדם כאיתמר בן גביר, כדי להבין שיש לכל מי שקורא לנתניהו לרדת מיד מכס השלטון קייס די מוצק. גם אם היה בנתניהו היו פעם קסם או תבונה פוליטית, הם התאדו ועפו עם הרוח הרעה ששוררת כאן כבר שנים רבות מדי.

 

 

עם זאת, ולמרות הנזק שבשימור הקואליציה הקיצונית שלו, אני משתייך לקבוצה השנייה. היה והחבורה מאחורי נתניהו היתה מתפקדת כקואליציה אחראית, מאוזנת וכזו שמבינה את גודל השעה, הייתי בהחלט תומך בהליכתו המיידית של נתניהו. מכיוון שהאלטרנטיבה לנתניהו היא, נכון לעכשיו, יריב לוין או מישהו בקליבר הזה, אני לא יודע כמה זה עדיף. אפשר לסמוך על הליכוד הנוכחי שיעשה את הבחירה הגרועה ביותר בכל צומת, לבטח כזו שקשורה איכשהו בהחלפת מנהיגו.

כל עוד מפלגת הליכוד מכילה בעיקר אנשי אמון של נתניהו וליצנים לא מבריקים, בלשון המעטה, אין באמת מה לבנות על הליכוד כגוף שלטוני שאפשר לסמוך עליו, עם ובלי נתניהו.

אנחנו ראויים לשלטון אחר, ונתניהו עוד לפני המלחמה כבר הפך למנייה בירידה תלולה. עם זאת, ולאור הימצאותם של בני גנץ וגדי איזנקוט בקבינט המלחמה, הוא עדיין מוחזק בגבולות ההתנהלות הסבירה בכל הנוגע לקבלת ההחלטות במלחמה. נכון להיום, זה הדבר החשוב ביותר. מעבר לכך, הליכתו של נתניהו יכולה להתפרש כפרס או כנקודת ניצחון לחמאס כשהיא מתרחשת בעיתוי הזה.

מוטב לחכות, צריך לחכות, אבל הפרדתו של האיש מהכיסא שבו ישב וטיפח את המפלצת המתועבת שהיא חמאס היא בלתי נמנעת. במוקדם או במאוחר.
אלה החיים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אם דמוקרטיה לא נראית לך תעבור מדינה

    אתם שנה שלמה החלשתם את צהל בהפגנות ופוליטיזציה
    אותו מחנה שיצר את ההתנתקות ואת חמאסטן.
    אבדתם זכות לדבר בכלל!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דמוקרטיה דוקא מאוד נראית לי ולכן יצאתי להפגין כל שבת.
    מי שטוען שזה מנוגד לדמוקרטיה לוקה בחוסר הבנה, מרצון בהיותו ביביסט גמור, או סתם מהיותו בור נבער.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר