הדגל הדרוזי (צילום: Mermolenko/depositphotos.com)
הדגל הדרוזי (צילום: Mermolenko/depositphotos.com)

הגיע הזמן לראש ממשלה דרוזי

פורסם בתאריך: 21.12.23 08:02

אין ספק שמדינת ישראל זקוקה לשינוי דרסטי בכל שדרות הניהול שלה, בראש ובראשונה במשרד ראש הממשלה. ואני כאן כדי לומר: רבותיי, בשלה העת, הגיעה השעה – זה הזמן לראש ממשלה דרוזי.

כן, כן, אני יודע. המנגנון בראש שלכם, הרגולטור של העולם הישן, ההוא מלפני 7 באוקטובר, גרם לכם לזוע לרגע באי נוחות מעצם הרעיון. ראש ממשלה לא יהודי למדינת ישראל? שוד ושבר! איך ייתכן הדבר? אם לומר את האמת, גם כשהציגו בפניי את הרעיון הזה חשבתי בדיוק את אותו הדבר.

אבל אם עוצרים וחושבים על זה טיפה יותר לעומק, זה לגמרי מסתדר. קודם כל, היתרון הראשון – כמו שטוענים כל מיני תועמלנים כאלה ואחרים, בעלי מבטא או שלא – במזרח התיכון צריך לדעת לדבר ערבית. ובכן, צ'ק ראשון במשבצת. ראש ממשלה שמבין ודובר ערבית שוטפת מלידה.

חשבו כמה עוצמה וכוח יש בראש ממשלה של מדינת היהודים, אשר פונה לערבים בשפת אמם ומבין מקרוב ומבפנים את עומק הפרטים והניואנסים שלא אחת מתפספסים אצל בכירים ו"ערביסטים" למיניהם. זה משמעותי וחשוב בימי שלום, ממש כמו בימי מלחמה.

 

 

גם אם נלך מעבר לפשט של "מבין ערבית" ונידרש למשמעות האמיתית של הביטוי – לכולם די ברור שאצל הדרוזים אין יותר מדי חוכמות. הנחישות (ולפרקים גם האכזריות) של הדרוזים היא אדירה. די אם ניזכר באירוע שבו נחטפה גופתו של צעיר דרוזי שנהרג בשטחים בתאונת דרכים, ובמהירות בו קופל האירוע על ידי מה שניתן להגדיר אך ורק כחארבו דארבו של כל תושבי הכפר שלו. בזמנים קשים, היעדר המורא הזה הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים.

יתרה מכך, העדה הדרוזית הוכיחה לא רק נאמנות חסרת פשרות ורוח לחימה אדירה, אלא שהיא גם הפכה לפס ייצור למצוינות, לאיכות ולהישגיות. בתי הספר הדרוזיים מפגינים הישגים יוצאים מן הכלל, עוד ועוד קצינים בכירים, עוד ועוד אנשי שירות ציבורי נהדרים, עוד ועוד הייטקיסטים ומנהלים דרוזים. זו אוכלוסייה סופר איכותית שנמצאת במגמת עלייה, ואין זמן טוב יותר מכאן ועכשיו לשים ז'יטונים על פנים חדשות מהעדה. הפול שממנו ניתן לבחור הוא מרשים, עמוק ועשיר.

מעבר לכל אלו – הגיע הזמן להיפטר מהחוק המכוער והטיפשי ששמו הוא "חוק הלאום", שלא היה בו דבר מלבד פגיעה באוכלוסיות שאינן יהודיות בישראל. הדרך המושלמת לסגירת המעגל, מלבד כמובן ביטול החוק האווילי הזה והרחקתם של כל הדוגלים ברעיון העליונות הגזעית שמאחוריו אל פינה חשוכה בפוליטיקה הישראלית, היא לתת את המפתחות בידיו של אדם הראוי לכך, אח, בשר מבשרנו, מקרב העדה שמקדשת איתנו ברית דמים כבר כמעט שמונה עשורים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוםטוב משה

    אם הם טובים להגן על ישראל הם ראויים לכהן ,ישרים נאמנים לוחמי צה"ל מובחרים הלוואי אמן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר