חזירי בר (צילום: predrag1/depositphotos.com)
חזירי בר (צילום: predrag1/depositphotos.com)

לתפארת הפאדיחה

פורסם בתאריך: 14.1.24 16:03

משימת כתיבת הטור הפעם היא מורכבת מהרגיל בעבורי. מוטלת עלי המשימה לנסח במילים מאורע שהדבר היחיד שיכולתי לומר עליו כששמעתי אותו הוא "באמת שנגמרו לי המילים".

גדולי המוחות בעולם יתקשו להבין מה בדיוק עבר בראשו של חבר מועצת העיר והמתמודד לראשות העיר קיריל קארטניק עת הבריק הברק במחשבתו וגרם לו להציע את ההצעה הבאה: עיריית חיפה צריכה לאסוף חזירי בר, דוגמת רבים מאלו שמסתובבים בתחומה ומאמללים את תושבי העיר בנוכחותם, ולשלוח אותם לעזה כדי שייכנסו למנהרות במקום החיילים. שם, אליבא דקארטניק, הם אמורים, בין אם באמצעות רחרוח או דרך היקש לוגי כזה או אחר, לאתר מטעני חבלה ומלכודות.

אני יוצא מנקודת הנחה שאין צורך להסביר ליונק תבוני למה הרעיון הזה הוא – בהיעדר מילים אחרות – מטומטם באופן מהמם, אבל מכיוון שאין לי משהו יותר טוב לעסוק בו כרגע, ולמען השעשוע, בואו וננסה להסביר לקארטניק היקר איפה בדיוק התאוריה המבריקה שלו קורסת באופן טוטאלי. רמז: לא בנקודה אחת בלבד.
בפנטזיה של קארטניק מועלים חזירי הבר בהמוניהם למשאיות ומשונעים בשקט מופתי לרצועת עזה. שם הם יורדים בעליצות לכיוון מנהרות הטרור, חובשים עליהם מצלמות וציוד טקטי, ודוהרים בתוך המנהרות אל עבר מותם הבלתי נמנע, לתפארת מדינת ישראל.

נתחיל בהבנה שחזיר בר הוא לא כלב. זו חיית פרא, חזקה בטירוף, בלתי צפויה ומסוכנת. רק השינוע שלהם לעזה הוא פרויקט יקר ומורכב מאוד. מי שפגש פעם בחזיר בר יודע שיש בהם מעט מאוד רוח התנדבות וציונות, כך שמלאכת השכנוע שלהם לעלות למשאית ולהתגייס לפרויקט חיסול המנהרות צפויה לערב לא מעט מכות חשמל, המון כוח ופציעות לשני הצדדים.

 

 

ונגיד שכבר הצליחו להביא אותם לעזה, איך בדיוק יכוונו את החזירים למנהרה ובתוך המנהרה? רק להביא את החזיר לפתח המנהרה זו עבודה של שלושה חיילים, וזה במקרה שהחזיר הוא צעיר ומבולבל.

ומה בתוך המנהרה? חזירי בר הם לא חברים טובים של מנהרות בכללי, אז איך בדיוק ישכנעו אותו לרוץ בתוכה קילומטרים ארוכים ומפותלים? ייתנו לחייל מתנדב לרוץ מאחורי החזיר עם חכה שבקצה שלה פיתה עם שוקולד? די מביס את הרעיון של לא לסכן חיילים בתהליך.

ככל שמעמיקים לחשוב על הרעיון הזה, מבינים עד כמה הוא אבסורדי, טיפשי וליצני. המזעזע בכל הסיפור הוא שאיש בסביבתו של קארטניק לא הניא אותו מלהמשיך ולדבוק ברעיון הזה, ואף להפיץ אותו באמצעי תקשורת מרכזיים. העיר שלנו כמעט אף פעם לא עולה לכותרות באופן חיובי, ועכשיו קארטניק מאלץ את כולנו לשאת בעול הפאדיחה שהרעיון הטיפשי שלו מייצר, כנבחר ציבור חיפאי מכהן.

ואולי זה לא מקרי. בעידן שבו נבחרי הציבור שלנו מתחרים האחד בשני מי מספק את האמירה הטיפשית והקיצונית ביותר, אולי גם אצלנו בחיפה מאמינים שזו הדרך לעלות לגדולות ולהתקדם בחיים. אני, בכל אופן, מעדיף אנשי עשייה ופרגמטיות על כאלו שמנסים לינוק בכוח את 15 דקות התהילה שלהם בדרך כל כך מעוררת רחמים.

אם קארטניק רוצה להתפרסם, שיעלה סרטונים שלו רוקד לטיק טוק. מנבחרי הציבור שלנו מגיע לנו הרבה יותר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לאמור את האמת

    קיריל קארטניק איבד את הקשר בין המוח לשרירי הפה. מרפאת פה ולסת בביח"ל רמבם אולי יכולה לעזור

  2. קיריל אתה ענק

    אוהבים אותך !!
    "שאלף אמהות חזירות יבכו על הגורים שלהם…"

  3. עיתונות פח

    חוץ מטור עוקצני ולגלגני אין פה עיתונות אמיתית. עיתונאי אמיתי היה מאתגר אותו ומחכה לתשובה אבל כנראה כותב הטור יודע יותר ממנו וכנראה גם יותר מכל אדם אחר. להבא תעשה כבוד למקצוענהעיתונות ולפחות תדרוש תגובה – בתקווה שזה לא נובענמאיזההאגנשה פוליטית

  4. הטור המטופש לשנת 2024 כבר נכתב בינואר?

    טור מטופש וסתמי בדיוק כמו האמירה של המתמודד לעירייה
    הוכחת שרמת העליבות בשיח משותפת לכל הצדדים. הידד.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה אינה החזירים בחיפה אלא הערבים החיפה!!!
    הרעש והאלימות שהם מביאים איתם גרועה יותר מכל חזיר!!!

  6. איזה ישראל!

    בוווווווזז!!!!!
    זה כתבה?
    בתור התחלה איפה בדיוק התוכן שלה? רק קשקושים בפיתה. מעבר לזה כל הכתבה הזו נראית כמו כתבה שכל מטרתה היא להשמיץ את קיריל קראטניק ועל מה? על רעיון שהוא נתן. מעבר לזה שזה רעיון לאטיפשי בכלל ולא יותר מדי קשה לביצוע. במילא בחיפה מועסקים ציידים שמפעם לפעם מדללים אתכמות החסירים. יכולים פעםטחת במקום כדורים חמים להשתמש בחצי הרדמה ולהעתיק אותם בצורה שכזו. לא צריך אפילו להכניס אותם לתוך המנהרה. מספיק לשחרר אותם ברחובות של עזה וזה כבר יעגר ךפתור את הבלאגן. מסכן את החיילים? ממש לא. אפשר להכניס י החיילים צייד גם כן או וטרינר שירה חץ הרדמה בכל פעם שיש צורך וזה בדיוקפעם אחת לכל חזיר. לא יקר ולא מגוכך. הוא היחיד שאשכרה הציע פיתרונות לגבי בעיה החזירים. הוא היחיד שאשכרה עובד בשביל העיר ולא על העיר כמו קליש הזו. והעיקר לקרוא לזה טור בעיתון? אפילו לקרוא לך עיתונאי אי אפשר.

  7. לא חשוב

    עיתונות רדודה וקרצייתית שמחפשת את רדידות הציבור? אם משעמם לכתב – לך תתגייס לצבא ותקבל את אותה המשכורת אבל עבור לעשות משהו מועיל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר