משתתפי קורס צוערים של משרד החוץ
משתתפי קורס צוערים של משרד החוץ

מגדלור של תקווה

פורסם בתאריך: 22.1.24 11:44

במהלך החיים, רבים מצליחים למצוא את הקריירה המתאימה להם, אך מעטים מצליחים למצוא את הקריירה שתספק להם לא רק פרנסה אלא גם תחושה של משמעות, השפעה ושליחות. משרד החוץ, אשר ממלא תפקיד מכריע וחיוני בעיצוב היחסים של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית ופועל לקדם את האינטרסים הלאומיים של ישראל, היווה עבורי את התחנה הבאה בקריירה שעונה על כל שאיפותיי המקצועיות.

לאחר 17 שנה של קריירה מוצלחת באוניברסיטת חיפה, הן בתפקיד מנהלת משאבי אנוש והן בניהול פרויקט המיזוג של המרכז האקדמי ויצו עם האוניברסיטה, התחלתי את דרכי הדיפלומטית במשרד החוץ כצוערת באחת מהתקופות הכי קשות ומורכבות שידעה מדינת ישראל. 41 צוערים וצוערות עזבו חיים מוכרים (ואף נוחים) על מנת להצטרף למשרד החוץ ולהיות חלק במאבק הצודק של המדינה להגן על הבית.

בתקופתי הקצרה במשרד החוץ זכיתי לראות ולחוות מקרוב את העשייה האינטנסיבית של המשרד במאמץ המלחמתי. כל פעולה, ריאיון, מאמר, ציוץ ופוסט נעשים כדי לשמר את הלגיטימציה בזירה הבינלאומית, והכל במטרה לאפשר למדינת ישראל ולצה"ל לממש את יעדיהם במלחמה, כולל החזרת כל החטופים והחטופות.

משרד החוץ מסמל עבורי מגדלור של תקווה והזדמנות עבור מי שחולם לעשות שינוי על הבמה הבינלאומית. בקיץ הקרוב, אני, ביחד עם בעלי ועם שלושת ילדינו, נעלה על מטוס שייקח אותנו אל עבר הלא נודע, לתפקיד הראשון שלי כדיפלומטית ישראלית בחו"ל. כדרוזית, כאשה, כאם לשלושה ילדים וכאשת קריירה, אני מוצאת את עצמי בצומת של זהויות מגוונות, כאשר כל אחת מהן מוסיפה רובד של מורכבות למסע שלי כדיפלומטית צעירה ומתחילה.

 

 

למשרד החוץ יש חשיבות מעמיקה, לא רק כמוסד חיוני שפועל לקדם את ישראל בזירה הבינלאומית אלא גם כמוסד חיוני המספק כלים להתמודדות עם האתגרים הייחודים העומדים בפני אנשים רבים, אשר דומים לי אך גם השונים ממני. כאשה דרוזית אני נושאת איתי את עושר המורשת התרבותית שלי. בעיניי, משרד החוץ לא משמש רק גשר בין מדינות ותרבויות שונות, אלא מוסד שפועל לייצג ולהשמיע את הפסיפס האנושי בישראל על הבמה העולמית ופועל בין השאר לקדם אג'נדה של גיוון תרבותי כנכס משמעותי בעולם הדיפלומטי. אני נרגשת להציג את סיפורי על העדה הדרוזית בישראל לקהלים בחו"ל כהוכחה לחיים בדו קיום ובשותפות בין כל אזרחי המדינה.

כמו כן, המשרד מכיר בחשיבות התמיכה בהורים במסעותיהם המקצועיים ומבין את האתגרים הייחודיים הכרוכים באיזון בין הורות לקריירה. בפרט בקריירה דיפלומטית הכרוכה בלא מעט ויתורים. מדיניות המשרד תומכת באיזון בין עבודה לחיים, תוך מתן מענה וכלים לטיפול בסוגיות השונות העולות, ומבטיחה שהורים לילדים צעירים (בייחוד נשים) יכולים לתרום לדיפלומטיה הישראלית בלי להתפשר על תפקידיהם כהורה.

נוסף על כך, המעורבות של משרד החוץ במאמצים הומניטריים עולמיים ומחויבותו לטפל במגוון רחב של נושאים עולמיים המשפיעים על המוני ילדים, משפחות ואזרחים, תואמות ומתיישרות עם הערכים שאני מייצגת כאדם, כאם וכאשת משפחה. אני נרגשת לקחת בעתיד חלק מיוזמות אלו שתורמות לא רק לסדר היום הדיפלומטי אלא גם לשיפור איכות החיים בישראל וברחבי העולם כאחד .

בחירתי להצטרף לקורס הצוערים של משרד החוץ אינה רק בחירת קריירה; בחירה זו הופכת אותי לשותפה מוחלטת של משרד החוץ, הפועלת הן להשפיע על הזירה הבינלאומית והן להמשיך ולהעניק השראה לדורות הבאים. זוהי זכות ענקית עבורי לייצג ולשרת את מדינת ישראל.

* הכותבת היא צוערת במשרד החוץ ותושבת דלית אל-כרמל

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק הרשמי של קורס הצוערים של משרד החוץ לעדכונים על מועד פתיחת המכרז לקורס הבא.

 

שרה להיאני (צילום: שלומי אמסלם)

שרה להיאני (צילום: שלומי אמסלם)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר