יונה יהב מצביע (צילום: גביש מדיה)
יונה יהב מצביע (צילום: גביש מדיה)

לטוב ולרע

פורסם בתאריך: 14.3.24 09:29

בתום קדנציה בודדת של פרידה מתסכלת (עבור שני הצדדים, לפי תוצאות הבחירות) שבה חיפה אל זרועותיו של יונה יהב. תושבי העיר, שהפתיעו בבחירה מרעננת ואלטרנטיבית לשלטון הנצח של יהב בפעם הקודמת, בחרו לשים קץ לניסוי הכושל, מבחינתם ומבחינת כל עין אובייקטיבית, ולשוב אל המוכר והידוע, כיאה לחיפאים אמיתיים.

העיר המנומנמת ביותר בישראל שבעה מסערות, מטלטלות ומאי יציבות, וצמאה לפנים מוכרות, שיש בהם מצד אחד מן הדשדוש, אך מצד שני גם מן הנחמה. הבחירה מחדש ביהב היא אולי הדבר הכי חיפאי באופיו שהיו החיפאים יכולים לעשות, משהו שלגמרי היית מצפה מעיר שעוברת למוד נחירה בשעה 22:00. הנה, ניסינו את האלטרנטיבה, היה ממש גרוע, אז למה להסתכן? יאללה, חוזרים הביתה. אמנם לא היה להיט בפעם הקודמת, אבל לפחות היה הרבה יותר שקט.

נכון, גם התל אביבים, עושה רושם, לא ממש מעוניינים בדם חדש בלשכת ראש העיר, אבל אין מה להשוות בין רמות העשייה וההתפתחות של שתי הערים ושני ראשי העיר לאורך כל דרכם. תל אביב הופכת למגדלור עירוני ברמה גלובלית, הולכת ומתפתחת אל העתיד, ובחיפה? יש מכבי. אני אישית אולי בסדר עם החלוקה הזו, אבל זה לא משהו שאפשר להחזיק עליו עיר.

 

 

אז כן, יש משהו מייאש בקיבעון ובייאוש מהיעדר דם חדש במערכת החיפאית, אבל מנגד אפשר להסתכל על כל העניין גם בצורה אחרת: הקדנציה הבאה של יהב בלשכת ראש העיר תהיה גם, סביר מאוד להניח, האחרונה שלו. זו קדנציה שיש בכוחה לעצב את המורשת של יהב לשנים, לטוב ולרע.

במצב עניינים שבו אתה לא חושש לעתידך הפוליטי ולסיכוייך להיבחר שוב, אתה יכול גם לקחת יותר סיכונים. אני לא יודע אם סיכונים היא המילה הנכונה בהקשר של יהב או של חיפה, אבל בהחלט אפשר לקחת החלטות דרסטיות ומהותיות באופן קל יותר.

הבחירות בחיפה הוכרעו בשאלה פרסונלית, בסופו של דבר. כל ההסתנפויות המפלגתיות והסו קולד חלוקה פוליטית לא באמת עשו רושם על תושבי העיר, שבחרו ביהב על סמך ניסיונו והיכרותם הקודמת עם מעשיו ועם מי שהוא. במובנים רבים, גם הקדנציה הבאה עלינו, נקווה שלטובה, היא פרסונלית לחלוטין, ותלויה ברצונותיו, בכוונותיו ובשאיפותיו של האיש ששב אל כיסאו, יותר מכל גורם אחר.

בריקוד האחרון שלו בחסן שוקרי יש ליהב את כל האינטרסים לשבור מוסכמות וללכת על מהלכים נועזים כדי להוציא את העיר מקיבעונה ומקיפאונה. בטוחני שלא פחות מטובת העיר, חשובה ליהב גם הדרך שבה הוא ייזכר לדורות הבאים. במדינה שלנו, לטוב ולרע, אתה טוב כמו הפעולה האחרונה שלך.

בהצלחה לראש העיר החדש-ישן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר