יונה יהב (צילום: בועז כהן)
יונה יהב (צילום: בועז כהן)

מנהיגות של אקו ולא של אגו

פורסם בתאריך: 19.3.24 11:51

בעוד כמה ימים תיכנס הנהגת העיר החדשה אל מסלול עבודה לחמש השנים הבאות. חמש השנים האחרונות נותרו מאחור, בתקווה שהן ישמשו מודל להבנה וללמידה איך פועלים בפוליטיקה, איך מנהלים עיר וקהילה, ואיך לא עושים לחברך את מה ששנוא עליך. תוצאות הבחירות הראו מה רוצים תושבי העיר, ומכאן שכל אחד ואחת יסיקו את מסקנותיהם.

מערכת הבחירות היא תקופה מבלבלת מאוד עבור המתמודדים. יש בהן תהליך לא פשוט של עיסוק ב"אני האדם הכי חשוב לעתיד העיר", אשר יכול להוביל לחשיבה מוטעית, כמעט נרקיסיסטית, כאילו "העיר זה אני". אז בוקר טוב לכולם, נגמרו הקמפיינים, לא עוד הלל עצמי ולא עוד פוסטרים בגודל של איצטדיון, פרסום מפרגן בתשלום ומטה בחירות מאויש בתומכים שמספרים לך שאין כמוך בעיר, כמו המראה של אמה החורגת של סינדרלה. המבחן האמיתי יוצא לדרך, ועמו מועצת עיר, קואליציה ואופוזיציה, ובקצה יושבים 300,000 תושבי חיפה המחכים לראות שההנהגה רואה אותם.

באופטימיות בלתי נלאית, אני מאמינה כי לאחר שוך ההתרגשות מתוצאות הבחירות, הקמפיינים המכפישים, השמחה והאכזבה, כאשר העבודה תיכנס לרוטינה, כל חברי המועצה יפעלו לעשות את הדבר הנכון לכולם ולעתידה המשגשג של חיפה.

 

 

בקדנציה החולפת ראינו המון דם רע, פטרונות והתנשאות ברמה מעליבה וכוחנית. היא לא נעדרה גם מקדנציות קודמות. יונה יהב חוזר ואומר שהוא מכיר ביוהרה ובחוסר הסבלנות שאפיינו אותו, לקח את הדברים לתשומת לבו ומבטיח להשתפר. אני מאמינה לו לאחר שחזר מחמש שנות חשיבה ועיבוד רגשות לא פשוטים וזכה מחדש בתמיכת הציבור. יוהרה וחוסר סבלנות הם גישה שמנמיכה ומשפילה את הזולת, ובסופו של דבר את מי שלוקה בה. עינת קליש רותם שהגיעה מהשטח איבדה מהר מאוד את הקשר אליו כאשר הביטה על כולם מגובה לשכתה וכיסא ראש העיר במועצת העיר. אולי זו סכנה שאורבת לכל מי שמגיעים למקום הזה, ולכן יש לזכור מדי יום את המקום שממנו באים ואת הנקודה שאליה נופלים ממרום הגובה המתעתע והשקרי כל כך. על כך שר דני בסן בשירו של יענק'לה רוטבליט:
"ואז תראה מלמעלה עד למטה
יש אותו מרחק
ואז תלמד
מי יהיה האחרון אשר יצחק"

הקואליציה המסתמנת לעת עתה נראית מצוינת, הנבחרת הכי טובה שיכולה להיות כעת לעיר לאחר השנים שבהן היא נוהלה על ידי אותם האנשים אבל מכיסאות האופוזיציה. זוהי חבורה שהוכיחה אחריות יוצאת דופן והובילה עבודה קשה מול הנהגה עוינת. שתי הנשים המובילות כיום בהנהגת עיריית חיפה הובילו את האופוזיציה – שרית גולן שטיינברג וסופי נקש. מי שלא ידע אז מי הן, יגלה כעת שתי מנהיגות איכותיות, סגניות ראש העיר, שקיבלו לידיהן סמכויות ואחריות לניהול החיים בחיפה ולבניית עתידה. הן כאן לחמש השנים הבאות, ומי יודע אם לא גם לאחריהן. דמויות נוספות שעובדות כבר שנים במועצת העיר ישמשו בתפקידים בכירים כסגנים וכממוני תחומים קובעי מציאות – יוסי שלום ואביהו האן, שלא נטשו את עמדתם למרות היותם לפחות עשור באופוזיציה, הוכיחו רצינות ונאמנות למשימה אליה הגיעו. עמם הגיעו חדשים כמו רשימת רוב העיר המעניינת, קיריל קארטניק ששיחק אותה עם מנדט שזכה בו ונציגים חדשים מסיעות ותיקות. יש סיבה לאופטימיות.

ורק בקשה אחת מיונה יהב ומחברי הקואליציה – היו הנהגה של אקו ולא של אגו. חיפה מחכה לכם. תהיו עבורה ועבורנו כל מה שהבטחתם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פנסיונר קיריתי

    שלא יהיה לכם אשליות,מה שהיה ,הוא שיהיה
    היום הכל דיבורים וככה גם ישאר,גם המילים 'כולנו יחד' זה קישקוש כי תכלס אנשים אחד לשני לא באמת,מה שאני אומר דיבורים לחוד ומעשים לחוד ומה שיקבע באמת זה מה יעשו ולא מה ידברו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר