רג'א זעאתרה ויונה יהב (צילומים: בועז כהן, אלעד מלכה)
רג'א זעאתרה ויונה יהב (צילומים: בועז כהן, אלעד מלכה)

פאשלה ראשונה – ובתקווה גם אחרונה

פורסם בתאריך: 4.4.24 09:30

אם היה נכתב ספר שכותרתו היא "המדריך לראש העיר המתחיל בחיפה", סביר להניח שהפרק הראשון – עזבו את הפרק, השורה הכתובה הראשונה היתה הוראה פשוטה וברורה: אל תמנה את רג'א זעאתרה לכל תפקיד רשמי באשר הוא.

כולנו מכירים היטב את זעאתרה ואת פעילותו האנטי ישראלית, כאשר גם בימים כתיקונם הוא נחשב לסדין אדום בקרב האוכלוסייה היהודית (ואני מניח שגם בחלק לא קטן מהאוכלוסייה הערבית). נוכחותו במועצת העיר נתפשת בעייתית על אחת כמה וכמה בימי המלחמה הכאובה והמדממת שהיא חיינו בחצי השנה האחרונה.

באמת לא ברור איך פוליטיקאי ותיק ומשופשף כל כך כמו יהב עושה כזו טעות פטאלית וממנה אותו לסגן ראש העיר, ועוד בזמן מלחמה, כשהאווירה הציבורית גם כך דליקה ומוטרפת. מילא עינת קליש רותם – חוסר הניסיון והיעדר כל אינסטינקט פוליטי הם אלו שגרמו לה למנות את זעאתרה לסגן ראש העיר, וגם היא, בסופו של דבר, שמחה לוותר על התענוג לנוכח הזעקה שקמה נגדה ונגד המינוי. אבל יהב? מה, הוא לא מבין במי ובמה מדובר כאן?

דבר אחד זה לטעות, גם בטעות שנראית לעין כטיפשית. זה יכול לקרות לכל אחד, לא משנה כמה רמה היא דרגתו וכמה שנות ניסיון יש לו. אבל לא ללמוד מטעות פטאלית של קודמתך בתפקיד, ולחזור עליה בעיתוי הכי גרוע שרק יכול להיות… מה אגיד לכם, זה מעורר חשש אמיתי בנוגע לחדות האינסטינקטים ולמערכת השיקולים של יהב.

 

 

זה מהלך כל כך חסר תבונה, פוליטית או אחרת, ואני באמת לא מצליח להבין מה בדיוק ניסה הוא להשיג כאן. הרי לא מדובר בלשון מאזניים או בקואליציה שמוחזקת על כרעי תרנגולת אם לא יינתנו כיבודים לזעאתרה. אולי רצון לפייס ולרכך את ההתנגדות אצל מי שנחשב כמוביל דעה במגזר? לא יודע, לא ברור. מה שכן ברור זה שהמהלך נדון לכישלון מראש.

חיפה נמצאת בצומת דרכים משמעותי. בואו נאמר שבשנים הקרובות אני לא רואה את קופת המדינה משתוללת ומעיפה כספים בטירוף לכיוון חיפה, בטח לא כשיש שני חבלי ארץ נטושים, מדממים ומשוועים לשיקום. הדבר האחרון שצריך לעשות במצב הזה הוא לבחור בחירות לעומתיות וכאלו שיקוממו את אנשי השלטון על העיר. אחת מהבטחות הבחירות של יהב היתה לייצר קו ישיר לשלטון ולדאוג להזרמת תקציבים. איך בדיוק אתה רוצה לעשות את זה כשאתה ממנה לסגן ראש עיר את הפרצוף הכי מוכר מההפגנות הכי עוינות לישראל שאורגנו בחיפה?

טוב עשה יהב שחזר בו מההחלטה. טוב יותר יעשה אם יגבש לעצמו צוות שיעזור לו בקבלת החלטות טובה יותר ובהימנעות מכניסה לבורות כאלו. אולי השנים בחוץ הקהו מעט את החוש הפוליטי של יהב, אבל דבר אחד בטוח – בצעידה לקראת שנים לא קלות של חוסר ודאות, חיפה ותושביה לא יכולים להרשות לעצמם לסבול עוד פאשלות מהסוג הזה, בטח לא ממי שביצע את התפקיד הזה, במידה לא קטנה של הצלחה, במשך שנים רבות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מסטר פוקס

    סדין אדום בקרב האוכלוסייה היהודית? אתה לא מעודכן. הגזענות לא מדברת כנראה לרוב היהודים שבחרנו ביהב ולא בעציוני והברית הגזענית שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר