יונה יהב וברק בכר (צילומים: אלעד מלכה; ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)
יונה יהב וברק בכר (צילומים: אלעד מלכה; ראובן כהן, באדיבות מכבי חיפה)

תהיה ברק בכר

פורסם בתאריך: 2.6.24 10:49

כל אדם שאי פעם היה מעורב בדרך כלשהי בענייני נדל"ן בישראל, בין אם בשוק הפרטי ובין אם בזה העסקי, יוכל ודאי לספר לכם שאבן הנגף של התחום היא כמות הביורוקרטיה והחסמים השונים שבו. עומס הטפסים, המפקחים והאישורים שאתה נדרש לעמוד בו כדי להעמיד ארבעה קירות איפשהו עוד בימי חייך הוא מייאש, מדכא ומצמית.

אפשר לומר שהייאוש מהביורוקרטיה הוא עניין לאומי, אך בכל זאת, בערים מסוימות, בהינתן רצון ויכולת ובעיקר יוזמה ונחישות מצד ראשי הערים, תנופת הבנייה ניכרת לעין כל ורבי קומות עולים ומתנשאים אל על. אני לא מזהה כמעט שום רחוב בקרית ביאליק, נניח, וגרתי שם עמוק לתוך שנות ה-20 שלי. שני הבתים הראשונים שבהם גרתי בחיי כבר נגרסו טוטאל ועברו תמ"א.

זה, כאמור, כשיש ראש עיר שמוכוון מטרה לסייע לתושבים שלו להתגבר על חסמים ולהילחם עבורם מול טחנות הרוח של המשרדים הממשלתיים ורמ"י וריט"ה. זה אפשרי, מסתבר. אם רק רוצים.

בחיפה, לעומת זאת, ראש העיר עצמו הופך לחסם. יונה יהב מסרב לאשר באופן גורף תוכניות נדל"ניות ואף העלה לאחרונה דרישה לבחון ולאשר כל תוכנית כזו בעצמו.

אני באמת מתאמץ ולא ממש מצליח למצוא טיעון אחד טוב לנחיצות של צעד כזה. אם כבר, דווקא קודמתו בתפקיד היתה מתאימה יותר, מתוקף הכשרתה והשכלתה, לדבר שכזה, אבל גם במקרה שלה היה מדובר בצעד מיותר לחלוטין ומזיק.

 

 

מיקרו ניהול הוא רעה חולה בכל מקום, ובעיריית חיפה – עיר הצמאה להתחדשות ולבנייה באופן ברור – צעד שכזה יכול להיות פשוט הרסני. אתה כראש עיר שנמצאת בקיפאון תמידי, ובסתלבט מכל הארץ על חזירי בר, צריך לעודד בנייה ולפתוח כל נתיב וחסם שרק אפשר. זו לא היתה הבטחת הבחירות שלך, אגב? זה שאתה יודע לדבר עם משרדי הממשלה ולהביא תקציבים ובנייה לחיפה? אז מה הקטע, למה בדיוק טוב כל העניין עם האודישן הזה בלשכת ראש העיר? יש לך עובדים שזה תפקידם ומקצועם, תן להם לעשות את העבודה. אם מדובר בפרויקט ממש גדול וסבוך, מילא. אבל למה לייצר סתם עוד טרחה ועוד מכשול לתחום שהעיר שלך רחוקה מאוד מלהצטיין בו?

ייתכן ואואשם בגילנות, אבל ההתנהלות הזו של יהב כל כך לא רלוונטית ומהדהדת ערכים שכבר אבד עליהם הכלח. כל ה"הכל עובר דרכי" הזה, זה כבר לא באמת מרשים אף אחד. המנהיגים החדשים, אלו המוערכים באמת, הם כאלו שיודעים לזוז הצדה, להעצים את אלו שמסביבם ולהאציל סמכויות, ובעיקר – לא להיות הבעיה בעצמם. כמו ברק בכר, נניח.

שחרר את העניין הזה יונה, נחנקנו. תן לבנות בשקט.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר