-->
שבוע הספר בחיפה (צילום: ענת סולומון, דוברות עיריית חיפה)
שבוע הספר בחיפה (צילום: ענת סולומון, דוברות עיריית חיפה)

ספרים רבותיי, ספרים

פורסם בתאריך: 14.6.24 12:47

אם אתם הורים לילדים מגיל 7 עד בערך 26, אתם לבטח מכירים את היצירה השטנית הקרויה "ברול סטארס". לאלו מאיתנו שאינם מצויים בפרטים אספר שמדובר במשחק טלפוני המכיל התכתשות לא ברורה בין דמויות מצוירות, והוא שואב אליו מבלי אפשרות החזרה את כל ילדי ישראל. עבור ילדיי, העולם הוא במקרה הטוב תירוץ ואמצעי למטרה הנכספת – לקבור את עצמם במשחק ולא להרים ראש גם אם הכל מסביבם עולה באש. את המשחק הם מפסיקים, כמובן, כדי להתרענן במחילת ארנב אינסופית של כלום צעקני וחסר תוחלת הקרוי טיק טוק ואינסטגרם.

ובצוק עתים זה אנחנו מחפשים נואשות אחר אלטרנטיבה לשריפת המוח הממכרת הזו, גם אם לשעות בודדות. הכל כדי להוציא את ראשיהם היקרים מהמסך ולגוון במשהו את שעות הפנאי שלהם.

בנסיבות אלו נראה שעיריית חיפה השליכה לעברנו חתיכת גלגל הצלה בדמות שובו של יריד שבוע הספר לעיר. אני לא מדבר על הסטריפ הקטן שיש מדי יוני-יולי בקניון אלא על ה-יריד, זה שהתקיים פעם ברחבת היכל הספורט ברוממה וחוזר אליו, ואשר מציע פעילות נוגדת מסך כמו הופעות חיות, משחקים, דוכנים וכמובן – ספרים. והמון.

 

 

מעבר לפן הפיזי שבו נוכל סוף סוף לטייל ביריד, הרי שאין שעה טובה מזו, שעת עליית ה-AI, וטשטוש הקו בין המציאות לעולם הווירטואלי, כדי להחזיר לחיינו ולחיי ילדינו קצת ממה שהצית לנו את הדמיון כשהיינו בגילם. גם הילד העקשן ביותר, זה שייתן את הפרצוף המכורכם מכולם ויפגין קריז מסך, לא יוכל לקסם, לצבע ולעושר של ים הספרים הפרושים מולו בשורה אינסופית כמעט. ואז, מי יודע, אולי גם יושיט יד לספר שעטיפתו נושאת חן בעיניו, יפתח אותו ויישאב לעולם של מילים כתובות או תמונות (האהבה הגדולה שלי היא קומיקס, אגב), כזה שיאפשר לו להפליג בדמיון ולא רק לקבל את אותו המוצר המעובד, הטחון והתפל שמגיש לו אף אחד משום מקום באינטרנט.

שלא ישתמע כאילו אני טהרן ואנטי טכנולוגי – אני מהדור שכבר התמכר בעצמו למשחקי מחשב ובילה מול המסך שעות ארוכות. אבל את הבריחה האמיתית ואת פתיחת האופקים המשמעותית שחשפו אותי לעולמות חדשים, וגם הפכו עבורי מתחביב לעבודה, נתנו לי הספרים. ושבוע הספר היה אירוע שממש התרגשתי לקראתו. יש משהו בריגוש מרכישת ספר חדש, כמו דיסק חדש שאבד מן העולם עם הדיגיטציה של הכל. וזו הזדמנות מצוינת לשוב ולהיזכר בתחושה הזו, ולהכיר אותה גם לדור הבא.

אני מכיר ומוקיר את ערכה של המילה הכתובה, והעברית, שאותה הכרתי בעיקר דרך הספרים שקראתי בחיי, היא עבורי אהבת אמת. אני מבין שדרכם של ספרים ללב הילדים חייבת לעבור דרך אירוע חיובי ולא מכורח. ומסיבה זו אני מאושר על ההזדמנות להפגיש את ילדיי עם חוויה ועם אירוע שנותנים לספר העברי את הכבוד לו הוא ראוי.

שבוע הספר חוזר לחיפה, איזה כיף.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר