גראס (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
גראס (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

חיפה – עיר ללא הפללה

פורסם בתאריך: 3.3.18 20:17

קנאביס — צמח אחד שמעורר המון רגש. שילוב של דעות קדומות שהושרשו במשך עשרות שנים ושל ידיעות עיתונאיות על מחקרים פורצי דרך בריפוי מחלות באמצעותו, והציבור נשאר מבולבל.
בואו נדבר על הצמח הזה ועל איך הוא הולך להפוך את חיפה מעיר מנומנמת וענייה לעיר תוססת ועשירה. הקנאביס יצא אל מחוץ לחוק בתחילת המאה ה־20 בעיצומם של מאבקים כלכליים בין יצרני חבלים מכותנה ליצרני חבלים מקנאביס. מכיוון שכלכלת ארצות הברית היתה מבוססת בעיקר על מטעי כותנה, היה קל לכרוך את צריכת הקנאביס עם צריכת האלכוהול שנאסרה באותה עת, והשאר היסטוריה. האלכוהול חזר להיות חוקי, הקנאביס נשאר “סם מסוכן”.

במשך שנים רבות היה הקנאביס מזוהה עם תרבות שוליים — טיפוסים מפוקפקים, סטלנים, זמרי רגאיי והיפ הופ שהשתמשו בו כאייקון חתרני ומקדם מכירות, וכיוצא באלה. גם אנשים נורמטיביים שעישנו את הצמח עשו זאת בהיחבא ולא שוחחו על כך.
בשנים האחרונות המחקר הרפואי גילה את יתרונותיו הברורים של הצמח, והוא החל להביא מזור לסובלים רבים. חולי סרטן ופרקינסון, חולים במחלות כרוניות ואפילו סובלים מפוסט טראומה — כולם נהנים מסגולותיו של הצמח ונהנים מרפואה לבעיותיהם שלא נפתרו בעבר על ידי כדורים (שנזקם בתופעות לוואי עולה לעתים על תועלתם). ברחבי העולם יש מדינות שכבר הבינו את היתרונות בליגליזציה של קנאביס. מדינות בתוך ארצות הברית העבירו חוקים מקומיים שמתירים את צריכתו ואת גידולו, והמפורסמת שבהן היא קולורדו שחווה פריחה מדהימה בכלכלתה זה כשנתיים.

איך חיפה מתקשרת לכך? פשוט מאוד. הגיע הזמן שכפי שחיפה אימצה את תוכנית אוויר נקי ולא מאפשרת לרכבים מזהמים לנסוע בתחומה, כך היא תאמץ את תוכנית עיר ללא הפללה, כלומר לא תבוצע בה באופן יזום אכיפה מצד המשטרה על מעשני הקנאביס.

 

בשלב ראשון על ראש העיר הבא להכריז כי הוא הופך את חיפה לאזור עדיפות לאומי לתעשיית הקנאביס. חממות הידרופוניות של תעשיית הקנאביס הרפואי (שישראל היא מהמובילות בעולם בתחום זה) יתמקמו בכמה מעשרות המבנים הנטושים באזורי התעשייה של חיפה. המשמעות: במקום מאורות חשוכות — חממות מלאות אור (ופרנסה מסביב).

בשלב השני יועברו חברות המחקר והפיתוח בתחום הקנאביס הרפואי אל המשרדים הריקים בעיר התחתית ובהדר תוך שיתוף פעולה הדוק עם הפקולטות הרלוונטיות המעולות בטכניון ובאוניברסיטה. כך תהפוך חיפה למרכז אקדמי בין לאומי מוביל ששמו ייצא למרחוק.

בשלב השלישי והאחרון יודיע ראש העיר שאין הוא מעוניין יותר באכיפה של פשעים ללא קורבן ויתיר בריש גלי לכל תושב שיחפוץ בכך לגדל עציץ קנאביס לצריכה עצמית (לא סחר). כמו כן תותר הקצאת אזורי עישון מיוחדים לכך בבתי קפה שירצו למשוך את ציבור המעשנים, וזאת בדומה למתכונת ההולנדית, שם העישון אינו חוקי על פי ספר החוקים אך לא מתבצעת אכיפה כלל.
אין לי ספק כי תוכנית זו יכולה להפוך את חיפה לעיר עשירה שאליה יגיעו תיירים מכל הארץ והעולם, עיר שעל הזכות לגור בה יהיו מתחרים רבים (כמו שקורה היום לצערנו בתל אביב), עיר שתהיה אבן שואבת לתעשייה מתפתחת וצומחת שתיתן פרנסה הוגנת לצעירים הרבים שעד עתה נטשו אותה.
התוכנית מונחת לפתחו של ראש העיר הבא. האם הוא יקבל אותה? ימים יגידו.

הכותב הוא פעיל פוליטי במפלגת העבודה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סאחי בלטה

    הכותב סטלן. עלום שם. לא מחובר למציאות. יש מספיק עשן באוויר מבתי הזיקוק והוא מתעסק באמסטרדם עלק. תן לעשן את הג'וינט שלי בשקט בבית. ותתרכזו בבתי הזיקוק

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דווקא הוא צודק, אומנם סטלן אבל לפחות יוזם..
    יש משהו בלהפוך את חיפה לאמסטרדם של ישראל, יביא לנו המון תיירות וכסף לקופת המדינה וקצת יחייה את העיר השוממת

  3. דוד מגן

    אהלן לכותב "סאחי בלטה".
    יש ניגוד מובנה בתוך הטוקבק שלך – לכתוב "סטלן" ככינוי גנאי בתחילת הטוקבק ולהתנגח במי שרוצה לקדם ליגליזציה ולקנח עם "תן לעשן את הג'וינט בשקט" – פשוט לא מסתדר.
    בתי הזיקוק באמצע הטוקבק מסגירים כנראה את השולחת – מתמודדת לראשות העיר (שלא נזכיר את שמה) שהודתה בעבירות קשות ביותר בתחום התכנון והבנייה וכעת ממתינה לעונשה – האם זה יהיה כלא נווה תרצה או סתם קלון.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דווקא נשמע רעיון מצויין גם בגלל העובדה שחיפה מדורגת מקום אחרון בתיירות בישראל.
    וכבר נמאס לשמוע "אבל יש לה כל כך הרבה פוטנצאיל".
    צריך כבר לעשות משהו…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר