ח"כ עאידה תומא סלימן (צילום: אוליבייה פיטוסי)
ח"כ עאידה תומא סלימן (צילום: אוליבייה פיטוסי)

תקווה לשינוי

פורסם בתאריך: 30.3.19 22:28

בחיפה תקווה לשינוי הוכיחה לפני חמישה חודשים שאפשר גם אחרת עם בחירתה של עינת קליש רותם לראשות העיר. חיפה הוכיחה שמהפך אפשרי גם בישראל של שנת 2019, שבה נראה שפוליטיקאים נדבקים לכיסא בכל מחיר. האם מערכת הבחירות הנוכחית יכולה להציע לתושבי המדינה תקווה דומה? נראה שמפלגות רבות מאמצות את עמדות מפלגת השלטון, ובראשן נפנוף בסירוב לראות בנציגי הציבור הערבי וחד״ש הערבית-יהודית שותפות לגיטימיות להנהגה פוליטית.

מקובל להאשים את נציגי המפלגות הערביות בכך שהם אינם דואגים לציבור הערבי. תפישה שגויה זו מקורה בכך שחברי כנסת מקבלים סיקור תקשורתי בעיקר במה שקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני ולגילויי אלימות של המשטר כלפי אזרחי ישראל הערבים.

פעילותה הפרלמנטרית של ח״כ עאידה תומא סלימאן, שכיהנה בכנסת היוצאת בתפקיד יו״ר הועדה לקידום האשה, כרוכה בשיתוף פעולה עם יריבותיה הפוליטיות. למשל, חוק משנה חיים ברוח תנועת metoo# העולמית מאפשר לקורבנות התעללות מינית לחשוף מבחירה את שמן ואת פניהן בתקשורת. החוק חוקק תוך שיתוף פעולה עם ח”כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי). הצלחה פרלמנטרית נוספת של תומא סלימאן היא הקצאת מיליוני שקלים למעונות יום ביישובים ערביים בשיתוף פעולה עם יו”ר ש”ס אריה דרעי. לאחרונה אמרה תומא סלימאן: “התפקיד שלנו כסיעת חד”ש הוא לבנות קואליציות בכנסת הבאה ולהוביל אמירה פוליטית שמציעה אלטרנטיבה גם לבנימין נתניהו וגם לבני גנץ”.

פעילותם של חברי הכנסת של חד״ש בכל הכנסות הובילה לחקיקה משמעותית לטובת כלל האוכלוסייה. די אם נזכיר את חוק חינוך חינם מגיל 3 שיזמה ח״כ תמר גוז׳נסקי בשנת 1999 ואושר רק בשנת 2012 כמענה שלטוני למחאה החברתית.

חוק אוויר נקי וחוק המזהם ישלם שיזם ח״כ דב חנין מחד״ש הסדירו לראשונה רגולציה לפליטת מזהמים. לאחרונה חוקק חנין את החוק למניעת מפגעים סביבתיים שמאפשר לראשונה לאזרחים לתבוע מפעלים מזהמים על פגיעה בטבע ובסביבה. חוק זה בא לענות על הקושי להוכחת נזקים בריאותיים מהתעשייה, והוא עשוי להיות בעל השפעה מבורכת על ערכי טבע ונוף במפרץ חיפה.

ייתכן שהיה כדאי לספר על החקיקה של חברי הכנסת הערבים של חד"ש, אבל אולי הקטגוריה של לאומיות לא צריכה להיות זו ששולחת אותנו לקלפי. בואו נעשה שבבחירות 2019 נצביע מהראש ומהלב למפלגה סוציאליסטית עקבית שפועלת לרווחת כל מי שיושבים בין הים לנהר ולא מתוך פחד. בואו ניתן את קולנו למפלגה שחותרת לעתיד טוב לכולנו.

אסיים בציטוט של יו״ר רשימת חד״ש-תע״ל, ח״כ איימן עודה: ״נתניהו עושה כל שביכולתו כדי לבסס ממשלת ימין שתחתור במקרה הטוב להנצחת המשטר הצבאי בגדה המערבית, ובמקרה הגרוע תכונן אפרטהייד דה יורה ותספח את ההתנחלויות. זה תמרור אזהרה אדום בוהק, הן לפלסטינים בשטחים הכבושים והן לאזרחי ישראל היהודים והערבים. לקראת הבחירות בחרו בימין באידאולוגיה הכהניסטית להיות הדבק שמחבר ומאחה את גוש הימין. אנחנו חייבים לבחור בסולידריות ובמאבק ערבי-יהודי משותף להיות הדבק של מתנגדיו. על המפלגות הגדולות בגוש המרכז-שמאל להבין את המשוואה – האוכלוסייה הערבית אולי אינה יכולה להיאבק ולנצח לבד, אבל אי אפשר לנצח בלעדיה. רק מחנה דמוקרטי רחב, שמאלי, יהודי-ערבי יכול להיות אלטרנטיבה אמיתית למגמות הקיצוניות בימין. חיי ועתיד כולנו תלויים בכך״.

הכותבת היא משוררת ופעילה בחד”ש

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. והגילוי הנאות?

    איפה גילוי נאות:
    "הכותבת הינה חברת רשימת טרור-פוליטי משותפת שפועלת לחבל בישראל, להכפיש אותה בעולם, מעודדת באופן גלוי ארגוני טרור שפועלים נגד מדינת ישראל, ומייחלת לכל קואליציה חלשה וחסרת נסיון שבתוכה יואץ ההרס והחבלה"
    ועדת הכנסת ברוב גדול פסלה את מפלגת הטרור הזו, ורק בג"צ המסייע לכל גורם שמאל קיצוני איפשר את ריצתה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר