חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

יום שלישי המשוגע

כפי שזה נראה כעת, לאחר הבחירות הרביעיות, הטרלול הפוליטי יימשך ויביא אותנו לבחירות חמישיות. ואיך זה קשור לחזירי הבר בחיפה? טרלול הוא טרלול, וגם בעירנו הטרלול נמשך, אם כי לא מסיבות אלקטורליות, אלא בשל כשלים מהותיים בתפקוד וחוסר מנהיגות

פורסם בתאריך: 28.3.21 20:00

זה היה יום שלישי המשוגע. השמים התקדרו כבר משעות השחר, שכבת עננים צפופה עטפה את הרקיע, קרני השמש לא חדרו מבעד לסבכה הצפופה להאיר את הארץ, ועדיין החום היה כבד למדי. האבק חדר לעיניים, לפה ולריאות, וכיסה במעטה לבנבן דקיק את העיר. לקראת אחר הצהריים צנחו הטמפרטורות ורוח רוח קדים יבשה ועזה נשבה. הסובלים מאלרגיות ומרגישויות עונתיות הזילו מאפם ומעיניהם, תוך שהם מתעטשים ומקנחים את אפם ללא הרף.

מזג אוויר מטורלל שכזה אמר רק דבר אחד: אין צורך בחג הפסח הבא עלינו לטובה בסוף השבוע הזה כדי לדעת – האביב כבר כאן.

בתי הקפה והמסעדות המו סועדים. אחרי שנה של הסתגרות בבתים, כשהדרך היחידה ליהנות ממנות של מסעדה הייתה רק באמצעות משלוחים או טייק אוויי, ניצלו ההמונים את יום השבתון ותפסו כל שולחן פנוי. כאילו נעלמה הקורונה מהעולם, גם המסכות נעלמו מהפנים כמעט לחלוטין. שנה שלמה שנמחקה, תמה לה בן רגע ביום שרבי אחד.

ובערב התכנסו כולם מול המסכים כדי לצפות במדגמים של ערוצי הטלוויזיה ולהאזין לשעות ארוכות של פרשנות וברברת על חלקה הרביעי של מערכת הבחירות הבלתי נגמרת, אשר נמרחת כבר על פני שנתיים ללא כל הכרעה ברורה. וגם שם, במדגמי הערוצים, נכון לרגע כתיבת שורות אלה, אין הכרעה ברורה. כל ניסיון להמר כיצד תיראה הממשלה הבאה יהיה על אחריותו של המהמר בלבד.

יום שלישי המשוגע.

כבר שנתיים לפחות מתנהלת מדינת ישראל במציאות מטורללת מאין כמותה, מטורללת כפי שלא הייתה מאז הקמתה וספק אם תחזור אי פעם – מציאות שכל כולה תבנית דמותו של מנהיג מבוגר ואגוצנטרי, שמרוכז אך ורק בעצמו ובגורלו האישי ומשעבד לא רק את המערכת הפוליטית לצרכיו הפרטיים אלא גם את מדינת ישראל כולה.

וכשמדינה שלמה טרודה כבר שנתיים אך ורק בשאלת גורלו של העומד בראשה ותושביה מפולגים לשני מחנות – בעד המנהיג או נגד – וכבר שנתיים שאפילו תקציב מדינה אינו מועבר, אין זה מפתיע כי אין כלל עיסוק מהותי בסוגיות הרות גורל אחרות שמעסיקות את התושבים ואשר חשובות להם הרבה יותר, כמו סוגיות דת-מדינה, כלכלה, יוקר מחייה, יוקר דיור, צמצום פערים חברתיים וכלכליים וצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז.

כל עוד לא תושבע ממשלה יציבה ובעלת אופק תפקודי של שנתיים-שלוש לפחות, לא יבוא כל מזור למשבר הפוליטי החריף שבו מצויה ישראל, והטרלול יימשך, לפחות עד לסבב הבחירות החמישי.

 

 

גם אצלנו הטרלול נמשך, אם כי לא מסיבות אלקטורליות. שלא כמו בבלפור, בחסן שוקרי לא יושבת ראש עיר שמחבלת בזדון ובכוונת מכוון ביכולת המשילות של העירייה או בתפקודה השוטף. לא הזדון מכוון את מחדליה אלא כשלים מהותיים בתפקוד וחוסר מנהיגות.

פרשת החזירים שבה בסערה השבוע אל הכותרות בעקבות הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ובו נראים שני פקחים עירוניים תופסים חזירת בר מבוהלת באמצעות רשת בד, כשהיא זועקת בכאב ובייסורים. הסרטון המזעזע התפשט כאש בשדה קוצים ועורר מחדש את הדיון שמעולם לא ירד מהכותרות: כיצד נפטרים מהצרה הצרורה הזאת?

מחקרים מעודכנים שנעשו במערב בנושא זה מצביעים על שתי עובדות מעניינות: מחקר קנדי משנת 2019 גילה, כי קצב ההתרבות של חזירי הבר עומד על תשעה אחוזים בשנה, ומחקר אמריקני ציין, כי הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם הריבוי הטבעי הוא באמצעות תפיסתם בכלובים או דילולם.

אבל עינת קליש רותם לא עשתה דבר. היא מתנגדת עקרונית לדילול באמצעות המתה וסבורה כי זהו פתרון לא הומני. לגיטימי. אלא שגם את שיטת כלובים מיוחדים לתפיסת החזירים לצורך הרחקתם – פתרון הומני ויעיל מאוד – היא לא יישמה.

"לא אפשרו לי", היא אמרה בכתבה ששודרה בסוף השבוע והתכוונה לרשות הטבע והגנים, אלא שרשות הטבע והגנים טוענת בתוקף, כי אין כל צורך בבקשת אישורים לתפיסת החזירים בתחומי העיר וכי יש לראש העיר כל הסמכויות לעשות זאת לבדה. קליש רותם אפילו לא ניסתה. במקום זאת היא פשוט עצמה את עיניה וקיוותה כי הבעיה תיפתר מאליה. ועכשיו לא נותר לה אלא להתלונן ולהעביר את האחריות, כדרכה, אל מישהו אחר.

מנהיגות לא קונים בקלפי וחזירים לא מסלקים בדיבורים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. חוה

    קצת מוזר, כי כאשר אזרח מודיע לעיריה שיש יותר מידי חתולים ליד ביתו, אחרי יומיים הם נעלמים…. ללא שום חוקים והתנגדויות, קליש ציינה בעבר כי קיבלה עיר עם 3 מיליון חתולים והנה שני שליש מהחתולים עזבו את השכונה, מדוע היא לא יכולה לפעול בשקט גם נגד החזירים??

  2. אתי אלמו

    כמו תמיד שמה את הראש בחול וחושבת שלו רואים אותה אבל גברת ניכבדה מה את אומרת על בעיית כביש הטכני ועל ההזנחה שלך בק.חיים מערבית וק.שמואל מה גם על זה את אומרת סליחה מיתעלמת אוליי אבל אוליי טיטעוררי

  3. אחד העם

    כלבו תפס צד כנגד החזירים. וזאת למרות שרוב תושבי חיפה אינם מוטרדים מהחזירים. ככה כאשר אין על מה לכתוב הוא מחבר תמונת חזיר מחיפה גם לכתבה על הבחירות לכנסת. וזאת רק כדי למשוך קוראים ולמלא חלל לבן עם דפוס שחור.
    תפסיקו עם ייצור הפאניקה . איש לא התרגש בעבר כאשר חזירים עברו בכביש. ואיש לא עשה מזה כותרות.
    תפנימו החזירים הן חיות בר אומללות שמחפשות קצת מזון לאחר שקבלנים ומהנדסי תכנון העיר גזלו מהם שטחי מחיה והאפשרות לאכול. תפנימו סוף סוף אלו לא חיות טרף. כמו שאתם מנסים לצייר אותם. ואין להם הפריבילגיה או הכסף להיכנס כמונו לסופרמרקט ולקנות מזון.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    9% ריבוי!! כלומר יהיו בעוד שנתיים מאות ואלפי שיכנסו לשכונות מכל ואדי.

  5. תושבי חיפה שהעיריה הפקירה את בריאותום

    לכל המעטוניין חזירי בר שמציפים את העיר ההגינות הפרטיות והמרחבים הפרטיים בכלל משאירים גללים בכל פינה החזירים ידועים כמפיצי מחלות .טי טיפול בדילול ובהרחקתם מהעיר גורמת לסכנה בריאותית לתןשבים של חיפה. תושבים יקרים הגיע הזמן שתפסיקו לשלםמס ארנונה איכם מקבלים שירותים מהעיריה שמגיעם לכל תושב והגנה ממכת חיות הבר והחזירים שמטיילים להנאתם בשדרות מוריה.חוצפתם של פקידי העיריה שלא פותרים את הבעיה היא בלתי נסבלת

  6. יובל

    קליש פזרה הבטחות על ימין ועל שמאל במערכת הבחירות האחרונה וכשלה כראש עיר.
    אל דאגה, הציבור לא טיפש והתוצאה של מחדליה יבואו לידי ביטוי במערכת הבחירות הקרובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר