השטח בין כבביר לנוה דוד (צילום: רמי שלוש)
השטח בין כבביר לנוה דוד (צילום: רמי שלוש)

הסתיים התכנון המפורט של הכבישים מהכרמל מערבה

לפי דוח ראש העיר הסתיים התכנון המפורט של כביש כבביר-נוה דוד וכביש רמת בגין-דרך פרויד. שני עורקי התנועה החדשים ממתינים כעת לאישור תקציב לביצוע

פורסם בתאריך: 11.6.17 15:43

האם לראשונה זה 42 שנים תסלול עיריית חיפה כבישים חדשים מרכס הכרמל מערבה? לפי דוח ראש העיר לרבעון הראשון של 2017 (חודשים ינואר-מרץ) הסתיים התכנון המפורט של שני הכבישים שקיימת תוכנית מאושרת לביצועם – כביש כבביר-נוה דוד וכביש רמת בגין-דרך פרויד – אך שני עורקי התנועה החדשים המוצעים עדיין "ממתינים לאישור תקציב לביצוע".

הפעם האחרונה שבה נסלל בחיפה כביש מרכס הכרמל מערבה היתה בשנת 1975 עם סלילתו של כביש פרויד מצומת חורב עד לכביש חיפה-תל אביב הישן. הדיווח של ראש העיר על הסטטוס הנוכחי של שני הכבישים החדשים מופיע בדוח הסוקר את פעילות המערכת העירונית, בפרק המפרט את פרויקטי התשתיות שבאחריות החברה העירונית יפה נוף.

כביש כבביר-נוה דוד מתוכנן מרחוב מור שבחלקה התחתון של שכונת כבביר ועד לרחוב מגורשי ספרד המתחבר לרחוב שלמה המלך בשכונת נוה דוד. תושבי שכונות שלמות מקווים לסלילתו של הכביש מתוך הנחת יסוד שהוא יפחית עומסי תנועה ברכס הכרמל וישמש אלטרנטיבה חדשה לנסיעה מהרכס מערבה.

כביש רמת בגין-דרך פרויד אמנם לא מתוכנן מהרכס עד לאזור המישורי של העיר, אבל הוא עדיין מהווה חיבור נוסף מהרכס לכיוון מערב, ומרכזיותו היא בהתמזגותו עם עורק תנועה ראשי קיים – דרך פרויד. תוואי הכביש מתחיל ברחוב בני ברית ברמת בגין ומתחבר לרחוב מנחם סבידור בשכונה הסמוכה רמת אשכול, וממנו לדרך פרויד.

שני הכבישים אושרו לאחר הליכים ממושכים במוסדות התכנון, שכללו התנגדויות רבות מצד תושבי כבביר ורמת בגין אשר חוששים ששכונותיהם יהפכו לעורקי תנועה ראשיים. עם זאת, בעקבות השריפה בכרמל בנובמבר 2016, שעוררה מחדש את הדרישה הציבורית לסלילת כבישים מרכס הכרמל מערבה לצורך מילוט בעת חירום, הופנתה לראש העיר יונה יהב דרישה מוועדי שכונות אחרות ברכס הכרמל לקדם סלילת חיבורים נוספים מהכרמל מערבה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. הגר

    מה אם הכביש מטירת הכרמל לדניה?????? הדרך מאד קצרה לסלילה וינווט ישירות לכביש 4???? אה סליחה אסור להפריע לתושבי דניה במנוחת הצהריים..

  2. חיפאי

    חרטה ברטה. צריך כביש מהיר עוקף חיפה בין דניה לעוספיא.
    כבישים מהשכונות למטה צריכים לשמש את תושבי השכונות.
    מי שמגיע מאיזור הצפון, רק רוצה לעבור את חיפה במהירות.

  3. יובי

    אם לוקחים בקבוק של ליטר וחצי והופכים אותו לבקבוק של 5 ליטר בלי להרחיב את הפיה, המים מתנקזים החוצה באותה מהירות.
    וזה בדיוק הדין לגבי לגבי כביש רמת בגין פרויד – הפקק יעבור מצומת חורב לצומת של רמת אשכול, טיפה נמוך יותר.

  4. אמיר

    מה יעזור הכביש מרמת בגין לפרןייד? מדוע ראש העיר לא מחבר את דניה לטירת הכרמל מרחוב רובינשטיין 150 מטר ותושבי דניה בכביש 4?
    ברור שהכל פוליטי .
    הכביש מבגין לא יפתור את הלחץ בפרוייד אלא יצור בעיה נוספת של פקקים בתוך רמת בגין סתם ללא תוחלת.לעבור בתוך שכונה עם בית ספר וילדים לשום מקום.

  5. ישראל

    עברה חצי שנה וכלום נדה לא עשו כלום, אישורים תכנון אישורים תקציבים ואין ביצוע בלבלבלבל…
    יסללו שני כבישים, יפחיתו עומס מכוניות שעולות בפרויד לחורב בכביש עתידי להסלל רמת בגין….
    יסעו דרך כביש כבביר מלא תושבים שרוצים להגיע לאחוזה לשכונת שמבור מרכז הכרמל כרמליה ובן גוריון, יסעו דרך כבביר הכביש העתיד להסלל ויפחית עומס על פרויד

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל שכונה מערבית בחיפה צריכה כביש ישיר למטה.
    כולל כרמליה, בגין ודניה
    רק אז חלוקת נטל העומסים תהיה הוגנת
    ורק אז ייתכן וציר הכרמל לא יהיה עמוס כמו היום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר