גבעת זמר (צילום: רמי שלוש)
גבעת זמר (צילום: רמי שלוש)

הפקדת התוכנית החדשה לגבעת זמר בחיפה מעוררת סערה

התוכנית החדשה היא הרביעית שמקודמת בגבעה ביוזמת העירייה ב-17 השנים האחרונות, וכעת היא זוכה לתגבור נוסף של זכויות הבנייה. למתנגדים הוקצו כחודשיים להגשת התנגדויות

פורסם בתאריך: 29.6.17 11:52

מחלוקת עזה ניטשת על אופי הבנייה בגבעת זמר בעקבות יוזמתה החדשה של העירייה לתגבור נוסף של זכויות הבנייה בשכונה המתוכננת על שטח של 215 דונם בין השכונות רמות רמז, רמת אלמוגי, רמת ספיר וגבעת אורנים. בעוד שהנהלת העירייה סבורה כי תגבור הזכויות תואם את המדיניות הארצית לציפוף ערים ולניצול יעיל של הקרקע, טוען יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן כי הציפוף יפגע באיכות החיים בשכונה.

הוויכוח העמיק לאחר שמ"מ ראש העיר חדוה אלמוג הודיעה השבוע על הפקדת התוכנית החדשה המאפשרת את תוספת הדירות בשכונה, אבל הוא החל כבר לפני כחודש כאשר האן הצביע נגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה לאשר את התוכנית להפקדה.

התוכנית החדשה שיזמה העירייה מאפשרת להקים בגבעת זמר מספר רב יותר באופן משמעותי של דירות מזה שנקבע בתוכנית שאושרה בשנת 2011. לפי ההערכה, מכוחה של התוכנית החדשה תתאפשר תוספת של עשרות דירות בגבעה ביחס למספר הדירות שאפשרה התוכנית הקודמת.

התוכנית המאושרת, שגם אותה יזמה העירייה, מאפשרת הקמת 849 דירות, ונקבע בה כי כל שינוי במספר הדירות ייחשב ל"סטייה ניכרת מתוכנית" ולא ניתן יהיה לאשרו גם בהליכי ההקלה הנפוצים (שינוי מסוים, מצומצם בהיקפו, ביחס להוראות התוכנית, בשלב אישור היתר הבנייה).

בתוכנית החדשה מוצע לבטל את הסעיף הקשיח של מספר הדירות, ובדברי ההסבר להוראותיה הוצג הרציונל כך: "מאז שאושרה התוכנית הקודמת השתנה היחס של מוסדות התכנון לעניין מספר יחידות הדיור, וקיימת נטייה לעודד תוספת יחידות דיור, ובהן דירות קטנות. התוכנית החדשה מאפשרת ניצול יעיל יותר של הקרקע לנוכח המדיניות הארצית לציפוף מרכזי הערים".

 

 

לאחר החלטתה של הוועדה המקומית הוסיף והסביר מהנדס העיר אריאל וטרמן: "המטרה היא ליצור מספר רב יותר של דירות קטנות. אין יותר את הקטע של רק דירות גדולות – דבר שפעם אהבו בכל מיני ערים. היצע של דירות קטנות הוא מענה גם לבני זוג מבוגרים וגם לבני זוג בתחילת דרכם. כמובן שלוועדה המקומית יישאר שיקול דעת באישור תוספת הדירות במגרשי התוכנית, והדבר יותנה בקריטריונים כמו בינוי שאינו חריג ומתן מענה לצורכי החניה".

מנגד טוען האן כי אין הצדקה לתוכנית החדשה: "באופן בסיסי אני סבור כי הגבעה היתה צריכה להישאר ירוקה, ולדעתי שותפים תושבים רבים, אך משכבר הוקצו בה זכויות בנייה ראוי היה להשאירן בהיקפן המאושר ולא להעצימן. התוצאה של התוכנית החדשה תהיה צפיפות גבוהה מדי ובסוף נגיע לשכונה צפופה ולא נעימה".

יש לציין כי התוכנית החדשה היא התוכנית הרביעית שמקודמת בגבעת זמר ביוזמת העירייה ב-17 השנים האחרונות. התוכנית שמאפשרת הקמת 849 דירות אושרה בשנת 2011 והגדילה את זכויות הבנייה בגבעה ל-85 אחוזי בנייה, לעומת תוכנית שאושרה בשנת 2001 והקצתה 60 אחוזי בנייה בלבד בגבעה (התוכנית משנת 2001 לא נקבה במספר יחידות הדיור בתחומה, אך ההערכה היא שביחס אליה התוכנית מ-2011 הוסיפה כ-250 דירות). במרץ אשתקד אושרה התוכנית השלישית, שהעשירה את המפרט של הדירות המתוכננות בשכונה והוסיפה לכל אחת מהן מרתף ומרפסת גדולים. התוכנית הרביעית הופקדה השבוע, ולמתנגדים פוטנציאליים הוקצו כחודשיים להגשת התנגדויות לקביעותיה.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר