בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)
בית הספר דוד ילין (צילום: שושן מנולה)

הוסר איום מגדלי מגידו מעל תלמידי דוד ילין

נדחתה בקשת חברת הבנייה להקדים את תחילת בניית הפרויקט לפני העתקתו של בית הספר למבנה שהוא עתיד לעבור אליו. הוועדה המחוזית אמרה שלא השתכנעה בעדיפות האינטרס הפרטי על זה של התלמידים

פורסם בתאריך: 6.7.17 20:03

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה דחתה השבוע את בקשתה של חברת ד.ע דירות עלית מקבוצת זאבי לשינוי שלביות הביצוע שנקבעה בתוכנית שיזמה החברה להקמת פרויקט מגדלי מגידו במרכז הכרמל. שינוי השלביות התבקש על ידי החברה על מנת לאפשר הקדמה של מועד תחילת הקמת הפרויקט ביחס למועד שנקבע בהוראות התוכנית.

פרויקט מגדלי מגידו נחשב מבחינת מימדיו לתוכנית הבנייה המשפיעה ביותר על מרכז הכרמל. התוכנית חולשת על שטח של כ-20 דונם בין הרחובות יפה נוף, שדרות הנשיא ומגידו. במרכז שטח התוכנית נמצא בית הספר היסודי דוד ילין, המיועד במסגרתה להריסה ולהעתקה לאתר אחר.

התוכנית, שאושרה במאי 2013, כוללת 216 דירות במבנים שגובהם 11-9 קומות. בהוראות התוכנית נקבע כי תנאי להיתר בנייה ראשון יהיה השלמת בנייתו של בית הספר דוד ילין באתר חלופי, אך בחודש יולי אשתקד הגישה החברה לוועדה המחוזית בקשה לאישור שינוי השלביות, כך שיותר לה להקים בניין של 45 דירות על מגרש שנמצא מחוץ לשטח בית הספר, וזאת עוד לפני השלמת הקמתו של בית הספר החלופי.

מתנגדי הבקשה, ובהם הורים לתלמידי בית הספר, טענו כי הקמת הבניין תגרום להפרעה ללימודים, בין השאר עקב הרעש שמקורו בעבודות הבנייה, והוסיפו כי תנועת משאיות לאתר הבנייה תגרום לקשיי הגעה לבית הספר.

בדיון השבוע בוועדה המחוזית הוצגה עמדת החברה ולפיה הבנייה לא תפריע ללימודים. לפי פרוטוקול הדיון הציעה החברה פתרונות סביבתיים, לרבות פתרונות אקוסטיים, והדגישה כי עבודות רועשות לא יתקיימו בזמן הלימודים. "היזמים מציעים כניסה ואזור התארגנות לעבודות במרחק של עשרות מטרים משער הכניסה של בית הספר, ומוצעת גם תוספת גדר ביטחון בנוסף לגדר בית הספר", נכתב בפרוטוקול הדיון. עוד צוין בפרוטוקול כי תחילת הבנייה מתוכננת לקיץ 2018, כלומר לתקופה שבה לא מתקיימים לימודים.

בהחלטת הוועדה המחוזית לדחות את בקשת החברה להקדמת הבנייה צוין כי חוות הדעת הסביבתית שהגישה החברה לא הניחה את דעתה של הוועדה, שלא שוכנעה שיש הצדקה לאישור שינוי השלביות: "הוועדה רואה בבית הספר אינטרס ציבורי שיש לשמור עליו ועל הסביבה הלימודית בו ככל הניתן, לעומת אינטרס פרטי של בניית כ-40 יחידות דיור כשנה אחת קודם למועד המוערך".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר