טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט הרכבל (צילום: ראובן כהן)

רציתם רכבל לטכניון ולאוניברסיטה? תמתינו

חודשיים אחרי הנחת אבן הפינה לפרויקט, העבודות עוד לא החלו. מבדיקת "כלבו – חיפה והצפון" עולה כי עדיין נחוצים מהלכים מורכבים, לרבות מכרז, כדי שהעבודות יתחילו

פורסם בתאריך: 4.9.17 18:26

בניגוד לרושם שיצרה עיריית חיפה, לתושבי האזור צפויה עוד המתנה של חודשים רבים עד להתחלת ביצוע העבודות להקמת פרויקט הרכבל מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה. לא זו בלבד שלמרות שחלפו כבר חודשיים ממועד טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט העבודות להקמתו טרם החלו, אלא שמבדיקת "כלבו-חיפה והצפון" עולה כי על מנת שהפרויקט יעבור לשלבי הביצוע נחוצה עוד השלמת מהלכים מורכבים ביותר, לרבות קיום הליכי מכרז להקמת הפרויקט שעדיין לא יצאו לדרך.

את פרויקט הרכבל יוזמים העירייה ומשרד התחבורה באמצעות חברת התשתיות והתחבורה יפה נוף השייכת לעיריית חיפה. התוכנית להקמת הפרויקט אושרה כבר בדצמבר 2006, אך רק לפני חודשיים – עשר שנים וחצי לאחר מכן – נראה כי הפרויקט סוף סוף עובר למישור המעשי.

ב-27 ביוני התקיים בקמפוס הטכניון טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ, ראש העיר יונה יהב ומנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן. מכיוון שעריכת טקס הנחת אבן פינה למיזם כלשהו אמורה לסמל את תחילת בנייתו, נוצר הרושם שמיד לאחר הטקס החגיגי יחלו העבודות להקמת תחנות הרכבל ורשת הכבלים שבאמצעותה ינועו קרוניותיו. לרושם זה תרמה ההודעה לעיתונות של העירייה מאותו היום שבה נכתב כי "פרויקט הרכבל בחיפה יוצא לדרך".

אלא שכעת נראה כי עיתוי קיומו של הטקס היה מוקדם מדי, וזאת לנוכח תגובת דוברות העירייה לשאלות מדוע עד היום לא החלו העבודות לבניית הפרויקט ומהן הפעולות שיש להשלים על מנת להתחיל בהקמתו. מהתגובה עולה כי הטקס כלל לא נערך לרגל תחילת העבודות ונכתב בה כי "פרויקט הרכבל מורכב מכמה שלבים. בשלב הראשון נחתמו חוזים בין כל השותפים לפרויקט, ובסיומו הונחה אבן פינה. בתוך כך מסתיים בימים אלה שלב התכנון הסופי של קרוניות הרכבל, ולאחריו תפרסם חברת יפה נוף מכרז להקמת התחנות. הפרויקט, שבו מושקעים 280 מיליון שקל, עתיד להפוך את חיפה לעיר הראשונה בישראל שבה יופעל רכבל כאמצעי תחבורה ציבורי והוא יהווה חלק ממערך היסעים המתקדם ביותר בארץ".

תגובת משרד התחבורה תפורסם לכשתתקבל.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר