האזור שעליו אמורה לקום שכונת מורדות רמת גולדה (צילום: קובי פאר)
האזור שעליו אמורה לקום שכונת מורדות רמת גולדה (צילום: קובי פאר)

דיון בהקמת שכונה חדשה של כ-1,000 דירות בחיפה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תדון בעוד כחודש בהפקדת התוכנית למורדות רמת גולדה - שכונה שעתידה לכלול 993 דירות במורדות הכרמל המערביים, באזור המכוסה כיום בחורש טבעי

פורסם בתאריך: 24.9.17 07:58

תוכנית להקמת שכונה חדשה נוספת במורדות המערביים של הכרמל – מורדות רמת גולדה שתכלול 993 דירות – תידון ב-23 באוקטובר בישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מסדר היום של הישיבה עולה כי הוועדה תתבקש להכריע בשאלה אם להפקיד את התוכנית (שלב ההפקדה הוא שלב מתקדם בהליכי אישורה של תוכנית ובמסגרתו מתאפשר לציבור להגיש התנגדויות לקביעותיה ומוסד התכנון המוסמך לאשר את התוכנית מתבקש להכריע אם הוא מאמץ או דוחה את ההתנגדויות), וזאת לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה כבר המליצה ביוני אשתקד להפקיד את התוכנית לשכונה החדשה, שתיבנה על שטח של 267 דונם מערבה לרמת גולדה – בין רמת בגין לדניה.

שטח התוכנית, שאותה יוזמת העירייה, שייך ברובו לאנשים פרטיים והוא מכוסה כיום בחורש טבעי, בדומה לשלוחות הר אחרות של מורדות הכרמל המערביים שטרם בוצעה בהם בנייה. בדברי ההסבר לתוכנית צוין כי תוכניות מנדטוריות מאושרות כבר ייעדו את שטחיה לבנייה למגורים, אך נוצר צורך בתכנון מעודכן מכיוון שהתכנון המאושר מלפני עשרות שנים "כולל מערכת דרכים שאינה תואמת את הסטנדרטים התחבורתיים הנדרשים היום ושטחים לצורכי ציבור שאינם נותנים מענה לדרישות העדכניות".

993 הדירות עתידות להיבנות במגרשים הנמצאים בשתי גבעות נפרדות – הגבעה הדרומית והגבעה הצפונית. גובה מבני המגורים ינוע בין שלוש קומות לשמונה קומות והצפיפות המוצעת היא תשע דירות לדונם. לצד בנייה למגורים מתוכננת בשכונה הקמת מבני ציבור בשטח של שמונה דונם והם ישמשו בין השאר לצורכי חינוך, תרבות ורווחה. כמו כן כוללת התוכנית שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) בהיקף של 65 דונם.

לפי התוכנית, הנגישות לשכונה החדשה מכיוון מזרח תהיה משדרות אבא חושי ומהרחובות גולדה מאיר וקויפמן ברמת גולדה. השכונה החדשה תחובר בכביש ובגשר לשכונת רמת גוראל, שתחובר מערבה באמצעות כביש לשכונת נאות פרס.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר