גבעת העזים (צילום: קובי פאר)
גבעת העזים (צילום: קובי פאר)

שכונת רמת גוראל – הסחבת נמשכת

כארבעה חודשים לאחר שקיימה דיון בהתנגדויות שהוגשו לתוכנית והחליטה להטמיע בה שינויים, האריכה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בשלושה חודשים וחצי את תקופת הכנת התוכנית המתוקנת. הסיבה: בעירייה טוענים כי תיקון התוכנית דורש זמן

פורסם בתאריך: 21.1.18 13:48

נמשכת הסחבת בהליכי האישור של התוכנית להקמת השכונה רמת גוראל בחיפה. בשכונה מוצע להקים 2,000 דירות בשטח המכונה גבעת העזים במורדות המערביים של הכרמל, בין ארבע שכונות בדרום הרכס – רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה ודניה.

בשבוע שעבר – כארבעה חודשים לאחר שקיימה דיון ב-748 ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית שיוזמת עיריית חיפה, ובסיומו החליטה להטמיע שינויים בתוכנית ולקיים סבב התנגדויות נוסף לקביעותיה – הורתה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה להאריך בשלושה חודשים וחצי את תקופת הכנת התוכנית המתוקנת. בהחלטתה הקודמת שהתקבלה ב-18 בספטמבר קבעה הוועדה שמסמכי התוכנית יתוקנו תוך פרק זמן של 90 ימי עבודה, עד ל-4 בפברואר, ולאחר מכן יתקיים סבב ההתנגדויות הנוסף.

 

 

אלא שביום ראשון שעבר שלחה העירייה מכתב לוועדה ובו היא ציינה כי לנוכח היקף העבודה הדרוש לתיקון התוכנית היא מבקשת להאריך את תקופת ביצוע התיקונים ב-85 ימי עבודה נוספים. למחרת התכנסה הוועדה והחליטה כאמור להאריך את תקופת תיקון התוכנית בשלושה וחצי חודשים, עד ל-15 במאי. "אם לא תתוקן התוכנית עד למועד זה, היא תובא לדיון פנימי בדבר המשך הטיפול בה", צוין בהחלטת הוועדה שלמעשה הפכה את הליכי הדיונים בתכנון השכונה החדשה לסאגה של ממש.

יצוין כי מתנגדי התוכנית בגרסתה מלפני ביצוע התיקונים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: בעלי מגרשים בשטח התוכנית שהציגו טענות שמאיות פרטניות באשר לזכויותיהם, ותושבים שהתמקדו בשינוי המוצע בתוכנית להפיכת גבעה ירוקה לשטח בנוי.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ענת אביבי מאירסון

    הגבעה מסוכנת לגבעות שסביבה לא פעם עלתה באש !!! הגיע זמן לבנות בא ולמנוע שרפות מאיימות ! כל המתנגדים לבניה לבטח לא גרים סביבה ואינם מבינים את החרדה , רמת אשכול מקבלת זיהום אוויר ותושביה בורחים מהבתים כדיי לא להילכד בכביש פרויד !!!! בפעם האחרונה זה קרה 9/18 דלקה פרצה מעל בסיס טירת הכרמל ותוך 10 דקות הגיע סמוך לכביש פרויד . סכנת חיים !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר