ח"כ רועי פולקמן (צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ רועי פולקמן (צילום: דוברות הכנסת)

אושרה הצעת חוק שנועדה לעודד בנייה של דיור בהישג יד

ועדת הרפורמות של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן, שמשמעותה: תוספת שטח בנייה ליזמים בתנאי שהדירות שייתווספו לפרויקט יוקצו לשכירות ארוכת טווח למשך 20 שנה

פורסם בתאריך: 24.1.18 09:56

ועדת הרפורמות של הכנסת בראשות ח"כ רחל עזריה (כולנו) אישרה אתמול (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ רועי פולקמן (כולנו) לתיקון חוק התכנון והבנייה, שנועדה לעודד בנייה של דיור בהישג יד. אישור הצעת החוק ויישומה עשוי להוביל לתגבור דרמתי של היצע הדיור בר השגה ברחבי הארץ, לרבות בחיפה.

הצעת החוק מבקשת לאפשר לוועדות התכנון המחוזיות והמקומיות להעניק תוספת שטח בנייה ליזמים ובתנאי שהדירות שייתווספו לפרויקט המוצע יוקצו לשכירות ארוכת טווח למשך 20 שנה. בנוסף קובעת ההצעה כי 25 אחוז מהדירות האלה יושכרו במחיר מופחת למי שיימצא זכאי ולפי סדר שיעלה בהגרלה.

כל דירה במחיר מופחת תושכר לזכאים לתקופה של עד חמש שנים במטרה להבטיח חלוקה של ההטבה בין מספר משקי בית, ובתום 20 השנים יוכל היזם למכור את הדירות בשוק החופשי.

 

 

דיוני הוועדה בהצעת החוק עסקו רבות בשאלה מהו מחיר מופחת, ולבסוף הנוסחה שהתגבשה היא שהמחיר יהיה 20 אחוז מתחת למחיר השוק לפי השמאי הממשלתי הראשי.

הוועדה דנה גם בשאלות מי זכאי לדיור בהישג יד ומהו הקריטריון הנכון לקביעת הזכאות – בעלות על דירה, מבחן הכנסה או מבחן הון. לבסוף הוחלט כי זכאי יהיה מי שעומד בתנאי הסף לפי החלטת הממשלה לעניין פרויקט "מחיר למשתכן", למעט במקרה של יחיד שיכול להיות זכאי כבר מגיל 26.

פולקמן אמר לאחר הדיון כי הצעת החוק היא חלק מהמענה הכולל למשבר הדיור וכי היא נועדה לצמצום הפערים החברתיים על ידי מתן אפשרות לחסרי דירה לשכור יחידות דיור במחירים סבירים.

עזריה: "סללנו את תחילת הדרך ליצירתו של שוק שכירות ארוכת טווח במדינת ישראל במסגרת הפתרונות למשבר הדיור, ובה בעת חוקקנו אפשרות בחוק לקיומו של שכר דירה מופחת".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר