טקס חתימת הסכם הגג (צילום: ראובן כהן)
טקס חתימת הסכם הגג (צילום: ראובן כהן)

עיריית חיפה והמדינה חתמו על הסכם הגג

ההסכם שנחתם בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ועיריית חיפה מעגן התחייבות משותפת של הצדדים לפעול להקמתן של כ-15,000 דירות חדשות בחיפה בלוחות זמנים מהירים ותוך איגום משאבים ממשלתי

פורסם בתאריך: 19.3.18 13:23

הסכם הגג לבנייה ופיתוח של שכונות חדשות בחיפה, שעל גיבושו דווח ב"כלבו – חיפה והצפון" כבר לפני כשלושה שבועות, נחתם הבוקר (שני) בחיפה בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ועיריית חיפה. ההסכם מעגן התחייבות משותפת של הצדדים לפעול להקמתן של כ-15,000 דירות חדשות בחיפה בלוחות זמנים מהירים ותוך איגום משאבים ממשלתי לצורך האצת פיתוח העיר.

על הסכם הגג חתמו שר האוצר משה כחלון המכהן גם כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל אשר אחראית על פעילות רמ"י, מנכ"ל רמ"י עדיאל שימרון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראש העיר יונה יהב.

לפי הודעתה של העירייה, ברשימת מתחמי המגורים שבהסכם נכללים המתחם שמרחיב את שכונת נאות בכ-5,000 דירות נוספות, שכונה נוספת במורדות פרויד (378 דירות), מתחם הדיור המתוכנן בתוכנית חזית הים העירונית (500 דירות) ומתחם חוות המיכלים בקרית חיים (3,300 דירות).

 

 

באשר לפיתוח התשתיות צוין בהודעתה של העירייה: "המשמעות הכלכלית של ההסכם מסתכמת בכשלושה מיליארד שקל הכוללים פיתוח תשתיות והקמת מוסדות ציבור, ובכלל זה כ-180 מיליון שקל להקמת מוסדות ציבור בשכונות החדשות, כ-140 מיליון שקל לשדרוג תשתיות בשכונות הוותיקות, כ-125 מיליון שקל להקמת כביש חדש שיחבר בין נאות פרס לרכס הכרמל, כ-90 מיליון שקל לפיתוח חזית הים העירונית, כ-90 מיליון שקל לשדרוג תשתיות התחבורה באזור נאות פרס וצומת מת"מ בנוסף לעשרות מיליוני שקלים שיתקבלו ממשרד התחבורה, יותר מ-70 מיליון שקל לפתרון ביוב לכלל דרום העיר הכולל הסטת שפכים למכון טיהור בניר עציון, עשרות מיליוני שקלים להעתקת תשתיות, וכ-20 מיליון שקל להשלמת רצף טיילות הים".

כחלון: "הסכם הגג הוא הגשמת חזונו של ראש העיר לעשרות שנים קדימה. חתמנו על הרבה מאוד הסכמי גג למאות אלפי יחידות דיור, אבל כאן בבית בחיפה זהו המעמד המרגש ביותר. ההסכם עוסק לא רק בבניית יחידות דיור חדשות אלא בפיתוח של תשתיות על ובשיקום של השכונות הוותיקות".

שימרון: "הסכם הגג מעצים ומחזק את חיפה כעיר מטרופולין משמעותית, תוך שהוא מייצר קרקע לדיור זמינה לשיווק".

גלנט: "זהו הסכם גג משמעותי שיקדם את חיפה – אחת מהערים המרכזיות בישראל ובירת הצפון. ההסכם יאפשר את המשך התפתחותה של חיפה כמרכז העירוני העיקרי של צפון המדינה. מדובר בהסכם בעל חשיבות רבה שיאפשר לעיר להתפתח ולהביא לקליטת תושבים חדשים".

יהב: "זהו הסכם היסטורי שמבטיח את המשך התפתחותה של העיר ואת צמיחתה כמרכז המטרופולין. שיתוף הפעולה עם משרד האוצר משקף את ההבנה של המדינה כי חיזוקה של חיפה יתרום לחיזוקו של כל הצפון. זוהי פעולה אמיתית לחיזוק הפריפריה הצפונית. לאחר שנים רבות של תכנון ותיאומים הבשילו הדברים לכלל מעשה, ואנו מודים לשרים על הירתמותם למימוש החזון".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר