השטח המיועד לחניון החנה וסע ליד קיבוץ יגור (צילום: אביב מלכי)
השטח המיועד לחניון החנה וסע ליד קיבוץ יגור (צילום: אביב מלכי)

אושרה תוכנית הקמת חניון חנה וסע ביגור

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית להקמת החניון, שנועד לעודד נסיעה של תושבי העמקים לחיפה בתחבורה ציבורית במקום ברכב פרטי. התוכנית היא חלק מפרויקט הארכת קו המטרונית לנשר וליגור

פורסם בתאריך: 25.3.18 19:17

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במינהל התכנון של משרד האוצר אישרה את התוכנית להקמת חניון החנה וסע בכניסה לקיבוץ יגור. מטרת התוכנית, שיזמו המועצה האזורית זבולון והחברה לתשתיות ותחבורה יפה נוף שבבעלות עיריית חיפה, היא לעודד נסיעות של תושבי אזור העמקים לתוך חיפה באמצעות תחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים מזהמי אוויר. בפרוטוקול של ישיבת הוועדה נכתב כי היא "מחליטה לאשר את התוכנית בכפוף לתיקונים טכניים בהתאם להערות לשכת התכנון המחוזית".

התוכנית משתרעת על שטח של 32 דונם, מרביתם בשטח הכורכר הצמוד למגרש החניה הקיים של מתחם חוצות יגור, ובהם מוצעת הקמה של חניון החנה וסע, מסוף תחבורתי וחניון תפעולי המיועד למטרוניות. חניון החנה וסע הוא נדבך מרכזי בפרויקט הארכת קו המטרונית מזרחה – מחיפה לנשר ולקיבוץ יגור. הקו החדש ייצא מיגור, יעבור בדרך בר יהודה בנשר ובצ'ק פוסט ויסיים את מסלול נסיעתו ברחוב הנביאים בשכונת הדר בחיפה.

 

 

בימים אלה מבצע משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף באזור הצ'ק פוסט את עבודות השלב הראשון מבין שלושה להקמת מסלולי הנסיעה של קו המטרונית החדש, המכונה פרויקט מטרונית נשר. בהמשך יבוצעו עבודות השלב השני של הפרויקט מאזור הצ'ק פוסט עד לאיצטדיון הכדורגל של נשר, ועבודות השלב השלישי מהאיצטדיון עד ליגור.

באוגוסט 2013 החלה הפעלת פרויקט המטרונית הכולל שלושה קווי נסיעה בין חיפה לקריות שזוכים לנתיב נסיעה בלעדי במסלול מופרד לאורך רוב נתיבי נסיעתם. מאז קודמו, נוסף על קו המטרונית מחיפה לנשר וליגור, יוזמות להארכת פרויקט המטרונית ליעדים נוספים, ובהם רכס הכרמל, עכו וטירת כרמל.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר