פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)
פארק מורד נחל הקישון (הדמיה: משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים)

הכרעה בתוכנית פארק הקישון – בסוף החודש

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תדון ב-30 באפריל בהתנגדויות לתוכנית שהופקדה לפני כארבעה וחצי חודשים, ובהן התנגדותו של האדריכל מיכאל רטנר שמבקש להגדיל את שטח הפארק מ-850 דונם ל-2,400 דונם

פורסם בתאריך: 11.4.18 11:19

מתקרבת ההכרעה בתוכנית להקמת פארק מורד נחל הקישון. סדר היום של ישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שזומנה ל-30 באפריל כולל דיון בתוכנית לצורך הכרעה בה.

כיום קיים סמוך לנחל הקישון פארק קטן – פארק מעגן הדיג – שהוקם כבר בשנת 2001 ואשר חולש על שטח קטן של 33 דונם בגדה הצפונית של מורד הנחל לאורך חצי ק"מ בלבד. תוכנית פארק מורד נחל הקישון, שיוזמת רשות נחל הקישון בניהולה של שרון נסים, מקפלת בתוכה הרחבה של הפארק הנוכחי ל-850 דונם לאורך שבעה ק"מ – משפך הנחל ועד לשדרות ההסתדרות.

לפי התוכנית, שהכין עבור הרשות משרד יעד אדריכלים ומתכנני ערים ונוף ואשר הופקדה לפני כארבעה וחצי חודשים, הפארק יוכשר בשתי גדות הנחל. השימושים שמאפשרת התוכנית בשטחי הפארק הם מדשאות, שבילים להולכי רגל ולרכיבה על אופניים, אזורי פיקניק, גנים ציבוריים, חורשות ושדרות, מגרשי ספורט ומשחק, אלמנטי הצללה, מתקנים לתפעול ולהשכרת סירות, ומתחמי פעילויות פנאי ונופש נוספים.

 

 

הוועדה המחוזית תתבקש להכריע באשר לכמה התנגדויות שהוגשו לתוכנית בניסיון להטמיע בה שיפורים, ובהן התנגדותו של האדריכל מיכאל רטנר שביקש להגדיל את השטח המיועד לפארק בתוכנית מ-850 דונם ל-2,400 דונם.

רטנר – מומחה בתכנון נמלים, מעגנות ופיתוח צמוד מים – מציע להרחיב את שטח הפארק משתי גדותיו ב-1,550 דונם ביחס לשטח המיועד לפארק בתוכנית המופקדת. בהתנגדותו הוא כתב: "פארק מורד הקישון ממוקם באתר ייחודי מבחינה אורבנית בלב מטרופולין חיפה. זהו המיקום הבלעדי לפארק מטרופוליני המשרת הן את עיר ההר חיפה והן את אגד ערי המפרץ – קרית אתא, קרית חיים, קרית ים, קרית מוצקין וקרית ביאליק – עם פוטנציאל לשטח כולל של 2,400 דונם לפחות. יש לפתח את כל 2,400 הדונם בשלבים".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר