פרויקט תמ"א 38 במסלול עיבוי בנייה שיוזמת חברת ש.דורפברגר ברחוב רות 5 א' בכרמליה
פרויקט תמ"א 38 במסלול עיבוי בנייה שיוזמת חברת ש.דורפברגר ברחוב רות 5 א' בכרמליה

רשמית: לא יקודמו בקשות חדשות להיתרי תמ"א 38 בכרמליה

מליאת מועצת העיר החליטה לעצור את המשך מימוש תמ"א 38 בכרמליה עד לפרסום הודעה רשמית על הכנת תוכנית חדשה לשכונה. מהנדס העיר: "יש ריבוי יוצא דופן של אתרי בנייה בשכונה"

פורסם בתאריך: 22.5.18 20:19

המאבק נגד מימוש תמ"א 38 בחיפה עולה מדרגה. לראשונה מאז אושרה התוכנית בשנת 2005 החליטה היום (שלישי) מועצת העיר חיפה בשבתה כמליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לעצור את המשך אישור הבקשות להיתרי בנייה מכוח התמ"א באחת משכונות העיר. המועצה החליטה כי עד לפרסום הודעה רשמית על הכנת תוכנית חדשה לכרמליה, אשר מחריגה את השכונה מהוראות התמ"א, לא יקודמו בקשות חדשות להיתרי בנייה בשכונה בהסתמך על התמ"א.

ההחלטה מהווה מענה של המערכת העירונית לריבוי יוזמות הבנייה מכוח התמ"א בכרמליה, אשר הפכה ליעד אטרקטיבי מבחינת יזמי נדל"ן למימוש פרויקטים. עם זאת, המועצה קבעה שהחלטתה לא תחול על בקשות להיתרי בנייה בכרמליה שכבר אושרו על ידי אגף הדרכים העירוני במסגרת המשוב של יחידות העירייה לבקשות להיתר אשר קודם לדיונים בוועדה המקומית. שלב האישור באגף הדרכים נחשב לשלב מתקדם במסלול האישור.

המועצה אישרה למעשה את המלצתו של מהנדס העיר אריאל וטרמן לעצירת הבנייה בכרמליה. בנימוקיו להצעתו אמר וטרמן: "יש להמלצתי בסיס עמוק מאוד. הגענו לשלב שבו אי אפשר לאשר המשך בנייה בכרמליה. יש ריבוי יוצא דופן של אתרי בנייה בשכונה, וזה מחייב שיקול דעת חדש. אי אפשר לשלוט ב-20 אתרים במקביל".

 

 

מ"מ ראש העיר חדוה אלמוג, המכהנת כמחזיקת תיק מינהל ההנדסה העירוני, אמרה: "אנחנו שמים היום ברקס על קידום היתרי בנייה חדשים בכרמליה. מי שקיבל אישור חניה מאגף הדרכים ימשיך לרוץ במסלול, ומי שלא – לא יכול".

בהחלטתה קבעה המועצה גם כי בפרסום על הכנת התוכנית החדשה לא יוזכרו שמות רחובות בשכונה כמוצא אפשרי של כבישים לכיוון מערב, ורק יצוין באופן כללי כי נבחנים חיבורים תחבורתיים מערבה.

המנצחת הגדולה של המהלך היא חברת המועצה עו"ד שרית גולן שטיינברג, שביחד עם חברי ועד שכונת כרמליה מנהלת בשנים האחרונות מאבק לבלימת הבנייה בשכונה. בדיון היום היא אמרה: "אני תומכת בהמלצותיו של מהנדס העיר ומברכת על קידום התוכנית החדשה לשכונה. בקשתנו היא שהתוכנית תוצג לציבור עם מסר ברור שלפיו השטחים הציבוריים הפתוחים בשכונה יישמרו לטובת הציבור".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יוסי

    לעצור בכל המדינה את האסון שנקרא תמא 38
    לא רק בשכונה אחת בכל המדינה לעצור ובמיידי

  2. אנונימיות

    העירייה עצרה גם היתר בניה במחנה דוד חיפה הכול בסדר אין כמו חיפה פשוט ומדהים כמה חיפה מתקדמת

  3. רמי חן

    מדהים איך כל המתנגדים להכנת תוכנית מסודרת להתחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38, החל מראש העיר יונה יהב ועושה דברו מהנדס העיר, דרל סגניתו חדוה אלמוג ועוד חברי מועצה שונים, מלבד שרית גולן שטיינברג והירוקים אביהו האן וירון חנן, כולם, אבל כולם ללא יוצא מהכלל צקצקו בלשונם כאילו היו תמיד בעד, מה שלחלוטין לא נכון, ותפסו עתה טרמפ על השינוי המוצע כאילו תמיד רצו בו.
    פוליטיקה שקרית במיטבה!!!

  4. עוזי אברהם

    הבעיה העיקרית של כל אותם אלו שאחראים ישירות על כל נושא תמ"א 38 שעיניים להם והם לא רואים, ואוזניים להם והן אינן שומעות !
    היום קמים לפתע כל הפקחים והחכמים שמנהלים לנו את חיינו
    בעירנו חיפה ומחליטים סוף כל סוף על הפסקת מתן אישורים לביצוע תוכנית תמ"א 38 של יזמים שונים, ואת זאת למעשה הם היו כבר צריכים לבצע עוד לפני כן ולא היום ומדוע ?
    משום שבכרמליה התנועה והחנייה כאחד נהפכה כבר להיות סיוט אחד גדול לכל תושבי השכונה, וזאת עוד לאחר שרבים התלוננו ואף הזהירו על כך כבר פעמים כה רבים !
    המעצבן עוד יותר שמדי יום ביומו עוברים מפקחי בנייה טעמה של העירייה ורואים בעיניהם את כמות הבנייה ואינם מדווחים על כך מתוך זלזול ואי אכפתיות לתיקונה של בעייה כה כבדה !
    מישהו היה כבר צריך לשלם על כך, אך כולם אותם אחראים מכל המחדל הנוראי הזה יוצאים נקיים לחלוטין כעילו לא קרה דבר, אך תושבי השכונה משלמים כהוגן את המצב הבלתי נסבל !

  5. כרמליה נהרסת מדי יום

    עוצרים כהצגה עד הבחירות
    כל הקבלנים יודעים שמדובר בהצגה שלמה
    איזה תוכנית חדשה יכינו? השכונה כולה אתר בנייה אחד גדול
    רחובות חסומים אבק רעש ופיצוץ של רכבים ואנשים בגנים בלי מתקנים ובלי תשתיות
    שכונה הרוסה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר