נתיב ההשתלבות מהאיצטדיון לדרך פרויד (צילום: אבי שמול)
נתיב ההשתלבות מהאיצטדיון לדרך פרויד (צילום: אבי שמול)

נתיב האצה ייסלל ביציאה מהאיצטדיון לכביש פרויד

בחברת יפה נוף הוחלט למצוא פתרון עבור העולים מהאיצטדיון העירוני לכרמל בדרך פרויד, ותוך שבועות אחדים כבר לא יהיה צורך בניידת המשטרה שבלעדיה לא ניתן להשתלב בכביש

פורסם בתאריך: 10.6.18 07:59

אחת מהנקודות הקשות ביותר להשתלבות בצירים הראשיים של חיפה היא בכביש היציאה מעל מרכז קסטרא (רחוב רוטנברג, שבודדים יודעים את שמו) לכיוון דרך פרויד. הבעיה היא חריפה במיוחד לאחר משחקים ואירועים באיצטדיון העירוני.

הדרך המהירה והקצרה ביותר מאזור האיצטדיון ומתחם הקניונים בדרום העיר אל הכרמל היא דרך כביש פרויד, אך מתכנני הכביש, שנפתח לתנועה לפני ארבעה עשורים, לא הביאו בחשבון את התפתחותו העתידית של האזור ולא סללו נתיב האצה להשתלבותם של כלי רכב. במקום קיימת בעיית בטיחות ממשית, שלא לדבר על הפקקים שגורמים לשריפת דלק מיותרת, לזיהום אוויר ולפחות אחת לשבוע לתאונת דרכים. עד כה עם נזקים לרכבים בלבד, ללא פגיעות בנפש.

 

 

עד כה, לאחר כל משחק כדורגל או אירוע המוני, מוצבת ניידת משטרה במסלול הנסיעה הימני אשר חוסמת את התנועה ומייצרת פקק בדרכם של כלי הרכב העולים לכיוון הכרמל. ללא חסימה זו בלתי אפשרי לצאת מהכביש וקיימת סכנה של התנגשויות ופגיעות מכלי רכב המגיעים בסיבוב במהירות.

לחברת יפה נוף יש תירוצים בשפע. הקושי העיקרי בהוספת נתיב ההאצה, לפי אחת מהגרסאות, נובע מבעלות פרטית על הקרקע אשר מונעת הוספה של נתיב. כנראה לא שמעו שם על אפשרות להפקיע שטח לטובת הציבור. אך לחצים שהופעלו על החברה ופניות של נהגים הצליחו לשבור את מקבלי ההחלטות. בשבועות האחרונים הוחלט להוסיף מסלול האצה של כמה עשרות מטרים לטובת מי שמבקש להתחבר לדרך פרויד. להערכת אנשי מקצוע, הפרויקט הוא פשוט לביצוע וסלילת נתיב ההאצה תסתיים תוך שבועות אחדים. אמנם תהיה בכך פגיעה בפרנסתם של פחחי הרכב, אבל הם בטוח יסתדרו.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רמי חן

    נו, ברור. היו כבר מפקיעים לו זו לא הייתה קרקע של משפ' עופר (אם לא מכרו אותה בינתיים), לאחר ששוויה גדל בענק כשהפכה בעזרת ראש העיר ושיטת השקשוקה, מקרקע חקלאית לקרקע המיועדת לבנות מגדלי מגורים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר