הרחבת שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה בעיריית חיפה)
הרחבת שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה בעיריית חיפה)

ביום שני: הכרעה בעניין הרחבת שכונת נאות פרס

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תקבע אם לאשר את תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה, שבמסגרתה תורחב שכונת נאות פרס ב-5,072 דירות

פורסם בתאריך: 12.6.18 14:21

תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה – התוכנית שיוזמת עיריית חיפה להרחבת שכונת נאות פרס ב-5,072 דירות – מתקרבת אל סף ההכרעה. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד האוצר שיבצה את התוכנית לדיון מכריע בישיבתה ביום שני הקרוב לשם קבלת החלטה אם לאשרה.

התוכנית שהופקדה בחודש פברואר מאפשרת להרחיב את נאות פרס במסגרת השלב השני של הבנייה למגורים בשכונה, והיא תתווסף אל השלב הראשון שבו נבנו כ-1,700 דירות בשמונה פרויקטים שונים. השלב הראשון נבנה בהתאם לתוכנית שאושרה בתחילת שנת 2012 על שטח של 228 דונם, שגבולותיו הם מרכז קסטרא מצפון, רחוב הספורטאים ממזרח והאיצטדיון העירוני ממערב. השלב הראשון נחשב לסיפור הצלחה נדל"ני, שבמרכזו בנייה חדשה למגורים בהיקף משמעותי במיקום אטרקטיבי.

התוכנית לשלב השני, אשר מציעה פי שלושה יותר דירות ממספר הדירות שנבנו בשלב הראשון, גם משתרעת על שטח גדול יותר – 748 דונם שבבעלות רשות מקרקעי ישראל – בין האיצטדיון לגבול חיפה-טירת כרמל. המגורים בתוכנית החדשה תוכננו בצפיפות של 17.4 יחידות דיור לדונם.

 

 

המשמעות של אישור התוכנית החדשה ומימושה היא תוספת של כ-20,000 תושבים לאוכלוסיית חיפה המונה כיום כ-280,000 תושבים. אכלוס מתחם המגורים החדש בנאות פרס יאפשר לחיפה להתקדם אל היעד שנקבע עבורה בתוכנית המתאר החדשה של העיר – 330,000 תושבים בשנת 2025 – אם כי עדיין מרחף סימן שאלה גדול מעל לשאלה אם יעד זה אכן יושג.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אביאל קורן

    מעניין איך זה שבפועל החלק שנבנה עד כה נראה צפוף בטירוף – אולם הנתונים בכתבה אומרים שעל 228 דונם נבנו רק 1700 דירות, שזה בקושי 7.5 יחידות דיור לדונם. משהו ממש לא מסתדר עם הנתונים הללו גם אם ברור שחלק מהשטחים הולך לצורכי ציבור, ויותר מזה – אם בשכונה החדשה של 748 דונם יבנו בצפיפות של 17.4 יחידות דיור לדונם – אז כמה צפוף זה יהיה בניכוי שטחים לצרכי ציבור ביחס לחלק השכונה שנבנה עד כה? – נשמע שזה יהיה עוד הרבה יותר צפוף ?!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשפותחים חלון..אפשר ללחוץ יד לשכן מהבניין ליד…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר