בנייה חדשה בנאות פרס (צילום: רמי שלוש)
בנייה חדשה בנאות פרס (צילום: רמי שלוש)

הלמ"ס: עלייה ניכרת במספר הדירות החדשות בחיפה

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב-12 החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 222 דירות חדשות בחיפה - 1,186 לעומת 964 בתקופה המקבילה אשתקד

פורסם בתאריך: 17.6.18 07:56

נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) באשר ל-12 החודשים האחרונים (מאי 2017-אפריל 2018) בתחום הבנייה החדשה למגורים ברחבי הארץ מלמדים על עלייה ניכרת בהיקף הדירות החדשות בחיפה ביחס ל-12 החודשים שקדמו להם – עלייה של 222 דירות חדשות.

הדיווח של הלמ"ס הוא על מספר הדירות שמוגדרות כמבוקשות. הגדרה זו כוללת שני סוגי דירות – דירות חדשות שיועדו לציבור הרחב ונמכרו, ודירות חדשות שלא למכירה שבנייתן החלה (למשל לשימוש עצמי של בעל זכויות בקרקע ולקבוצות רכישה). בהתאם להגדרתן, הדירות משני הסוגים כלולות בבניינים במנעד שבין התחלת בנייה לאכלוס. משמעות הדברים היא שהגדרת הדירות המבוקשות היא מדד אשר משרטט תמונת מצב בשלושה פרמטרים – ביקוש לדירות, היקף הבנייה של פרויקטים למגורים ומספר הדירות שנמכרו לציבור הרחב.

 

 

לפי נתוני הלמ"ס, המספר המבוקש של הדירות החדשות בחיפה בשנה החולפת היה 1,186 דירות, ומהן נמכרו 906 דירות. נתונים אלה משקפים עלייה ביחס לשנה הקודמת, שבה היו בחיפה 964 דירות מבוקשות בלבד, ומהן נמכרו 801 דירות. לעומת זאת, השוואה בין שתי התקופות האמורות מלמדת לפי נתוני הלמ"ס כי במישור הארצי ירד המספר המבוקש של דירות מ-46,527 ל-38,084.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הבעיה שהכל משקיעים בפנסיה תקציבית

    הבעיה בחיפה לא העלייה בכמות הדירות אלא הירידה בכמות הצעירים
    הדירות האלו נקנות על ידי משקיעים קשישים
    חמישית מהעיר זה קשישים. כבר אין להם למי להשכיר את הדירות..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר