ראשי רשויות מקומיות בעמק בהפגנה נגד שדה התעופה (צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל)
ראשי רשויות מקומיות בעמק בהפגנה נגד שדה התעופה (צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל)

דרישה לסקר בריאותי לגבי השפעות שדה תעופה בעמק

ארבעה ראשי רשויות מקומיות בעמק יזרעאל דורשים ממשרד הבריאות לבצע סקר שינתח את תמונת המצב כיום ואת הצפוי בעקבות הקמת שדה תעופה בין לאומי באזור. לטענתם, מומחים צופים אסון בריאותי לתושבים אם יוקם השדה

פורסם בתאריך: 18.6.18 12:24

במכתב ששלחו לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן מבקשים ארבעה ראשי רשויות מקומיות בעמק יזרעאל לבצע סקר בריאותי ולכתוב דוח מפורט שינתח את תמונת המצב הקיימת כיום ברחבי העמק מבחינה בריאותית ואת זו הצפויה בעקבות הקמת שדה תעופה בין לאומי באזור.

הארבעה – ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש המועצה המקומית קרית טבעון דוד אריאלי, ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי וראש המועצה המקומית רמת ישי עפר בן אליעזר – הציגו את הבקשה במסגרת מאבקם ביוזמה הממשלתית להקת שדה תעופה אזרחי משלים לנתב"ג סמוך לקיבוץ רמת דוד.

 

 

בישיבתה בתחילת נובמבר קבעה המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי שני האתרים שנבחנו כחלופות להקמת שדה תעופה משלים – רמת דוד ונבטים – הם "אתרים אפשריים", ובהמשך לכך "תוכנית מפורטת לשדה המשלים תקודם במועצה הארצית על כל המשתמע מכך".

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "במכתב מוצגים ממצאים מתוך דוחות של משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה על אודות שיעורי התחלואה וזיהום האוויר בנפת יזרעאל, אשר מצויים בעלייה מתמדת בשנים האחרונות גם בלי שיהיה באזור שדה תעופה בין לאומי. נוסף על כך מוצגת חוות דעתם של מומחים שבחנו את הנושא ואשר קובעת באופן חד משמעי כי שדה תעופה בין לאומי בעמק יזרעאל יהיה אסון בריאותי לתושבים סביבו לנוכח הימצאותו בלב אזור מאוכלס".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סטנלי

    עם זה לא היה מצחיק זה היה נשמע אלי יאצפן קשקוש
    בלי קשר לבדיחה הזאת מיקומו של שדה התעופה חייב להיות בחיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר