מפגש הרחובות עובדיה ובית אל (צילום: שושן מנולה)
מפגש הרחובות עובדיה ובית אל (צילום: שושן מנולה)

סכנת נפשות: תכנון לקוי של נתיב תחבורה מסכן נהגים

במסגרת עבודות שמבצעת עיריית חיפה ברחוב בית אל בשכונת רמת התשבי נוצר מצב שמקשה על השתלבות נהגים ומהווה סכנה חמורה. ועד השכונה עדכן את העירייה כבר בשבוע שעבר, אך רק היום יגיעו מהנדסי תנועה לבדוק את המקום

פורסם בתאריך: 4.9.18 08:05

תכנון לקוי של נתיב תחבורה במסגרת עבודות שמבצעת עיריית חיפה בשכונת רמת התשבי מסכן נהגים, ובמקום היו כבר כמה מקרים של כמעט תאונה.

במסגרת העבודות שמבצעת העירייה ברחוב בית אל הוארך הרחוב אל תוך כביש אחר – של רחוב עובדיה – אשר מנקז תנועה שעולה מהשכונה לכוון רחוב התשבי. במצב שנוצר, כלי הרכב שעולים במהירות נפגשים עם המכוניות שעוצרות בתמרור עצור ביציאה מרחוב בית אל ונאלצים לסטות מנתיבם במהירות. לנהגים שעומדים בקטע הרחוב המוארך של בית אל אין כלל שדה ראייה, וההשתלבות ברחוב עובדיה הפכה לסוג של הימור מסכן חיים.

בזמן בדיקה שערך "כלבו – חיפה והצפון" במקום נמנעה תאונה קטלנית כשמשאית שעלתה במהירות ברחוב עובדיה כמעט התנגשה ברכב של נהגת שעצרה בתמרור העצור וביקשה להשתלב בתנועה. הנושא מעורר סערה בשכונה והפך להיות שיחת היום בווטסאפ השכונתי. ועד השכונה, אשר מודע לבעיה שהחלה כבר בשבוע שעבר, עדכן את העירייה, אך רק היום (שלישי) יגיעו מהנדסי תנועה כדי לבדוק את המקום.

 

נקודת המפגש החדשה של רחוב בית אל עם רחוב עובדיה (צילום: שושן מנולה)

 

 

יו"ר ועד השכונה אבי רוט: "אמרו לי לחכות עד שהעבודות ייגמרו כי יכול להיות שבסוף הכל יסתדר".

האם לקחת בחשבון שעד סוף העבודות ברחוב עלולים להיות כאן כמה נפגעים בתאונות דרכים קשות?

"אנחנו מודעים לתלונות של התושבים, ולכן דרשתי טיפול מיידי. אם זה לא יסתייע נערב גם את ראש העיר".

תושבים בשכונה שעמם שוחחנו הציגו את השקפתם שלפיה זו לא הפעם הראשונה שהעירייה פועלת בעיר ללא תכנון סביר. יצוין שבעבר הציבה העירייה במפגש הרחובות בית אל ועובדיה מראה פנורמית שהראתה לנהגים שמבקשים להשתלב מרחוב בית אל אם הדרך פנויה. אלא שכעת המראה הוסרה, ושדה הראייה המוגבל מסכן את הנהגים.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העבודות במקום טרם הסתיימו והסימון הסופי של נתיבי הנסיעה יבוצע בגמר עבודות הריבוד ברחוב בית אל. מהנדסי התנועה בעיריית חיפה עוקבים אחר הנעשה במקום, נמצאים בקשר עם נציגי התושבים ויפעלו על מנת להבטיח את שמירת עקרונות הבטיחות במקום".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר