כביש 6 (צילום: איציק בן מלכי)
כביש 6 (צילום: איציק בן מלכי)

קודמו התוכניות להארכת כביש 6

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הנחיות להכנת תסקיר השפעה על הסביבה של התוכניות להארכת כביש 6. שתי התוכניות המוצעות יהוו את השלמת הכביש ועשויות להשפיע משמעותית על כלכלת הצפון

פורסם בתאריך: 16.9.18 15:42

שתי תוכניות המתאר הארציות החדשות להארכה נוספת של כביש 6 צפונה עד לראש הנקרה קודמו באופן משמעותי. המועצה הארצית לתכנון ובנייה במינהל התכנון של משרד האוצר החליטה לאשר הנחיות להכנת תסקיר השפעה על הסביבה של כל אחת מהתוכניות. בפרוטוקול הישיבה צוין כי לאחר שההנחיות הוצגו בפניה הורתה המועצה להוסיף להן פרק שיעסוק ב"בחינת מזעור אובדן שטחים חקלאיים".

מימושן של שתי התוכניות יהווה הארכה נוספת של הכביש, שמקטע באורך של 21 ק"מ שלו – בין יקנעם למחלף סומך – נמצא כיום בשלב ביצוע מתקדם. את שתי התוכניות יוזמת חברת כביש חוצה ישראל והן נועדו למעשה להשלמת פרויקט כביש 6.

 

 

באחת מהתוכניות מוצע תוואי בין מחלף סומך למחלף בית העמק (בין עכו לנהריה, מכיוון מזרח) ובשנייה מוצע תוואי בין מחלף בית העמק לראש הנקרה.

יישומו של המקטע הצפוני המשלים של כביש 6 צפוי להשפיע באופן משמעותי על אפשרויות המגורים, התעסוקה והפיתוח הכלכלי באזור הצפון. הדברים אמורים בעיקר באשר ליצירת גישה נוחה למקורות תעסוקה מיישובים בצפון הארץ למוקדי תעסוקה לאורך המקטעים הצפוניים של כביש 6, ובראשם מתחמי התעסוקה באזור העמקים. לעומת זאת, חיפה תצא פחות נשכרת מסלילתם של המקטעים הצפוניים שעוקפים אותה ממזרח, אך יש לזכור כי כבר כיום מתאפיינת הנגישות לעיר בעורקי תנועה ראשיים המתחברים אליה, ובהם כביש 22 מצפון וכביש 2 (כביש החוף) מדרום.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר