כביש 6 (צילום: עופר וקנין)
כביש 6 (צילום: עופר וקנין)

אושרה הארכת כביש 6 עד ראש הנקרה

במהלך שעתיד להשפיע באופן מכריע על התפתחות אזור חיפה והצפון אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם שתי תוכניות להארכה נוספת של הכביש בשני מקטעים שאורכם הכולל הוא 30 ק"מ

פורסם בתאריך: 6.2.18 15:18

המועצה הארצית לתכנון ובנייה במינהל התכנון של משרד האוצר אישרה בישיבתה היום (שלישי) קידום של שתי תוכניות מתאר ארציות להארכה נוספת של כביש 6 צפונה עד לראש הנקרה – מהלך בעל משמעות אורבנית עצומה על אזור חיפה והצפון.

כיום נקודת הכניסה והיציאה הצפונית ביותר של כביש 6 היא מחלף עין תות הסמוך למושבה בת שלמה שמדרום ליקנעם, ובביצוע מתקדם נמצאות העבודות להארכת הכביש למקטע נוסף באורך של 22 ק"מ בין יקנעם למחלף סומך. מקטע זה, אשר עובר ליד שער העמקים, קרית טבעון, רכסים, קרית אתא ושפרעם, צפוי להיפתח לתנועה כבר השנה.

את שתי התוכניות החדשות שקידומן אושר היום יוזמת חברת כביש חוצה ישראל והן נועדו להשלמת פרויקט כביש 6, אשר סלול כיום לאורך של כ-170 ק"מ – ממחלף שוקת בדרום עד מחלף עין תות בצפון – וכולל 20 מחלפים, שתי מנהרות דו כיווניות וכ-150 גשרים.

המקטע הצפוני החסר שדרוש תכנון מאושר לביצועו חולק לשתי תוכניות מתאר ארציות, שבאחת מהן יוצע תוואי בין מחלף סומך לאזור מחלף אחיהוד (בין עכו לכרמיאל) ובשנייה יוצע תוואי משם עד לראש הנקרה. אורכם הכולל שני הכבישים הוא כ-30 ק"מ.

 

 

בהחלטתה אישרה המועצה הארצית הוראות לעריכת שתי התוכניות לצורך תכנונן המפורט, ובמקביל לכך היא אישרה גם הנחיות לעריכת תסקיר השפעה על הסביבה של כל אחת משתי התוכניות. ממינהל התכנון נמסר לאחר הישיבה כי במקביל להקמת המקטע הצפוני החדש של כביש 6 תוקם גם מסילת רכבת חדשה בצפון שתתחבר עם רשת המסילות הארצית, אך לא פורט מהו התוואי של המסילה החדשה.

יישומו של המקטע הצפוני המשלים של כביש 6 צפוי להשפיע באופן משמעותי על אפשרויות המגורים, התעסוקה והפיתוח הכלכלי באזור חיפה והצפון. הדברים אמורים בעיקר באשר ליצירת גישה נוחה למקורות תעסוקה מיישובים בצפון הארץ למוקדי תעסוקה לאורך המקטעים הצפוניים של כביש 6, ובראשם מתחמי התעסוקה באזור העמקים. לעומת זאת, חיפה תצא פחות נשכרת מסלילתם של המקטעים הצפוניים אשר עוקפים אותה ממזרח, אך יש לזכור כי כבר כיום מתאפיינת הנגישות לעיר בעורקי תנועה ראשיים המתחברים אליה, ובהם כביש 22 – נתיבי המפרץ מצפון וכביש החוף מדרום.

יו"ר המועצה הארצית אביגדור יצחקי: "המועצה הארצית החליטה לקדם שתי תוכניות בעלות חשיבות לאומית. הארכת כביש 6 צפויה לשרת בין השאר את אלפי יחידות הדיור המתוכננות להיבנות בג'דיידה מכר, בעכו, בשלומי ובנהריה, ותקרב את הצפון למרכז הארץ".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ראש

    אתמול כתבתם, חלק ראשון עד בית העמק ומשם לראש הנקרה, היום כבר התמונה שונה? לא ברור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר