נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)
נמל המפרץ (הדמיה: סטודיו HUE 3D)

נדחו בקשות להארכת מועד ההתנגדויות לנמל המפרץ

בתום החודשיים הקבועים בחוק להגשת התנגדויות לתוכנית נמל המפרץ החליטה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לא להאריך את המועד, בעיקר משום שלגרסתה מדובר ב"תוכנית בעלת חשיבות כלל ארצית למשק"

פורסם בתאריך: 11.10.18 15:30

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה דחתה בקשות שהגישו לה תושבים להארכת המועד להגשת התנגדויות לתוכנית המפורטת לנמל המפרץ שאותו יוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י). הנימוק העיקרי של הוועדה לדחיית הבקשות הוא ש"מדובר בתוכנית בעלת חשיבות כלל ארצית למשק".

נמל המפרץ נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים, תוך ייבוש שטחי ים רחבי היקף, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת. הבנייה מתבצעת מכוח תוכנית שאושרה בפברואר 2014 ואשר מאפשרת את הקמת המבנה הימי של נמל המפרץ, כלומר את ייבוש הים הדרוש להקמת הנמל. תוכנית המבנה הימי הטילה חובה להכנת תוכנית מפורטת שבה ייקבעו השימושים המדויקים בנמל והמבנים והמתקנים שמאפשרים אותם ויתוכננו על אותו שטח שייובש. התוכנית המפורטת הופקדה להתנגדויות הציבור ב-10 באוגוסט. חוק התכנון והבנייה קובע כי להגשת התנגדויות לתוכנית יוקצו חודשיים, אך מוסד התכנון שהפקיד את התוכנית רשאי להאריך את התקופה בחודש נוסף.

לפי פרוטוקול החלטת הוועדה המחוזית, במהלך תקופת ההפקדה לתוכנית המפורטת "התקבלו כמה פניות להארכת התקופה, וזאת מהנימוקים שלפיהם התוכנית הופקדה במהלך תקופת החגים ובחודשים הסמוכים לבחירות לרשויות המקומיות".

 

 

יצוין כי מעת לעת מאריכה ועדת המשנה להתנגדויות את מועד הגשת ההתנגדויות לתוכניות שונות. כך למשל היא האריכה באפריל 2015 בחודש נוסף את המועד להגשת התנגדויות לתוכנית להקמת מתחם מגורים חדש ברחוב סחלב בשכונת רמת אלמוגי בחיפה, ובאפריל 2016 היא האריכה בפרק זמן זהה את מועד הגשת ההתנגדויות לתוכנית חיבורי נמל המפרץ לתשתיות.

בהחלטתה לדחות את הבקשות להארכת המועד להגשת התנגדויות לתוכנית המפורטת של נמל המפרץ כתבה הוועדה: "לאחר שבחנה את טענות הפונים מחליטה הוועדה שלא להאריך את תקופת הזמן להגשת ההתנגדויות מעבר ל-60 הימים כנדרש בחוק. ראשית, מדובר בתוכנית בעלת חשיבות כלל ארצית למשק אשר מהווה תוכנית מפורטת לנמל המפרץ המוקם בימים אלה, ואין בתוכנית זו בכדי לשנות או לבטל את עצם קיומו. שנית, לא נמצא כי עצם קיומן של בחירות מקומיות לרשויות המקומיות מהווה עילה להארכת מועד כללית לכל התוכניות שבמרחב שיפוט מוניציפלי".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר